Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Larsson - 9 februari 2010 15:33


Borta är väldans bra men hemma är väldans mycket bättre! Saknar dock Grabbarna. De är kvar på Panget eftersom jobbet kallar även inatt. Men imorgon - DÅ ska vi bilda grupp och bara umgås :)

Hoppas jag iaf. Så att det inte blir som med Hjalmar...


Honom hämtade jag igår och jag kan ju säga att jag möttes ju inte av stora famnen precis. Ändå gjorde jag mig till och lät honom åka bak i hundburen.


- Titta Hjalmar, nu ska du få åka lika ståndsmässigt som Grabbarna och slippa din trånga kattbur, sa jag glatt.


Hjalmar han bara blängde surt.


- Men du ser ju ut som en riktig brukskatt där du sitter bland spårselar och snitslar, sa jag beundrande.


Då tyckte Hjalmar att gränsen var nådd. Inte nog med att han tvingats vara på kattpensionat hela helgen, han skulle nu också förnedras i en hundbur.

Han stämde missbelåtet upp i en klagovisa, en elegi som varade hela vägen hem.

Jösses ändå!


Idag är han på liiite bättre humör. Inte för att han till fullo har förlåtit mig. 

O nej, o nej -  DET kommer att ta några dagar, men svansen har åter antagit metkroksform och klagosången har avklingat och ersatts av ett lätt spinnande.

Men bara när han tror att jag inte hör :)


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards