Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Larsson - 17 augusti 2009 16:54


I förra vecka hittade jag mitt drömhus!

Ett sånt där fint litet hus, rött med vita knutar och med en stor tomt.

Åhh, så fint det är!!


Jag har haft ett gott öga till det där huset länge och nu äntligen är det till salu.

Visserligen finns det inte vatten & avlopp. Inte heller någon el. Men snälla nån, det finns ju folk som inte gör annat hela dagarna än gräver avlopp och lägger ner matarkabel. Hur svårt kan det va´???


Grabbarna & jag har varit och tittat på huset flera gånger och för varje gång känns det bara rätt, rätt, rätt.


Ooh, jag kan se mig själv sitta där i köket, framför vedspisen och skåda ut över nejden. Inga grannar inom synhåll, bara den stora vida skogen.

Å hundarna kan skutta runt på den gröna gräsmattan.

Gusten kommer att bli överlycklig över att få en alldeles egen matta att rulla sig på ;)


Det finns ett lagom stort uthus också där man kan ha...ja, där man kan ha...saker...


Ja men, ni hör väl? Jag har ju liksom redan flyttat in :)


Jag kommer dessutom att kunna ha min alldeles egna appellplan. Uj, vad det ska tränas där!


* ler förtjust & tindrar med ögonen*


* * *


Idag har jag ägnat dagen till att kolla upp kostnader för det här med el och avlopp.

En representant från Elverket ringde just tillbaka och gav ett pris.

356.000 kr skulle det kosta.


T R E H U N D R A F E M T I O S E X T U S E N  ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !


Men för bövelen - jag tänkte inte köpa hela Elverket! Jag vill bara ha en liten sladd...med lite ström i...



.


Nämen, då var det väl bara att "flytta ut" då...


*skakar på huvudet och suckar....djuuupt*





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards