Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 25 november 2009

Besök och bortslängda flaskor

Av Larsson - 25 november 2009 13:32


Jag och Grabbarna har inte hunnit jobba med vår utmaning. Nä, det har varit lite annat att pyssla med de senaste dagarna.


Bl a har Kusinen har varit på besök. Oh, så trevligt det var!

Det blev mat & prat och glögg & vin. Sen blev det mera prat. Mest om hund - nästan enbart om hund när jag tänker efter ;)


Sen behövde kameran komma ut och lufta sig.

Sist jag tänkte använda den var för att fota Grabbarna när de tog sitt julbad på Hundpensionatet, men då bar det sig inte bättre än att kameran gick i strejk. Johodå, den bara vägrade!! Tyckte väl att det var lite väl fuktigt :)


Tur då att Pensionatsföreståndarinnans kamera var mer tjänstvillig så det kommer bilder på badet vad det lider :)

  

Men igår var kameran på bättre humör och det blev några foton från promenaden.


I dikeskanten hittade jag denna "kvarglömda" flaska och...  

bäst som jag stod där och ondgjorde mig över nedskräpningen så...


  

dök Ysterkvist upp i bilden!


  

- Du Morsan, den här tar jag hand om.


  

- Lille Ymer - det här med renhållning kanske är din grej ändå! :)



















 
 
Ingen bild

Lars P

25 november 2009 15:48

Väntar med spänning på bilderna från julbadet !! Vill gärna se bilder på den nyrenoverade trappstegen !

 
Ingen bild

Larsson

25 november 2009 17:01

Lars P; Bilder kommer, var så säker! Vilken dag, vecka, månad som helst... :))

 
Lotti

Lotti

25 november 2009 18:36

Lilla Ymer gullesnutt :)

http://lottiestrin.blogspot.com

 
Ingen bild

Larsson

25 november 2009 20:11

Lotti; "Gullesnutt", det tyckte Ymer om att höra!! :)

 
Karolin

Karolin

26 november 2009 15:47

Vad duktigt av Ymer att plocka undan i skogen efter nedskräparna hehe, ska nog ta och lära min västis det :)

http://www.hemiorambo.blogspot.com

 
Ingen bild

Larsson

26 november 2009 16:00

Karolin; Ja, tänk så många tuggben som kan köpas för panten man får ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards