Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 2 november 2009

Kakbak & Däcksbyte

Av Larsson - 2 november 2009 16:59


Grabbarna & jag har just bakat en kaka. En kardemummakaka som nu står i ugnen.

Arbetsfördelningen vid kakbak är så att jag rör ihop själva smeten och Grabbarna slickar skålen. Och vi är rörande ense om att det är den bästa fördelning, om än inte den mest jämlika.

Skulle ju vara en ren mardröm om de skulle stå för själva rörandet :)

 

Idag har jag också letat fram mitt pass (jovisst, det stundar resa för Larsson!! ) och jämfört bilden i denna med min spegelbild. Helt klart fortfarande likt! Då blir det inget nytt utan det gamla passet får följa med även denna gång.


Visserligen blåste det rejält men vi fick ändå ett par timmars skön promenad på eftermiddagen. En alldeles avslappnad och kravlös promenad. Det enda vi piffade promenaden med var att leka kurragömma. Gossarna börjar bli ruggigt svåra att slå i denna lek! Trots det lyckades jag få till ett par gömmen där de fick anstränga sig lite.


Den här leken, liksom inomhussöket, är helt klart Gurras gren! Han är både snabb och säker med sin näsa. Ymer kommer alltid lite bakefter. Det verkar som Ymer ger blanka fanken i att leta - han hänger bara på och låter Gusten göra jobbet! Ja, ja man ska ju inte förta sig i onödan :)


Efter att Gossarna fått sitt så var det dax för däcksbyte på bilen. Jag skuttade glatt (klar överdift!!!) ut till garaget för att hämta däcken. Då upptäcker jag att jag glömt...förträngt...whatever! - att tvätta de. VERDAMT :(


Det var bara att kavla upp ärmarna...


Kan ju säga att det hade varit betydligt behagligare att göra detta en solig sommardag men är nu huvudet dumt ja,  då får kroppen lida.


Nåväl, nu sitter vinterdäcken där de ska och snöskyffeln är framtagen så nu är jag rustad.

 

- Kom an då Vintern - vad väntar du på? 

  



 
 
Ingen bild

Grannen

2 november 2009 19:57

Hu så spännande. Vart bär det av månne?
Och glöm inte att packa ner din granne!

 
Ingen bild

Larsson

2 november 2009 21:55

Grannen; Jaaaa....först tänkte jag mig dit. Men sen blev det mera hit. Sen slog det mig; Varför inte åka runt en liten bit...

Som du förstår - i nuläget har jag ingen aning.
Men nån har nog en liten, liten resa som jag kan få följa med på. Typ en världsomsegling eller en jorden runt-resa eller varför inte en busstur till Borås!
Å det lovar jag, blir det Borås då ska du få följa! :))

 
Ingen bild

Utmanaren

4 november 2009 08:31

Jag tycker att det börjar närma sig rollbyte i köket i det Larssonska hushållet.
För nog är det väl både godare och roligare att slicka skålen!
Vid mitt nästa bak kommer jag sitta bakåtlutad och vänta på skålen för urslickning.
Med viss risk för att den utöver kaksmet kommer att innehålla 2 kg hund- och katthår, 3 liter drägel och en del andra icke definierbara ting.

Men vad gör väl det!
Det är ju så gott med kaksmet!

 
Ingen bild

Larsson

4 november 2009 11:26

Utmanaren; DET vill jag se på film!!! :))

 
Ingen bild

Utmanaren

4 november 2009 11:47

Ok, där var helt klart handsken för nästa UTMANING kastad! :)

Har dock för dagen inga möjligheter att filma då tjuvarna var så vänliga och snodde även videokameran, men jag ska se vad jag kan åstadkomma. Sådana små detaljer får ju inte stå i vägen för konsten!

(hm...ska BamBam röra och JonJon hålla i skålen... eller OjOj röra och Bam hålla... eller Bam hålla och Jon röra med OjOj .....hmmm....???)

 
Ingen bild

Larsson

4 november 2009 12:08

Utmanaren; JAPP! :D

Du kommer väl ihåg..."Det finns inga problem, bara möjligheter"...

Nu sätter JAG mig bakåtlutad. Å väntar.... ;)

 
Ingen bild

Utmanaren

4 november 2009 13:21

Jag kommer självklart att jobba med .... ja just det, MJUKOST för att motivera de små liven till detta kakbak.

För smeten ska JAG ha!

Och visst kommer jag ihåg! :-)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards