Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

Gusten har åsikter om snöröjningen

Av Larsson - 30 januari 2010 10:16




Så länge bilen användes som transportmedel var allt frid & fröjd.



  

Grabbarna hade inga som helst problem där bak i bilen.


  

Inte heller Quba.


Men när vi sen skulle ta oss fram till fots uppstod det dock vissa problem...




  

- Allvarligt, VEM är det som sköter snöröjningen här?!

 

 

- Det gör jag!

  


  

- Hämta bärgare eller en plogbil eller vad tusan som helst - jag har kört FAST!!!


  


  

- Håll ut, jag kommer! Ska bara...stånk!...försöka...flämt!...vända först...

 


  

- Behöver ni assistans? Jag har tillräcklig markfrigång för ALLA väglag!










































 
 
Ingen bild

Lars P

30 januari 2010 17:21

Vilken trevlig snöröjare Du har !!

 
Bitte

Bitte

30 januari 2010 17:46

Och det skriver du NU? Här har vi lagt ut 900 svarta spänn under en dryg månad på utplogning. Och så fixar Quba sånt, förmodligen utan att väsnas och lägga upp kissovänliga vallar (om man är tik, alltså) och kräva allmänt fjäsk och pjåsk. Ge mig genast Q:s mobilnummer!

http://www.dietdog.se/dogblogg

 
Ingen bild

Larsson

30 januari 2010 18:29

Lars P; Jo du, Ystra Ymer han är en sann arbetsmyra, han. Okej, att resultatet inte blir mer än ett smalt lämmelspår mer kära nån, han f ö r s ö k e r ju iaf ;)

Bitte; Men DET är precis vad Quba kräver - allmänt fjäsk och pjåsk alltså! Däremot lille Ymer, han springer gärna runt och trampar upp gångar och det av ren glädje.
Noteras bör att gångarna blir VÄLDIGT smala och VÄLDIGT irriga...men det kan man väl förlika sig med så länge man slipper skotta :)

 
Marie

Marie

31 januari 2010 00:09

Vilken UNDERBAR bildserie!! Fantastiskt fina bilder och roligt komponerade! Jag är djupt imponerad som vanligt!

http://www.miqro.se

 
pezze

pezze

31 januari 2010 01:24

*s*
stackars satar:P
vad jobbigt för dom... hoppas det gick bra tii slut?!?!
de måste ha sovit gött då de kom hem sen;eller??

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

 
Jeanette och Dino

Jeanette och Dino

31 januari 2010 07:31

Hahaha! Så söt liten plogbil. Det här var plogbilar i Dinos smak, han gillar nämligen INTE dem med motor, för man får inte väsnas så på kung Dinos väg!!! :)

http://jeanettesochdinosblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Larsson

31 januari 2010 10:14

Marie; Tack!! *ler stort om än lite generat*
Jag måste ju säga att jag blir lite imponerad att du (och många med dig) ORKAR titta på alla foton som jag lägger ut ;)

Pezze; Jodå, de var nöjda efter den turen!

Jeanette; Fullt förståligt! Vem vill inte ha lugn & harmoni på sin egen gata...

 
Kerstin

Kerstin

31 januari 2010 10:25

Jag har ju haft funderingar att köpa mej en snöslunga i vinter, men nu ser jag ju vad som är lämpligare och dessutom miljövänligare när man nu ska vara "klimatsmart" :-).

http://kerstinnilsson.blogspot.com

 
Irene

Irene

31 januari 2010 11:05

Det är inte mycket som hejdar en liten vätte - men här har elementens raseri uppenbarligen blivit FÖR mycket. Fast jag tror nog inte att hans självkänsla tagit stryk av att köra fast? Det är inte mycket som dämpar en vättes självkänsla...

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

 
Marie

Marie

31 januari 2010 11:16

Orkar titta? När bilder är fina och när det dessutom finns nån rolig och fyndig bildtext till, då kan man ju titta på nästan hur många som helst... Keep up the good work!

http://www.miqro.se

 
Ingen bild

Larsson

31 januari 2010 11:25

Kerstin; "Klimatsmart" var ordet!! :)

Irene; Nähä du! Efter att ha kravlat och krälat och visat lite jäklaranamma så var han på banan igen :)

Marie; Så bra!!!
*hämtar kameran och ilar ut för nya fotoexkursioner*

 
Ingen bild

A-K

31 januari 2010 13:54

Helt sjukt bra bilder och rolig text som vanligt!!

 
Ingen bild

Larsson

31 januari 2010 15:02

A-K; Tack snälla!

 
Ingen bild

Karin med Y,D och A

31 januari 2010 18:39

Lite svårt att anslå rätt ton nu... jag vill ju inte förringa pojken Ymers insats, men jag har en bulldozertik av rasen västgötaspets, så jag har inte skottat ett enda tag upp till fågelmatningsstället och diverse andra kanske onyttiga gångar på tomten. Hon kan lånas ut för en billig penning, några klappar, vänliga ord och framför allt käk är kostnaden.

 
Ingen bild

Larsson

31 januari 2010 23:53

Karin; Men så bra! Ymer börjar nämligen bli liiite trött på att ständigt ha snöjouren ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards