Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 25 januari 2010

Min allra bästa Ymer

Av Larsson - 25 januari 2010 15:48


I morse när vi kom hem så ställde jag ifrån mig min "jobbarväska" på golvet. Ni vet, en sån där väska som man bär med sig till jobbet med  ALLA bra-och-ha-saker som kan tänkas komma "in handy" när man är på arbetet.


Ymer travade förbi väskan men vände tvärt, sträckte ut sin lilla söta nos och körde ner sitt ännu sötare lilla huvud i väskan. Och började rota runt!


Jag undrade så vad som fått honom så intresserad. Ville han låna min tandborste? Läsa mina jobbarpapper eller ville han helt enkelt kolla om det fanns reda pengar i plånboken??


Plötsligt avtar rotandet och Ymers lilla huvudet dyker upp ur väskan..........


.......med en tepåse i munnen!!!!


Ibland känns det såååå in i helskotta bra att vara hundägare :))     



**********


Ett förtydligande - om nu någon har missat det ;) - så tränar jag specialsök med Ymer och då letar han just te.

 
 
Ingen bild

Grannen

25 januari 2010 16:31

Ymer, din duktiga lilla vätte!
Kan man kanske beställa en te-vätte? Skulle vilja ge mannen när han fyller år...

 
Ingen bild

Karin med Y,D och A

25 januari 2010 17:45

Vill bara säga att jag blev glad över att läsa om Ymers bravader, varmt glad.

 
Ingen bild

Larsson

25 januari 2010 18:00

Grannen; Där sa du nåt! Det kanske är här min nya (och väldigt inkomstbringande!!) framtid ligger; sälja små
te-vättar.
I Storbritannien borde det ju finnas en aldrig sinande marknad.

*knappar febrilt på kalkylatorn...x...+...x...-.../...= TOKMYCKE!!
...gnuggar händerna och nynnar; Money, money, money...*

Karin; Kram! :)

 
Ingen bild

A-K

25 januari 2010 18:47

NUUU vet jag hur jag ska få träffa lille Ymer, jag ska genast lägga ut en massa tepåsar på balkongen så hoppas jag han sniffar sig ända hem till mig!! Har han någon favoritsort?

 
Jenny

Jenny

25 januari 2010 19:22

Gulligt och framför allt DUKTIGT :)

http://www.lydnadsladyn.blogspot.com

 
Ingen bild

Larsson

25 januari 2010 19:34

A-K; Fniss, fniss...Tja, det han tog i morse var ICA´s ekologiska svarta te så det kan du ju alltid prova med :)

Jenny; Jaa, idag är han absolut inte till salu! ;)

 
Irene

Irene

25 januari 2010 19:35

Specialsök sa du? Det är ju lysande! Det måste ju inte vara te (sa chokladgalningen) - man kan kanske få en liten vätte att leta choklad? Företrädesvis i andras väskor... och sen kastar man sig med ett pantersprång över honom och säkrar bytet. Var är min klicker? (sa hon lystet)

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

 
Ingen bild

Larsson

25 januari 2010 19:42

Irene; Eller ännu hellre - lär honom snoka efter reda pengar! Sen kan du köpa den riktigt dyra och exklusiva chokladen.
Ja menar, det som folk i allmänhet har i väskorna är ju bara budgetvariant på choklad. Som Plopp eller Japp eller så...

Nä, kör på pengar du! "Follow the money" so to speak... ;)

 
Marie

Marie

25 januari 2010 19:52

Helt underbart! Vilken kille!
Min lilla knäppgök ligger på hallgolvet och surar. Han har burit kastrullock till mig gång på gång men när jag lägger godis i kastrullen och sätter locket på så vet han inte hur han ska göra... stackars vovve.... Not!
Nåväl, ha det bra och ta väl hand om dig lilla stjärna!

http://www.miqro.se

 
Irene

Irene

25 januari 2010 20:01

Maestro! Jag bugar mig inför din visdom!

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

 
Ingen bild

Britta och Ezrah

25 januari 2010 20:19

Thats my cup of tea!!

 
Kerstin

Kerstin

25 januari 2010 21:30

Jag som är en the drickare av stora mått skull verkligen ha nytta av en thesökande vätte:-) Förrådet av the hemma skulle vara säkrat med en vätte som hela tiden fyllde på.

http://kerstinnilsson.blogspot.com

 
Ingen bild

Larsson

25 januari 2010 21:35

Marie; Du får ta det varligt med Lilleman. Tänk på att han är kille.. :)

Irene; *skrattar gott!*

Britta & Eztah; Och Ymers, tydligen! :))

 
Marie

Marie

25 januari 2010 21:53

Det var rysligt vad det försvinner ord i den här bloggen... Har du ett ordätande monster gömt i din blogg?
Min sista mening i förra kommentaren saknade också några ord. Det skulle stå:
Nåväl, ha det bra och ta väl hand om dig och din lilla stjärna!
Även om det var ganska gulligt av mig att kalla dig för lilla stjärna så var det inte riktigt meningen....

http://www.miqro.se

 
Ingen bild

Larsson

25 januari 2010 21:59

Kerstin; * redan en spekulant..och jag som inte startat firma än. Jösses, det HÄR kommer att bli något!! *

Absolut ska damen ha en te-vätte! Finns i en urtjusig gråton som ger köket den rätta känslan av flärd och till det facila priset av...mummel,ohörbart,harkel...och det måste man ju säga är rena FYNDET!

Vad säger damen, blir det en eller två?

Tycker ju själv att två te-vättar ändå är ett minimum för ett välutrustat hem.

Såå, har hon bestämt sig?
För hon vill väl inte riskera att bli utan?!?!
Här gäller det nämligen att skynda att fynda för det är en
s t r y k a n d e åtgång på dessa små rara te-vättar!

 
Ingen bild

Larsson

25 januari 2010 22:03

Marie; Jaha, då har jag suttit här och lyst alldeles i onödan då...

...fniss, fniss... ;)

 
Ingen bild

Utmanaren

26 januari 2010 08:39

Börjar nu bli dags att få tag i lite mer "riktiga" produkter att träna in på YmePyme! Tänk vilken potential att tjäna pengar!

Tyvärr försvann mitt lager av dessa "produkter" i samband med inbrottet men det kan väl inte vara så svårt att få tag på runt Plattan i Sthlm...?

(om nu någon undrar om jag är pundare med väldigt dåliga vanor kan jag dementera detta direkt och berätta att de produkter som förvann vid inbrottet endast var små tygbitar som lade legat på riktiga "prylar" och som jag använde som ämne att söka med Bam. Men de låg i en ryggsäck som tjuvarna tog för att bära annat stöldgods i. Vet inte vad som var värst att bli av med: alla smycken, kameror, mm eller knark-tygerna? Klart enklare att ersätta smycken än knarktyger kan jag lova....)

 
Ingen bild

Larsson

26 januari 2010 09:58

Utmanaren; Jag funderar på vin! Vore inte det som bäst att ha en hund som sniffar sig fram till de bästa årgångsvinerna?

Åh tänk så rolig träningen blir!! :)

 
Ingen bild

Utmanaren

26 januari 2010 12:37

Strålande idé!
Jag börjar med Zinfandelviner med Bam redan i eftermiddag!
Jon är ju ung och inte utvecklat sina förfinade sinnen än så där blir det nog VinoTinto till att börja med.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards