Ymer Gusten & Co

Alla inlägg under november 2009

Av Larsson - 1 november 2009 17:41


Så vad har jag & Grabbarna pysslat med de senaste dagarna?


Jo -


Gusten har agerat lekfarbror till sexmånaders vättevalp. Oh, så skoj de hade :)


Ymer har kört uppletande i ruta (full size) som vi "ärvde" efter en höglöpande tik. DET kallar jag störningsträning!

Och faktiskt, Ymer gjorde ett enastående jobb för att vara honom. Stor ruta - 2 föremål - doft av gamla "legor" OCH löptiksdoft! Ymer, Ymer - ibland är du bara bäst :)

 

Vi har gått Sjörundan, Grisrundan (inga vilda svin denna gång, tackar vi särskilt för!) och Stjärnrundan (inga stjärnor förutom Grabbarna då ;)


Jag har fikat med slädägarna Anki & Pelle och med riesenägaren Inger. Hos henne shoppade jag även loss på två Oh-så-fräcka-de-måste-jag-bara-ha-jackor!! Visst, de kostade en slant (läs; MÅNGA slantar!) men vad gör väl det när jag blir snyggaste på stan!! ;)


Vi har lekt "Jakten på den försvunna blodpuddingen" . Inte så mycket för min räkning - vad mig anbelangar så får den puddingen vara försvunnen för tid och evighet!! - utan det var för att Grabbarna skulle få köra lite rumssök.

"Betade" två rum + tvättstuga och jag måste säga att även om Ymer nu är mer sansad (börjar fortfarande med att skicka honom "rakt in i väggen" ) så är det Gusten som är den verkliga stjärnan på inomhussök! Ihärdig och duktig på att tidigt "plocka upp" och följa vittring. Gurra Godisråtta, vilken duktig näsa du har!

 

Jag har höstpiffat med nya gardiner i vardagsrummet och hängt upp den röda kökslampan. Herr Ström kunde nämligen inte infinna sig och då bar det sig inte bättre än att jag gjorde det själv. A l l d e l e s  s j ä l v !

Och det utan att mörklägga hela området. Duktig jag, tänk vad jag kan ändå! ;)

 

Nu får det bli lite fika och sen kallar arbetet.

 

 

 

Av Larsson - 1 november 2009 13:46


...ville ha.


" Det sket sig... Diskad :( "

 

Jämrans oxå!


Men...vi här i skogskanten tycker ändå att ni är BÄST :) och det kommer fler tävlingar.

Vänta bara till nästa år, när han vilat sig i form...då kan ju vad som helst hända!

Av Larsson - 1 november 2009 10:33



... går idag på Stadium Arena, Norrköping och jag fick just veta att Gustens bror Asko leder efter första loppet. 40 startande och han LEDER!!!

 

Oj oj oj - det här är ju huuur spännande som helst....HEJA HEJA ASKO & ANNA ! ! !

 

* * *




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards