Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 9 november 2009

Av Larsson - 9 november 2009 17:34


Tog med kameran idag när jag gav mig ut i skogen. Tänkte att om nu älgarna skulle dyka upp, ja då skulle jag vara redo!

Jag tog ju givetvis inte bara kameran - Grabbarna Grus + Quba fick ju också följa.


Så gick vi då där i Storskogen. Hundarna glatt skuttande och jag med kameran i "färdigställning",  beredd att "skjuta" om läge skulle uppstå.


Å vi gick....å vi gick...


  

Ingen älg i sikte...


- Gurra, ser du nån älg?

  

- Nix!

 

- Ymer, ser du nån då?

  

- Älg så du...nähädu, INGA älgar...

 

- Men Quba, du då?

  

- Jasså...du vet inte riktigt...lite osäker... Inte följt med på lektionerna kanske??...Tonåringar!!!



Vi gav upp det hela och gick över på att köra lite noslekar.


Först lekte vi "Sök ock du skola finna..."

 

Den går till så att man tar ett antal bollar...

  

...t ex fyra tennisbollar. Sen springer man runt i skogen och gömmer bollarna.


Sen tar man en vätte...

  

... och sätter på honom ett skynke och sen låter man vätten leta reda på bollarna!


  

- Se, så den lille vätten letar!



Vaddå?

Ser ni inte vätten??

Men...TITTA NOGA!


  

DÄR är han ju!!!



Quba letade inga bollar. Nä, han fick spåra istället.

Dryga timmen gammalt spår, 4+slut, två 90-graders vinklar (i övrigt var det bara "böjar") och en svårighet till; en bit av spåret gick på hårt underlag.


Hur det gick?


Jaa, vad ska jag säga...annat än: Han är banne mig bara bäst!!!! :)

 




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards