Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 29 januari 2010

Av Larsson - 29 januari 2010 12:57


Det tog lite tid att ta sig hem från jobbet idag. Min bil hade nämligen en date med verkmästaren så det blev till att göra halt vid Kungens Kurva. Under tiden killarna på verkstan pysslade om min fyrhjuling så åt jag frukost på McDonald´s. Kändes både lyxigt och dekadent på samma gång ;)


Efter dryga timmen (jag som trodde att ackordslöner var avskaffade!!) så ringde verkmästaren och meddelade att bilen var klar för hämtning.


- Va´snabba ni var! sa jag glatt

- Allt för kunden, sa verkmästaren muntert och började knappa på sin kassaapparat.

- Det blir 4.100, sa verkmästaren, fortfarande lika munter.

- GULP!!, sa jag samtidigt som jag tänkte; - Jaha, det var det fredagsmyset...

 

Backade ut min bil från verkstan och styrde kosan hemåt. Stannade till vid den lokala matvaruaffären men allt jag fick med mig därifrån var några rullar toalettpapper.

Lite lyx vill man ju unna sig ;)

 

Hämtade upp alla Grabbarna och avsatte en avsevärd tid på att försöka hitta något ställe där man kunde gå någorlunda "torrskodd". Kan säga att alternativen var få. VÄLDIGT få!! Jämrans :(

Nåväl, vi tog skoterspåret, där var det "bara" knähögt med snö, och fick oss trots allt, en trivsam promis.


Nu känner både Grabbarna och jag för att luta oss en stund. Tror vi bildar grupp i gästsängen några timmar. Det får väl bli vårt fredagsmys :)


Hoppas nu bara att ingen kommer och stör...


  


www.bonton.se

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards