Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 5 januari 2010

Ymers fångst fångad på bild

Av Larsson - 5 januari 2010 09:40




  

- Men vad är det du fått syn på, Ymer?

 



  

- Är det en stelfrusen mås?

 


  

- Eller förväntar du dig att stekta sparvar ska dimpa ner?

 


  

- Nånting damp uppbart ner...





  

- Men du har ju fångat en... Kong!!

 


  

- Du är duktig du, Ymer!

 


  

Se, en sån stolt och vacker "Kongfångare" ;)



















































 
 
Solan

Solan

5 januari 2010 10:17

Vilka roliga och fina bilder. Eloge till fotografen.

http://superninja.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Utmanaren

5 januari 2010 11:53

The mighty King af Kong.

 
Ingen bild

Larsson

5 januari 2010 11:53

Solan; Tack!

Fotograferingen underlättas ju betydligt när man har ett sånt vackert motiv ;)

 
Ingen bild

Larsson

5 januari 2010 11:54

Utmanaren; Hahaha - där fick du till det!! :)

 
Lotti

Lotti

5 januari 2010 11:54

Emils heter Kong Wooba! :D

http://lottiestrin.blogspot.com

 
Ingen bild

Larsson

5 januari 2010 11:56

Lotti; Wow...ba´! :D

 
Ingen bild

Lars P

5 januari 2010 12:40

Proffsiga bilder på en jättefin hund !!!

 
Ingen bild

Larsson

5 januari 2010 14:20

Lars P; Tack! :)

 
Ingen bild

A-K

5 januari 2010 14:46

Jag visste inte att det fanns en leksak som heter kong, det verkar ju roligt så jag ska genast köpa en (till mig själv alltså)

 
Ingen bild

Larsson

5 januari 2010 17:52

A-K; Hihihi... Ja, kan man nu inte ha hund kan man ju alltid ha hundleksaker :D

 
Kerstin

Kerstin

6 januari 2010 01:25

Ymer verkar gilla det här med snö förutom kongen!

http://kerstinnilsson.blogspot.com

 
Ingen bild

maarit

6 januari 2010 09:57

God fortsättning på det nya året.

Man blir alltid så glad när man ser dina fina och roliga bilder på gossarna.

 
Ingen bild

Larsson

6 januari 2010 10:40

Kerstin; Ja, det gör han verkligen! Tursamt nog har han heller inga problem med kylan. Trots att temperaturen bara sjunker djupare...och djupare :(

Maarit; Detsamma till dig!
Roligt att höra att du gillar bilderna :)

 
Skogsfrun på Dal

Skogsfrun på Dal

6 januari 2010 11:48

Hej, som gammal uppfödare på rasen af Ymers gladdes jag särskilt åt filmen på Aftonbladet, knyckte* den omgående;-)
Har jag rätt eller fel när jag förmodar att Ymer är utbildad rapporthund?

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Larsson

6 januari 2010 14:27

Skogsfrun; Det gjorde du rätt i !
- Det man hittar, det får man, sa alltid min gamla mamma ;)

Nej, Ymer har inte tagit lektioner i Rapport. Han kan "bara" budföring. Men han gillar att springa i skogen och "Fort, fort" är lite av hans paroll :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards