Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 21 november 2009

Nya djärva mål

Av Larsson - 21 november 2009 09:58


Denna helg blir det lite pyssel & fix! Först Melodikryss och sen blir det skogen. Solen visar sig nämligen idag! Jodå, stor och gul hänger den där på en blå himmel :)


Därefter ska jag ge mig i kast med att fixa till en "stegstol" som jag fick av

Pensionatsföreståndarinnan. Tack, snälla!!


Titta här så fin den är!


  


  


  


Nja, så "fin" kanske den inte är nu - men vänta bara!!


Jag kommer verkligen ha nytta av den här! Och inte bara jag, Ymer lärde sig snabbt att klättra upp på den så nu når han att tända lyset i hallen!

- Kan själv, sa Ymer och såg mäkta stolt ut :)


Lite senare ikväll blir det kulturell aktivitet. Ska tillsammans med Syster Yster gå och titta (och lyssna!) till Carl Orffs Carmina Burana. Oh, det kommer bli mäktigt!


Ja, sen återstår bara söndagen. Den har jag tänkt avsätta till lite träning.

Har nämligen fått en ny utmaning av Utmanaren!



Nämen, det här ska vi väl klara. Kan ju inte vara allför svårt... :))

























 
 
Ingen bild

Helena

21 november 2009 16:36

Jag ser fram emot resultatet!

 
Ingen bild

Anna-Karin

21 november 2009 17:34

God afton! Jag ska åka bort måndag-tisdag och undrar om Grabbarna kan komma hit till Örebro och vakta min lägenhet? Skulle behöva två professionella vakt-vovvar! Tyvärr är jag allergisk mot pälsdjur och därför har jag inga katt- eller hundmatsburkar hemma, dock finns några burkar med fiskbullar det kanske går lika bra?

 
Ingen bild

Gunvor

21 november 2009 18:28

Kommer Hjalmar att vara med på nästa film??

 
Ingen bild

Larsson

21 november 2009 21:15

Helena; Hahaha - tänk, det gör jag med!! :)

Anna-Karin; - Hörde jag fiskbullar?!?! sa Hjalmar och anmälde sig genast som frivillig till vaktuppdraget. Grabbarna däremot ställde sig ytterst tveksamma till att jobbar för "kattmat" :))

Gunvor; Så var väl tanken. Vi förhandlar som bäst om gaget. Men det verkar bli en TUFF förhandling...vi får se om vi kan nå en uppgörelse...

 
Ingen bild

Anna-Karin

21 november 2009 21:51

Självklart är Hjalmar välkommen!! Jag förstår att Grabbarna blev tveksamma till fiskbullar (ungefär som Kitekat antar jag) så jag slänger väl ihop några älgkorvar enligt Butchers hemliga recept så hoppas jag att herrarna blir nöjda :-)

 
Lotti

Lotti

21 november 2009 22:57

Ha ha ha ha!!! Störtskönt :D

http://lottiestrin.blogspot.com

 
Ingen bild

Larsson

21 november 2009 23:22

Anna-Karin; NU blev det annat ljud i skällan! :)

Lotti; Ja, den är ju hur cool som helst!

 
Anna

Anna

22 november 2009 10:39

ha ha, den var bra! Vem ska spela tjuvar då? Kan tänkas svårt att få någon frivillig till den rollen...

http://www.freewebs.com/stubbochsvans

 
Ingen bild

Anna-Karin

22 november 2009 12:58

Nu är allt förberett, korven är klar och fiskbullsburkarna ligger uppradade i hallen så alla tre grabbar är välkomna. Var snäll och hälsa dom att ta det försiktigt så de inte själva halkar på burkarna och blir inlåsta i mitt skafferi!

 
Ingen bild

Lars P

22 november 2009 14:16

Mycket snack om mat helt plötsligt ! Snart kommer väl Gordon Ramsey och lägger sej i !!

 
Ingen bild

Larsson

22 november 2009 19:07

Anna; Frivillig å frivillig...i värsta fall får jag väl peka med hela handen ;)

Anna-Karin; Då måste jag dessvärre meddela att du jobbat förgäves! Nu hälsar alla djuren att de inte kan komma. Nä, för det regnar ute. Å det regnar så in i.....så in i....alltså, det regnar VÄLDIGT mycket och då vill de absolut inte sticka näsan utanför dörren i onödan!
Såna är de!! :)

Lars P; Jamen, det vore ju bra om han dök upp. Då kan ju han spela tjuv :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards