Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2009

Svenskt Mästerskap

Av Larsson - 9 oktober 2009 09:41


SM kanske var att ta i, inte heller Distriktsmästerskap. Nä, mera Klubbmästerskap.

KM i Harpluttsätning - det var gårdagens stora event det!!


Själva kvalet började redan på morgonrastningen. ALLA hundarna satsade ALLT för att komma med till finalen. Alla utom Ymer. Han rynkade på näsan och såg ut att tänka;

 

- Nääe, vet ni vad - det finns en gräns för vad jag ställer upp på!! Å den gränsen går HÄR!!!  (Klok hund!!!)


 De andra tre sökte vidare i sin jakt på mumsiga pluttar och var bara glada över att vara av med en konkurrent.


På långpromenaden som delvis gick på äng utbröt kvartsfinalen i denna udda tävling. Herre Jösses, det fanns ingenting annat i huvudet på de tre kvarvarande tävlanden! Inget lekande, inget skuttande, inget gå-och-göra-ifrån-sig. Nix! Det var fullständig mållåsning på H A R P L U T T A R ! ! !


Men Herre Gud hundar, vad är det för fel på er? Ni får ju mat hemma...


Kvällsrastningen förlade jag på bergsklackarna bakom huset. Fick för mig att det  var ett ställe där Jösse Hare inte uppehöll sig.


HA!, säger jag bara. HA HA!! Kunde inte haft mera fel....


Huuuur mycket pluttar som helst. Hundarna var i extas!!! Å dessutom dök Jösse själv upp...

Märkligt nog gav man fanken i honom (vilket ju i sig, var föredömligt)  - det var bara hans pluttar som var av intresse.


Som vinnare stod till slut Mini. Detta efter att ha lyckats glufsa i sig en rekordelig mängd vildsvinsskit!!!

 

fick jag nog!

Kopplade upp samtliga och gick hem med raska steg. Hundarna var glada & lyckliga och Mini försökte sig t o m på att ge mig en puss!!  Yaeek.... :(

 

- Nääe du Mini - det kan du FETGLÖMMA!!!!!


Idag är det en ny dag med nya promenader. Hundarna har ätit frukost. De fick mera i skålarna idag i hopp om att det kanske avhåller de från allt vad pluttar, korvar och blajjor heter. Hoppas, hoppas...





 
 
Ingen bild

Barbro

9 oktober 2009 15:54

Duktig vovve Mini!
Pussa Lena fran mej!

 
Ingen bild

Utmanaren

9 oktober 2009 16:07

Jaa, det är inte utan att man ibland undrar vad det är för figurer som man när vid sin barm. Eller i alla fall i sitt hushåll. och i sin soffa. Och i sin säng...

Åt ena hållet på grusvägen där hemma ligger en bondgård, som till min stora förtvivlan och hundarnas stora glädje, har gödselstacken ut mot vägen. Och inte bara ut mot vägen, utan den ligger precis VID vägen, vilket innebär att det ligger stora mängde "kluttar" på vägen, men det är inte det värsta. För det allra värsta är all urin som rinner längs kanten och som försätter hundarna i extas!
Inte nog med att denna segdrypande äckelsörja kommer på tassarna, den slinker ner i magen som om det vore ölhävningstävling på Münchens oktoberölfestival!

Jon den lille snusken har även gjort allvarliga försök att rulla sig i snusket, men se då var jag jädrigt snabb under fotsulorna och lyckades med Hulkens kraft lyfta honom rakt upp och lååångt bort.
Numera passeras bondgården i koppel. KORT koppel!
Yiakk!!!

 
Ingen bild

Grannen

9 oktober 2009 22:14

Och hur gick det då?
Mer mat mindre pluttar, eller...?

 
Ingen bild

Larsson

10 oktober 2009 00:06

Barbro; Jojo, kan tro att klappar i händer åt din lilla prinsessa... *himlar med ögonen*

Utmanaren; VAAA!!! Har du hundarna i soffan?!?!?!
Herre min dar, trodde jag hade hört det mesta men.......
*skakar på huvudet*

Grannen; Tja...njae...eller....jo...kanske ändå...fast......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards