Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2009

F I L M T A J M ! ! !

Av Larsson - 26 augusti 2009 22:19

Välkomna ska ni vara allihopa till denna

premiärvisning av

M I S S I O N  P O S S I B L E

med Ymer i huvudrollen.

Ymer spelar en agent som får i uppdrag att

stjäla slaktaren Butcher´s hemliga korvrecept.

Var inte blyga nu utan ta för er av snittar & bubbel!

Schyyyyy...nu börjar det....

 
 
Lotti

Lotti

26 augusti 2009 22:34

Ha ha ha ha haaaaaa HAAAAA!!! Määääänn, vilken sööööt en :)

Och tänk att jag nästan hann gå och lägga mig!

http://lottiestrin.blogspot.com

 
Britta

Britta

27 augusti 2009 08:01

JAG DÖÖÖR :0) :0)
Skrattade så att jag kved till slut!
Vilken jädrans tur att jag tar med mig lap-topen till Herrfallet -
DET BLIR FILMVISNING PÅ KRÄFTSKIVAN, VAR SÅ SÄKER!!!!!!

http://www.oxberget.se

 
Ingen bild

maarit

27 augusti 2009 08:53

Detta måste ju bli en Oskar, bla för bästa manliga huvudroll.
Snittarna var goda.
Nu måste jag nog se den en gång till.

Götenegänget

 
Ingen bild

Gunvor

27 augusti 2009 09:32

Tack för underhållningen! Ni är helt otroliga: Är det dags för TV snart?? Där fattas spännande underhållning.

Har du provat det hemliga reeptet? Ymer väntar sig nog en korv, som ersättning för ett lyckat uppdrag.

 
Ingen bild

Larsson

27 augusti 2009 09:40

Lotti; Hoppas du kunde sova gott å inte drömde mardrömmar om hundjagande slaktare :))

Britta; Hihihi...då blir nog folket lite snopna när de får se vad man EGENTLIGEN kan använda en kovallare till! :)

Maarit; Så bra att snittarna var till belåtenhet!

Ymer undrar vem den där Oskar är... *fniss*

 
Kerstin

Kerstin

27 augusti 2009 09:53

Hejsan! Jag brukar titta in på din blogg och måste säga att du är fantastiskt. Jag har skrattat mej igenom filmerna med Ymer och även dina andra inlägg som verkligen piggar upp tillvaro.
Kerstin med Kogaråsens Ockra(som visserligen inte är en vätte men en tervuren)

http://kerstinnilsson.blogspot.com

 
Ingen bild

Larsson

27 augusti 2009 10:04

Gunvor; Njaa, tror nog vi håller oss hemmakring ett tag till :)

Nej, receptet har vi inte provat. Det blev "köpekorv" från den lokala ICA-butiken och det var han SÅÅ nöjd med!

 
Ingen bild

Larsson

27 augusti 2009 10:19

Hej Kerstin!

Gläder mig stort att du uppskattar min blogg!

Sen ska du veta att man måste inte ha en vätte. Nääedå, här är ALLA välkomna - t o m tervar!! ;))

 
Jenny

Jenny

27 augusti 2009 11:15

Ja här sitter man helt svettig efter dryga tre minuter på helspänn, den var otroligt spännande, välgjord och framför allt väldigt rolig! Tack för att vi blev bjudna till gratis förhandsvisning ;)

http://www.lydnadsladyn.blogspot.com

 
Ingen bild

Larsson

27 augusti 2009 11:24

Jenny; Ja, gratis brukar ju vara bra så jag hoppas snittarna smakade å att bubbelvattnet kittlade ;)

Klappa den lille (??) Bassen från oss!

 
Mikaela

Mikaela

27 augusti 2009 14:38

Helt sagolikt!!

Herrejisses vad inspirerad man blir att träna! :)

Högsta betyg!

http://sagogarden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kusinen

27 augusti 2009 14:56

Sällar mig till gratulanterna i en jättevåg!!! Det var ta mej t-san en riktigt höjdare. Gillar skarpt öppningsscenen med gurkorna o telefonen men stämning och spänning håller hela vägen oiiiiiiiiiiiii KANONBRA!

 
Isabel

Isabel

27 augusti 2009 16:19

OTROLIGT!!!.......ni är helt sanslösa. Hoppas du inte har något emot att det distribueras vidare till andra västgötaintresserade, det här måstes ju ses.

http://www.kennelviking.se

 
Ingen bild

Karin med Y.D och A

27 augusti 2009 17:19

Vad ska ni ha på er på Guldbaggegalan?
Helt otroligt bra. Betyg 7 korvar av 5.
Bra idé av Britta att visa den i Herrfallet.

 
Ingen bild

Larsson

27 augusti 2009 18:24

(När jag skulle skriva den här kommentarer blev koden RAST! Lite kul tyckte jag:))

Mikaela; Oh tack & tack, tusen tack!

Kusinen; Vi bugar. Djuuupt!!!
Å sen ler vi. Sådär brett som man bara gör när man får fin kritik :))

 
Ingen bild

Larsson

27 augusti 2009 19:18

Karin; Hihihi...Guldbaggegalan. Jo, det skulle se ut det!! :)

7 korvar av 5...WOW!!! å WOW igen!!!!!

Isabel; Sanslösa, sa Bill. Lösa, sa Bull :))

Jamen absolut - sprid den vettja!!

 
Lotti

Lotti

27 augusti 2009 19:28

Jag måste bara lägga till att det absolut roligaste var att han passade på att äta upp den ena gurkan!! Ha ha ha!! Viktigt att ha något i magen när man ska på omöjligt uppdrag. Hi hi hi. Jaa... ja säger då det... :)

http://lottiestrin.blogspot.com

 
Ingen bild

Utmanaren

27 augusti 2009 19:38

Jag kommer från och med nu inte titulera mig "Utmanaren" under böjer mycket ödmjukt på nacken och kallar mig hädanefter "Klanten", "Nollan" eller en bra dag för "Hon som vill men inte kan!"!

Jag är djupt imponerad, Larsson!!!!!!!!!

 
Ingen bild

Larsson

27 augusti 2009 22:16

Lotti; Ja så kan det gå när man låter skådespelaren göra sin egen rolltolkning :)))

Utmanaren; Nämen, inte så!!!!!
Du kan visst. Basta!!

Det gäller bara att tillåta sig att fantisera. Sen är det inte helt oviktigt att man har tid också. Vilket jag har, som inte gör så mycket annat vettigt här i tillvaron ;)

 
Ingen bild

Britta och Eztah

27 augusti 2009 22:24

Finner inga ord!!!!! mer än då; mission possible!!!

 
Ingen bild

Larsson

27 augusti 2009 22:47

Britta & Eztah; Ja så är det. Allt är möjligt. Nja...inte ALLT kanske, men väldigt mycket!

Nu måste vi nog snart ha en träff så att vi kan brainstorma. Och kanske dricka ett glas...

Du tog väl för dig av snittarna & skumpan?

 
Annethe

Annethe

28 augusti 2009 13:57

Beundransvärt!!!
Alla superlatib är redan sagda...jag tar "hatten av" och bockar för ER!
MAKALÖST BRA gjort!!!!!!!!!!!

http://www.lejondalenskennel.se

 
Ingen bild

Britta och Eztah

28 augusti 2009 14:03

Ja, tack! Snittarna var utsökta! Jag uppskattade särskilt snittarna med älgkorv på!

 
Ingen bild

Larsson

28 augusti 2009 14:09

Annethe; Åh tack & tack!! *rodnar*

Det var makalöst roligt att göra den och ÄNNU roligare är det ju att ni tycker den är sevärd!!!

 
Ingen bild

Larsson

28 augusti 2009 14:15

Britta & Eztah; Kul att du nämner älgkorven! Jag var lite spänd på om just de snittarna skulle falla gästerna i smaken...*hihihi*




 
Tarja och Helmi

Tarja och Helmi

28 augusti 2009 15:06

Wonderful movie!! I love it.

http://www.kolumbus.fi/riku.karna/index.html

 
Ingen bild

Larsson

28 augusti 2009 20:05

Tarja och Helmi; Paljon kiitoksia!!!

 
Ingen bild

Nilla

28 augusti 2009 21:00

Fullkomligt underbar!!

Du är otroligt duktig!!!

Har länkat den på min blogg!!

LYSANDE!!!

 
Ingen bild

Larsson

29 augusti 2009 00:31

Nilla; Åh tack & tack!!! *bockar & bugar*

 
Ingen bild

Anders "diskret"

29 augusti 2009 23:14

Det här var inte "ank-skit"...
Lena du...näe, NI e så BRA!!!!

James Bond, släng dig i väggen, boka in Cannes eller Oscar...

 
Ingen bild

Larsson

29 augusti 2009 23:42

Anders "diskret"; Å tack & tack!!! Jag blir ju alldeles generad...

Tror oxå att vi avstår att boka men däremot håller jag med dig beträffande Bond ;)

 
Erika

Erika

30 augusti 2009 10:12

Fniss och skratt!!! Tackar så hjärtligt för underhållningen, den var kanon bra!!!! Tack tack och bra jobbat!

http://www.arnellslantbruk.se

 
Ingen bild

Larsson

30 augusti 2009 14:10

Erika; Jag & Ymer bugar oss djupt och blir såå glada att du tyckte om filmen!!

 
Bitte

Bitte

30 augusti 2009 14:39

Verkligen kul och bra gjord film!!

http://http:/hem.passagen.se/sanningegardens

 
Ingen bild

Larsson

30 augusti 2009 16:00

Bitte; Tack! Kul att du tyckte om den! :)

 
Ingen bild

Fru uppfödare

31 augusti 2009 13:54

Vad ska man säga? Hollywood nästa!!
Har Lasse Hallström ringt än?
Kanonbra film!!!!

 
Ingen bild

Larsson

31 augusti 2009 14:31

Fru Uppfödare; Nääe, han Hellström har inte ringt!

Konstigt...hmm...kan ju va´att hans telefon är trasig...hmm...ja, SÅ måste det naturligtvis vara!

:))

 
Puma

Puma

10 september 2009 10:07

Wow! Ni är helt fantastiska! Detta är verkligen något som passar Er som en handske; Ni som har så mycket fantasi, bra humor och kan alla trix i världen. ;-)
Keep up the good work!

http://www.clicksnpaws.net

 
Ingen bild

Larsson

10 september 2009 10:19

Puma; Men oh så roligt att höra från dig!!

Glad blir jag också att du gillade filmen! :)

Ja, det här med foto/film är verkligen något som passar Grabbarna & mig. Vi har ju, som du vet, lite svårt med "finliret" som krävs om man ska tävla ;)

Må gott!

 
Warja

Warja

10 september 2009 10:29

Hahahaa!!! Den var helskön!!

http://ruggis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Larsson

10 september 2009 18:12

Warja; Kul att du gillade den! :)

 
Ing-Marie&Gaston

Ing-Marie&Gaston

15 november 2009 18:43

Herre gud, jag hamnade här av en slump när jag tassade runt i cybervärlden. Tack för en riktigt rolig stund! Jättebra! Hi, hi, hi bara komma på det! You make my day! TACK!
Från en flatteägare i Småland

http://duckstreamgaston.blogg.se

 
Ingen bild

Larsson

15 november 2009 22:23

Inge-Marie&Gaston; Så glad jag blir att du gillade filmen OCH att du tog dig tid att skriva en hälsning! :)

 
Förföljar´n

Förföljar´n

9 december 2010 14:57

DETTA är inte en "C-film", inte en "B-film" utan en enormt bra "A-film". Har sett denna film ett fyrtiotal gånger och jag får inte nog! Hoppas det kan komma en ny film snart.

http://www.weird-life.bloggplatsen.se

Larsson

9 december 2010 19:59

En "A-film"!! Wow, DET kallar jag bra kritik! Tack, tack :)

Om det blir en uppföljare? Jaa du, jag ska försöka men jag tror det kan bli en tuff förhandling med huvudrollsinnehavarna. De säljer sig inte billigt, om jag säger så ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards