Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

30 cm nysnö till salu

Av Larsson - 28 januari 2010 15:15


Tjocka Trisse blir glad när matte kommer hem.


Matte tycker att Tjocka Trisse borde gå ut.


Tjocka Trisse sticker huvudet utanför dörren, konstaterar;

- Snö upp till taknocken - inte skottat - ALDRIG!!

 

Tjocka Trisse vänder, formar svansen till en metkrok och spankulerar in.


Matte säger till Tjocka Trisse;

- Ska du vara inne får du hålla dig lugn. Jag måste sova. 


Tjocka Trisse spinner.


Matte somnar.


Får hon sova?


N I X ! ! !



F-n vad den här snön ställer till det!!! :(

 
 
Ingen bild

A-K

28 januari 2010 16:04

Har Hjalmar bytt namn eller vem är Trisse?

 
Ingen bild

Larsson

28 januari 2010 16:25

A-K; När Hjalmar inte är sitt vanliga "snälla goa jag" utan byter skepnad, DÅ byter han oxå namn. Till Tjocka Trisse!

 
Bitte

Bitte

28 januari 2010 16:55

Åh, tack! Tack för att jag fick skratta denna nattsvarta (fast snövita) dag när Briarden blivit nästan helavrakad (halvavrakad låter inte lika becksvart dramatiskt, tycker jag). Briarden har K L Å D A och här sitter jag och skrattar igenkännande åt kissen som bara absolut HATAR att folk sover vid olämpliga tillfällen. Alltså, jag får nog blogga till lite om Moses och Tryffel och Hallon och Elvis och Virus och alla katter som tassat genom vår tillvaro. Ja, och den nattsvarte Norén, icke att förglömma. Men, typ tack, så länge!

http://www.dietdog.se/dogblogg

 
Ingen bild

Lars P

28 januari 2010 17:02

Rekommenderar Dej att sova med hjälm i fortsättningen !! Kan skicka över en av mina mc-hjälmar för det ser ut att dröja innan man kan baxa ut hojen ur garaget !!

 
Ingen bild

Larsson

28 januari 2010 17:24

Bitte; Varsågod! :)
Trist med det där med nästan-naken-frisyr. Å i detta väder, dessutom! :(
Hoppas du snart finner rätt medikamenter som botar så att liten jycke åter blir glad & hårig!

Lars P; Jaa du - kommer det nånsin att blir vår? Kommer vi nånsin mer att få traska runt i lera? Å sörja...
Tänk om vi för evigt är dömda att irra runt i detta vita mörker?
Jag känner viss oro.....

 
Ingen bild

A-K

28 januari 2010 19:56

Hmm om Hjalmar inte är riktigt snäll borde du kanske kalla honom Måns! Eller Bill och Bull om han är riktigt korkad :-)

 
Ingen bild

Larsson

28 januari 2010 22:35

A-K; Ha ha ha.... :)

 
Ingen bild

Utmanaren

29 januari 2010 09:17

Tack för att jag fick börja denna fredagmorgon med att skratta så innerligt! :-)

Tror nog att de flesta av oss som har katt känner igen oss mer än väl.
Tack och lov har inte Oj fått tag på nån golfklubba eller annat tillhygge, men egentligen.... vad ska han med tillhygge till när det finns 10 sylvassa framklor att jobba med....?

// Utmanaren med sönderrivna fötter

 
Ingen bild

Larsson

29 januari 2010 12:52

Utmanaren; Visst är den väl bra? :)
Man kunde nästan tro att Hjalmar hade tittat på den filmsnutten för lite så betedde han sig igår när jag försökte sova. Kattracka!!
Men idag finns det INGEN återvändo! Jag har skottat och därmed åker lille kissemiss ut i friska luften :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards