Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 16 september 2009

Av Larsson - 16 september 2009 19:20



Nu när jag har fullt upp med att organisera och re-designa min blogg och inte hinner skriva några inlägg så tänkte jag att ni skulle få roa er med en tipsrunda.


Fiffigt av mig va?!


Vill ni ha det  mer naturtroget så föreslår jag att ni helt sonika kopierar frågorna och sätter upp dem lite här och var i naturen!

Känner ni att frågorna är i knepigaste laget, så ta med grannar, släkt, vänner eller nåt annat löst folk som uppehåller sig i er omgivning. Alltid kan ni väl ha nån nytta av de…


Vill du hellre ståta med att du klarat detta på egen hand så spring nu och hämta papper å penna.

Jag väntar så länge.

<

<

<


*nynnar*

<

<

<


*trummar med fingrarna*

<

<

<


*petar naglarna*

<

<

<

<


Oj – redan tillbaka!   (liten ironisk betoning där…)


Ok – då kör vi! Och kom ihåg, endast ETT alternativ är rätt…eller…nja…mindre fel.


1. Vilken fot är oftast störst hos en människa?


1. Höger

x. Nej….vänster

2. Nej! Vänta…det är nog höger i alla fall.


2. Pär och Pål ska gräva ett dike. Hur brett är det?


1. Va?

x. Inte bredare än två meter…kanske tre…

2. ...okey, fyra meter, men sen får det räcka!


3. Hur böjs verbet ”bryta”?


1. Bryta – bröt – skilsmässa

x. Bryta – bröt – stort plockepinn

2. Bryta – bröt – av


4. Om ett päron väger lika mycket som tre plommon och en ananas väger lika mycket som två äpplen. Hur många personer räcker då fruktkompotten till?


1. Va, inga russin?!? Då vill jag inte ha.

x. Är det här en trickfråga?

2. Det här är ingen kompott. Det är en komplott!!!


5. När har man gått för långt?


1. Man kan aldrig gå för långt.

x. Jag orkar inte gå längre än 5-6 kilometer.

2. Hon som har skrivit dessa frågor ligger j*vligt nära gränsen kan jag säga!



Så där - nu är det bara för er att gnugga era geniknölar, meddela mig era svar och sen kommer

förmodligen en vinnare att utses…eventuellt…om det går…



Jag kanske ska säga att ovanstående frågor är sådan som jag hittat på , läst eller helt enkelt, snott nånstans.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards