Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 5 december 2009

Vad mycket man lär sig när man läser instruktionsboken

Av Larsson - 5 december 2009 20:37


De senaste dagarna har jag läst instruktionsboken till mitt nya filmredigeringsprogram.

Ja, vad gör man inte när man inte kan klura ut det på annat sätt ;)

 

En diger bok med många How to and How to not och med en mängd termer som MPEG4 å overlay å full-screen å framing å audio mixing å f-n och hans moster!


Nåväl, mååånga ord var det men idag bestämde jag mig för att ha lite praktiska övningar. Jösses, det var HUR kul som helst!!

Jamenvisst, jag fick ju både tunnelseende och blev alldeles introvert. I fleera timmar :D


Grabbarna tyckte jag är urtrist men jag, jag bara log!


Annars var ju tanken att det skulle skapas film med Grabbarna denna helg men sjukdom satte P för den planen. Istället bjuds ni här på en annan form av film som jag knåpat ihop efter lite trial & error i det nya programmet.


Det är väl inget direkt examensarbete utan man får nog se det mera som en...ja, som en betaversion. Så - hav överseende med ljussättning, bildkvalitet m m. Sånt kommer att bli bättre bara jag får öva mig. Får man väl hoppas...


Vad är det då jag skapat? Tja....man skulle kunna beskriva det som

ett stillbildsepos i hårdrockstakt.

Är det nu så att du är liiite känslig för denna musikgenre så förslår jag att du drar ner volymknappen. Kanske t o m stänger av...fast då missar man ju lite av själva poängen.


Till er andra säger jag bara;

Ös på för nu blir det tunggung i den högre skolan!!! :D



 
 
Ingen bild

Qsinen

6 december 2009 19:42

De rockar fett!

 
Ingen bild

Larsson

6 december 2009 20:14

Qsinen; Fniss.... :)

 
Lotti

Lotti

6 december 2009 22:38

Råckenråll!!

http://lottiestrin.blogspot.com

 
Ingen bild

Larsson

6 december 2009 23:25

Lotti; Yeeeah man!

 
Ann-Louise

Ann-Louise

7 december 2009 19:51

Underbart!!!! VIlka bilder och sån nice musik! Sån ljuvlig action!!!
Din Cuba verkar oroväckande (underbart) lik min Puppis.... ;-). Vad var det för mamma o pappa?

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Larsson

7 december 2009 21:03

Ann-Louise; Åh tack! :)

Jo, jag har oxå noterat en viss likhet. Iaf utseendemässigt.
Han är efter Omar vom Haus Valkenplatz och Portello´s Loxi.
Kan det vara att de är släkt?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards