Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

Kylslaget

Av Larsson - 6 januari 2010 10:41



Idag är INGEN bra dag att slicka på lyktstolpar. Bara så ni vet...


Öppnade ytterdörren i morse för att släppa ut Hjalmar. Tänkte att han ville/behövde gå ut och röra lite på sig.


Resultatet blev att han satte sig ned, tittade på mig med en ytterst förvånad, och även en smått oroad blick.


- Alltså matte...HUR tänkte du nu??? Jag är en KATT - ute är det KALLT......Frågor på det???????????? 


Sen tog han sin yviga svans och gick muttrande iväg för att uppsöka en ostörd plats där han kunde försjunka i somriga råttfångardrömmar.


Håhåjaja...


Grabbarna däremot hade inget emot en rask promenad. Minus 18 men de skuttade glatt omkring, lekte och gjorde snöänglar. Trots kylan blev det en dryg timmas promenad och när vi kom tillbaka till bilen så såg samtliga jyckar ut som Wassberg efter 5-milen - fulla i frost och is runt nosarna :))


Idag var heller ingen bra dag att åka till återvinningsstationen. Där var det nämligen kö. Lång, lång kö!!

Och köer är nåt som ger mig allergiska besvär så nu får kassarna med tidningar, flaskor och kartonger åka med i bilen ett tag till.


Det som återstår av denna dag kommer endast och enbart handla om inomhusaktiviteter. Jag kommer inte ens öppna kylskåpet!!


  

Gossarna myser...


  

...tillsammans...


  

...efter dagens skogstur. Skööönt!!


















  

 
 
Ingen bild

Lars P

6 januari 2010 15:05

En MYCKET förståndig katt denna Hjalmar !!! Ha det bra i kylan !

 
Ingen bild

A-K

6 januari 2010 17:14

Tack för upplysningen om lyktstolparna, jag ska inte slicka på några sådana idag :-)

 
Kerstin

Kerstin

6 januari 2010 18:13

Vad mysigt grabbarna ser ut att ha. Man skulle faktiskt kunna tänka sig att tränga sig ner ibland dom och gosa lite.

http://kerstinnilsson.blogspot.com

 
Ingen bild

Larsson

6 januari 2010 18:33

Lars P; Jag tyckte han var obstinat. Men du har nog rätt, han var nog bara väldigt förståndig.

Känns lite tungt bara att inse att det är katten som bidrar med den varan i vår lilla familj... ;)

A-K; Duktig flicka!! :)

Kerstin; Jag inte bara tänkte - jag gjorde det oxå. Mysigt!!

 
Ingen bild

A-K

6 januari 2010 18:50

Dina hundar måste ha det bäst av alla voffsingar på denna jord!

 
Ingen bild

Lars P

6 januari 2010 19:02

Nu är Du nog lite blygsam Larsson jag tror bestämt att det är fler som är förståndiga i eran lilla familj !!

 
Ingen bild

Christina

6 januari 2010 19:10

Hej och tack för fina bilder och för filmerna på youtube. Åhh, så roliga och gulliga. Vi har en gammal västgötaspets; Möllebos Zesar förr april -94. Han orkar med en bit till hoppas vi. Ni får gärna bli vän med honom på Facebook/ Caesar Hängsel.

 
Ingen bild

Helen

6 januari 2010 19:41

Vilka tuffa (och trötta) grabbar! Jag är framför allt imponerad över Ymers agentegenskaper som fick mig att leta upp hans blogg.

 
Ingen bild

Larsson

6 januari 2010 22:52

A-K; Ja, hittills har de inte klagat i varje fall! ;)

Lars P; Så kan det nog vara

Christina; Tusen tack för hälsningen! Gläder mig att filmerna roade :)
Å vad gäller Facebook så ska jag absolut försöka mig på att leta upp Zesar.

Helen; Så glad jag blir att du tog dig tid att både leta upp bloggen OCH skriva en hälsning!

Ymer slog genast upp ordet "imponerad" i ordlistan och nu går han runt här, stolt som en tupp :)

 
Ingen bild

A-K

6 januari 2010 23:26

Jasså gossarna har en sida på Facebook eller är det matte kanske?

 
Ingen bild

Larsson

7 januari 2010 00:05

A-K; Lutar nog mer åt matte... ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards