Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 9 september 2009

Av Larsson - 9 september 2009 20:22



Då kan jag meddela att det GÖR jag ockå!


Kära värld – utan tvivel är jag nog inte riktigt klok.

Förutom allt annat, så har jag nu fått för mig att jag ska köpa hus. Jodå!

Ett hus – Drömhuset – har redan gått mig  ur händerna (inte klokt vad mycket pengar en del har!!) men ger jag upp? Nix!


Nu har jag lagt bud på ett annat hus men resultatet av det får jag inte veta förrän om fjorton dagar. Det är ju värre än väntan på tomten när man var liten!!!


När jag går här i väntans tider så kan jag inte avhålla mig från att  planera & projektera.


Gråa köksluckor, det kan väl vara snyggt?... eller ska man ha det gråa på golvet istället?  Mosaik i badrummet det är ju vansinnigt snyggt! Fast jag kanske ska ha ett badrum först…hmm…AHA! Jag  får helt enkelt bygga ut med 2 eller 22 kvadrat.  … Tomten måste gallras… Asken får nog stå kvar men granen ryker. På tal om ryker, måste kanske kolla skorstenen… Undrar om det blir snyggt med en röd soffa?... Och VAR ska min superduperjätteenorma appellplan ligga???


Sen gör jag kalkyler också. Uj uj uj, vilka kalkyler!. Plus å minus å reavinst å lagfartskostnad å arvoden å rotavdrag. Jag flyttar siffror hit & dit och räknar både högt & lågt.. Lite som den gamle matematikern sa när han flyttade decimalkommat; Lite ljuga pryder tal :))


Grabbarna, de ligger lågt. De har inte många åsikter när det kommer till att köpa/sälja hus.

Även om Ymer nog inte skulle säga nej till att vara Byggare Bobs hantlangare :)


  


* * *


Mellan mäklarsamtalen och skatteuträkningen tog Grabbarna & jag en promenad till sjön  för säsongens sista utomhusbad. Mycket uppskattat, kan jag säga!

Igår sysslade vi mest med balansövningar och imorgon blir det spår för hela slanten.


Nu blir det kvällskaffe och "Livvakterna" - en ny dansk serie som direkt hamnade på min Måste-se-lista.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards