Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

I morse var det...

Av Larsson - 11 januari 2010 13:17




...riktigt synd om mig! Riktigt eländigt synd, faktiskt :(

Dels var jag förkyld (i heeela dnäsan!!!!) och dels hade Ågren satt sina klor i mig.

Det sistnämnda eftersom denna måndag är början till slutet på min långa semester *hulk, hulk*


Frukostkaffet intogs med mjölk och en större mängd pappersnäsdukar och en fullkomlig orgie i självömkan. Stackars, stackars jag!!


Sen pockade Grabbarna på uppmärksamhet.



De var varken förkylda eller Ågrenangripna och att delta i nån form av gruppömkan, det stod ABSOLUT INTE på deras agenda! Nej, de var lika glada som vanligt och glada hundar behöver komma ut.

"When the going get´s tough - the tough get going", tänkte jag och så gav vi oss iväg.


Tänkte mig bara en liten tur men...ja, fin skog och strålande väder är en oslagbar kombination :)

Efter en dryg timmes promenad hade Ågren försvunnit - frös förmodligen ihjäl ;) och jag kände mig på G igen. Okej, den snoriga näsan fanns ju kvar men herre gud, värre saker har man ju varit med om. Som den gången jag hade mjäll t ex...


********************


Gårdagen blev också en bra dag tack vare en promenad.

Då tog Pensionatsföreståndarinnan och jag med oss ett gäng hundar (både tikar och hanar) och drog till skogs. Det var;


3 Schäfrar

2 Vättar

1 Cavalier

1 Cockerspaniel

1 Labrador

1 Border collie

och

1 Basketboll, modell punkterad


Alltså det finns inget som är så trivsamt som att se en grupp hundar som fritt springer/leker/rullar/snokar i snön. Man blir bara såå glad!!

Hundarna var också glada och efter 1,5 timmes promenad i obanad terrräng var de också ganska trötta. Grabbarna Grus och Quba rullade ihop sig på gästsängen så snart vi kommit hem och sen snarkade de gott. Hela kvällen :)


*************************


Imorgon blir det inte några längre vändor. Grabbarna Grus ska nämligen besöka veterinären. För Gustens del handlar det om lite tandputsning och Ymer ska få sin hals kontrollerad. Berättar mera om detta en annan dag för nu ska här drickas lite kaffe.

 
 
Solan

Solan

12 januari 2010 10:19

Ja! visst är det härligt att titta på lekande hundar, där vilar inga lessna miner. Dom ser ut som om glädjen personifierad. Det är svårt att inte ryckas med av den glädjen, en av anledningarna att man har hund , tror jag.

http://superninja.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Larsson

12 januari 2010 11:35

Solan; Absolut - så är det! :)

 
Ingen bild

Lars P

12 januari 2010 12:49

Hallå Dy ! Misstänker att det blev för mycket med jägandet i helgen så det är väl därför Du har fått problem med nosen !! Hoppas på ett snabbt tillfrisknande !!

 
Ingen bild

Larsson

12 januari 2010 14:40

Lars P; Ha ha ha... säkert är det så! Lite som "Faraos hämnd" fast i skandinavisk tappning :)

 
Ingen bild

Gunvor

12 januari 2010 17:52

Håller med om, att en flock lekande hundar, kan jaga de dystraste tankar på flykten. Får man sedan uppleva en dag som i dag, när hela naturen lyser och allt är så vackert, att man nästan tappar andan, känns det som om livsandarna är på väg tillbaka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards