Ymer Gusten & Co

Alla inlägg under november 2009

Av Larsson - 27 november 2009 22:09


Jag måste ha ett jädra golvdrag så fort som min klocka går! Jag hinner liksom inte med...

Det är mindre än en månad kvar till julafton och jag & Grabbarna är fortfarande kvar i "Nu-är-det-nog-dax-att-bära-in-trädgårdsmöblerna-perioden".


Tiden går fort när man har roligt heter det ju men hur roligt är det så här års?

Egentligen???


Det är mörkt. Något ljusare mörkt några timmar på dagen men desto mörkare mörkt blir det om kvällen.

Det är regnigt. Visst, ibland är det bara lite fuktigt men oftast är det så att regnet

t o m kommer underifrån.

Det är kallt. Fast ändå varmt. Eller ja, varmt å varmt...mera varmkallt skulle man kunna säga.


Tur då att tiden faktiskt rusar iväg :)


Det gjorde inte trafiken när jag skulle till jobbet i onsdags. Rusade alltså. Nähädå - då var det påbjuden övning i krypkörning för samtliga som färdades på den breda motorvägen i riktning mot den stora staden. 3 mil på ettans växel - GAHHHHH!!!!

DÅ gick tiden allt annat än fort kan jag meddela :(


På tal om hastighet så höll jag och Granne en ganska hög sådan på kvällens hundrastarvända. Med spänstiga steg genomförde vi en sån där urtrist framochtillbakautmedupplystgångbane-promenad.  Tur att mörkret gjorde att vi inte till fullo upptäckte hur tråkig den egentligen var :)


Om söndag börjar advent. Det känns gott! Då blir det ju iaf lite ljusare med alla stjärnor som tindrar i fönstren.

Jag själv kommer inte att tindra. Nä, jag kommer att sitta med kisande skumögd blick efter att ha läst instruktionsboken till mitt nya filmredigeringsprogram. Hujedamej - det programmet verkar kunna göra ALLT! Utom att koka kaffe.


Kaffe ja...nu blev jag lite sugen...tror jag får ta mig en liten "sängfösarkopp".




Av Larsson - 26 november 2009 14:50


Grabbarnas julbad gick ju av stapeln häromdagen. Mycket, mycket bra att vi fick låna karet på Hundpanget så vi slapp blaska ned eget badrum. Och hall! Och kök!!


Nu är ju inte detta med  karbad något som Gossarna tycker är speciellt roligt. Bada i sjön eller simma i bassäng det är helt ok men att tvätta sig med schampoo och dessutom använda balsam...nä, det tycker de är rent förnedrande :)


  


  


  


  


 


Nåja, nu är det gjort och de är rena och fina (så länge det nu varar med tanke på väderleken...) 

Av Larsson - 25 november 2009 13:32


Jag och Grabbarna har inte hunnit jobba med vår utmaning. Nä, det har varit lite annat att pyssla med de senaste dagarna.


Bl a har Kusinen har varit på besök. Oh, så trevligt det var!

Det blev mat & prat och glögg & vin. Sen blev det mera prat. Mest om hund - nästan enbart om hund när jag tänker efter ;)


Sen behövde kameran komma ut och lufta sig.

Sist jag tänkte använda den var för att fota Grabbarna när de tog sitt julbad på Hundpensionatet, men då bar det sig inte bättre än att kameran gick i strejk. Johodå, den bara vägrade!! Tyckte väl att det var lite väl fuktigt :)


Tur då att Pensionatsföreståndarinnans kamera var mer tjänstvillig så det kommer bilder på badet vad det lider :)

  

Men igår var kameran på bättre humör och det blev några foton från promenaden.


I dikeskanten hittade jag denna "kvarglömda" flaska och...  

bäst som jag stod där och ondgjorde mig över nedskräpningen så...


  

dök Ysterkvist upp i bilden!


  

- Du Morsan, den här tar jag hand om.


  

- Lille Ymer - det här med renhållning kanske är din grej ändå! :)



















Av Larsson - 23 november 2009 15:03


Absolut, bästa Utmanare - vi har en deal! :)



 Haha, det här blir ju plättlätt ;)


Kom nu Grabbar, vi har lite jobb att göra...




Av Larsson - 22 november 2009 22:20


...med utmaningen!! 


Katten har taskig attityd och de där dj-vla burkarna rullar ju åt alla håll :(


Hörru du Utmanaren, är det för mycket begärt att få en annan utmaning???

*tittar bedjande med min bästa cockerspanielblick*


Av Larsson - 21 november 2009 09:58


Denna helg blir det lite pyssel & fix! Först Melodikryss och sen blir det skogen. Solen visar sig nämligen idag! Jodå, stor och gul hänger den där på en blå himmel :)


Därefter ska jag ge mig i kast med att fixa till en "stegstol" som jag fick av

Pensionatsföreståndarinnan. Tack, snälla!!


Titta här så fin den är!


  


  


  


Nja, så "fin" kanske den inte är nu - men vänta bara!!


Jag kommer verkligen ha nytta av den här! Och inte bara jag, Ymer lärde sig snabbt att klättra upp på den så nu når han att tända lyset i hallen!

- Kan själv, sa Ymer och såg mäkta stolt ut :)


Lite senare ikväll blir det kulturell aktivitet. Ska tillsammans med Syster Yster gå och titta (och lyssna!) till Carl Orffs Carmina Burana. Oh, det kommer bli mäktigt!


Ja, sen återstår bara söndagen. Den har jag tänkt avsätta till lite träning.

Har nämligen fått en ny utmaning av Utmanaren!



Nämen, det här ska vi väl klara. Kan ju inte vara allför svårt... :))

























Av Larsson - 19 november 2009 18:50


Nu är det väl ändå TOTALT färglöst i naturen!


Inga färggranna löv.

  

Bara några ynka grå och skrumpna asplöv.


Inga färgglada blommor.

  Bara några enstaka torra blomställningar.


Inga färgglada hundar.

  

Bara några allvarliga grå vättar.



Nämen, SÅ här kan vi ju inte ha det!! Gör ju ingen människa glad.

Får allt ta fram målarlådan...     *nynnar "Jag ska måla hela världen..."*


Av Larsson - 18 november 2009 18:01


Dagen så här långt;


Morgonmys med Grabbarna och några timmars kvalitetssömn på fm eftersom jag jobbat natt.


Över till Pensionatsföreståndarinnan för planering av Operation Dagsverke.

 

Alla hundarna fick stoja & stimma en stund på ängen.


Gjorde sen ett tappert försök att fota hennes katt...


  

Låt mig presentera...hm...åh, det här med namn...Mahony?...


  

...Malloy?....asch!...de var nåt på M...


  

..nu, NU har jag det! Han heter...


  

...han heter...fasen oxå!...varför ska folk ha så krångliga namn på sina katter??

Strunt samma. Vi kan väl helt enkelt kalla honom Kurt!! ;)


* * *


Hem och vittjade postlådan. Postmannen hade levererat ett mindre paket med musik.






Kombinerad lunch/middag som idag bestod av fisk. 

Det gäller att fylla på Omega3-förrådet!

 


Ny musik strömmar ur högtalarna. Bl a Winnerbäck, Leona Lewis "Echo" och LeMarc "Klassiker".

Fast LeMarc är ju ingen "ny" musik. Snarare Herre-jösses-det-va-tider-det-musik!!

 





Druckit kaffe med pepprig kaka. 

Fick lite längtan till julen...

 


Kollat över bilder som ska användas i Västgötaspetsmontern på Stora Stockholm.







Svarat på ett antal telefonsamtal.

Jodå,  lite som "Ring så spelar vi"  fast hos mig är det nog mera "RIng så svara jag" :))


 




Nu ska jag sätta mig och titta ut och känna glädje över att jag inte

behöver vara där i regnet!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards