Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 27 december 2009

Av Larsson - 27 december 2009 23:45



 

 

När jag var yngre blev jag smickrad om någon trodde jag var äldre.

 

 

På den punkten har jag  HELT  ändrat uppfattning.

 

 

  


Av Larsson - 27 december 2009 09:17


Jag kan meddela att idag är det


K A L L T !

 

Man fick skynda sig som attan på morgonrastningen för att inte frysa näbben av sig.

Grabbarna de tyckte det var friskt och skönt och skuttade glatt omkring.  Lilla trinda Hjalmar, han var däremot av samma åsikt som mig och kunde inte fort nog komma in i stugvärmen igen :)

 

Nu har alla ätit frukost och Grabbarna har ägnat sig åt lite morgonmys.

 

  

 

  

 

  

 

  

 

*****************

 

Igår var det ju allt annat än kallt.

 

 

  

Det här var vad jag såg när jag tittade ut igår morse... :(

 

 

Så,  vad hittar man på en sån dag?

 

Jo, man tar med sig Pensionatsföreståndarinnan och ställer färden mot det lokala köpcentrumet!

På moddiga, halkiga vägar och med nedsatt sikt slirade vi oss fram.  Väl där gällde det att hitta en plats för bilen. Vi valde det enormt stora parkeringsgaraget. Körde in vid bokstaven D som i Det-är-lätt-att-komma-ihåg.  Sen blev det till att köra lite runt runt för att slutligen hitta en plats vid bokstaven B som i Bra-då-vet-jag-var-jag-ställt-bilen. Återstod bara att hitta utgången till själva centrumet...

 

Det blev vid bokstaven G som i Guud-det-här-kommer-jag-aldrig-att-komma-ihåg!!

 

Nåväl, trots att centrumet var fyllt till bristningsgränsen och köerna ringlade sig som långa ormar så gick shoppingen tämligen geschwint. Vi hittade tillbaka till bilen och åkte hemåt med bilen fylld av fynd. Njae, kanske inte för min del då...nä, det jag köpt kan man nog inte med bästa vilja i världen kalla för fynd. Snarare;

TOTALT ONÖDIGA PRYLAR!! ....men ack så roliga ;)

 

Som om jag inte fått nog med att halka runt på vägarna så åkte jag lite senare på kvällen hem till Byggare Bob m hustru & hund. Det utlovdes nämligen glögg och DÅ är jag inte sen att infinna mig ;)

Fick även beskåda hans egenhändigt designade eldkorg och genast väcktes begäret;

VILL OXÅ HA!!!!

 

Nu ska jag ta Grabbarna och ge mig ut i kylan för en promis. Har jag tur kanske begäret stillar sig ;)

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards