Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 10 december 2009

Av Larsson - 10 december 2009 22:58


Jaha - då var schemat för helgen klart.


FRE

07.00 Revelj

09.00 Till skogs med Gossarna

11.00 Lämna dito på Panget

11.30 Snabbfika, packa bilen

12.00 Avfärd mot Mässan (kort stopp på vägen för inköp av blixt)

12.50 (cirkatid) Möta upp Karin på Mässan, packa ur bilen

13.00 Avfärd mot hemmet för att hämta lass nr två.

14.50 Åter mot Mässan

15.50 Monterbygge startar


*tänker*

Det känns pirrigt! Det känns sådär Tänk-om-det-går-åt-pipsvängen?!-pirrigt. Kanske ska ta med en papperspåse. En stor brun en som jag kan dra över huvudet så jag slipper synas om allting bara blir pannkaka.

Men herre gud, jag kan ju inte ha nåt rött porrigt, en orange sjal, allvädersstövlar och en påse på huvudet!!!!!

 

*våndas*



20.30 senast -  lämnar Mässan för färd till jobbet.

Jobba...jobba...jobba...jobba...


LÖR

07.15 Åter på Mässan, hänger på låset

07.30 Kollar in vätteringen, fotar, fikar, minglar runt

11.00 Står i rasmontern medan Karin går rasparad

11.45 Mot hemmet!!!! (hämtar Grabbarna på vägen)


Resten av dagen = rast & vila :)


SÖN 

07.30 Väckarklockan ringer

07.45 Väckarklockan ringer - igen!

08.00 Jag masar mig upp

09.30 Rastning av Grabbarna och sedan avfärd mot Mässan

12.00 Bemannar rasmontern ända tills vi börjar plocka ihop framåt...

17.00 Monter plockas ned och lastas i bilar.

19.30 Förhoppningsvis hemma...


*tänker*

Undras om det är inne med hatt med flor? Kunde ju vara ett alternativ till papperspåse...

 

*våndas ännu mer*





Av Larsson - 10 december 2009 19:40



... har vi inte ägnat oss åt idag. Nej, vi har varit på lydnadskurs.

Apportering, ställande, läggande och tandvisning var det som skulle övas. Quba har inte kommit så långt med sin apportering men det lilla han kan, det gjorde han med bravur. Tandvisning kan han inte heller. Nä, jag får fortfarande manuellt lyfta på hans läppar men får vi bara öva lite mer så ska han nog klara det på egen hand...


Tror han kan ha nytta av den färdigheten om  (fel!) när han i framtiden kommer att figurera på bild i tidningen ;)


De Två Grå fick sig även de lite träning. Ysterkvistaren stod för lunchunderhållningen och Gurra Aktersnurra visade Läggande i olika situationer.


     

Vår Fröken och hennes hund, Quben (bror till Quba)


     

Ojoj tränas i apportering. Notera träningskamratens beredskap med klickern :)

 

     

Duktig Ojoj får belöning.



Efter kursen var det dax för en liten rastningsrunda. Man kan nämligen bli VÄLDIGT kissnödig av att träna :)


     -

- Åhh, så skönt att få lätta på trycket!

 

Nu måste jag sätta mig och göra ett flödesschema över helgens aktiviteter så att jag vet var jag ska vara när och när jag ska vara var.


Av Larsson - 10 december 2009 19:21


... att Quba skulle kunna bli något stort!


Qubas morbror är nämligen i Oslo idag och vakar över President Obamas säkerhet.

Är inte det stort så säg?


Lilla Quba, om du går i morbrors fotspår kanske du också får vakta nån världskändis och komma på bild i tidningen. Vore inte DET skoj så säg?



Här kan du läsa och höra mer om Qubas morbror, King.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards