Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 13 februari 2010

Jag är inte kräsmagad men....

Av Larsson - 13 februari 2010 22:17


...vissa saker är...är...ja, de är helt enkelt äckligare än andra!


"Unikt fynd av tungmask i Sverige"

 

denna rubrik finns att läsa i dagens Svenskan. Läser man sen artikeln så får man veta att man har hittat denna parasit i en "svensk" hund (importerad från Rumänien).


Den lille (i det aktuella fallet var den 10 cm lång!!) gynnaren klamrar sig fast i hundens näshåla och den kan smitta till människan via ägg som kommer ut ur hundens nos.


" - Parasiten är obehaglig men inte livshotande, säger veterinär Eva Osterman Lind på SVA"

 

Alltså - det vill jag bara poängtera - om jag hade en 10 cm lång mask i näsan då skulle jag garanterat dö.


På fläcken!!!!!

 
 
Jeanette och Dino

Jeanette och Dino

14 februari 2010 07:42

Hahaha! Jag har precis läst artikeln i UNT och blev så äcklad så jag tänkte att "nä nu vill jag läsa om något trevligare, jag tittar in till Ymer o co för att se vad de har för sig!" och vad får jag läsa om här? Samma äckliga sak!

http://jeanettesochdinosblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Utmanaren

14 februari 2010 09:36

Yakkkkk!!!
Där kom nästan morgonkaffet upp igen!

 
Lotti

Lotti

14 februari 2010 10:11

Nä FY F-N vad äckligt!!!! Uäck *rys*

http://lottiestrin.blogspot.com

 
Irene

Irene

14 februari 2010 10:45

Och jag dör nästan bara av att läsa om den! Urrk!!

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

 
Ingen bild

Larsson

14 februari 2010 13:52

Alla; Visst är detta en klar 1:a på Äckeltoppen! Har inte vi hundägare tillräckligt med nedriga kryp, snuskiga baciller och elaka åkommor att tampas med utan att DENNA också ska göra entré i vårt land. Fan, säger jag bara :(

 
Bitte

Bitte

15 februari 2010 14:55

Men måste man ta hit hundar från Rumänien, undrar man då? Någonstans ligger en liten elak misstanke om att det knappast är en hund som importerats för avel. Jag är bergis inskränkt som tycker att importerade hittehundar och bakluckesförsäljning av handväskevalpar inte behövs. Och när jag ändå är igång kan jag ju också vädra min (säkert urtrista) uppfattning att det är ganska egoistiskt att släpa med sina hundar på semester i södra Europa. Semester för vem, undrar man ju? Möjligen spännande för alla de parasiter som får följa med hunden hem till Svärje.

http://www.dietdog.se/dogblogg

 
Ingen bild

Larsson

15 februari 2010 19:13

Bitte; Bra talat! Jag kunde inte ha sagt det bättre själv.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards