Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Den här veckan...

Av Larsson - 15 februari 2010 20:00


...blir liite körig.


Måste träna Grabbarna för på lördag ska vi gå på kurs och det går ju inte an att komma med otränade hundar.


Sen måste jag gå några promenader för på fredag blir det hundpromenad med Granne och då gäller det att vara i form.


I mitten på veckan måste jag dessutom arbeta.  Det är, med andra ord, ingen hejd på vad man ska hinna med.


Så detta med att blogga hinns inte med denna vecka, Nä, nån måtta får de´ va´ !!

 

* * *

 

Därför bjuder jag på en liten gissningstävling. Den borde hålla er sysselsatta några dagar. För en bra gissning (märk väl, den behöver alltså inte vara rätt)  vankas det finfina priser!

Ja, det där med fina priser, kan väl ni intyga som tidigare varit med och tävlat på min blogg ;)

 

Håll i er nu, för nu kommer själva tävlingsmomentet!




Vad föreställer bilden?


  

 

 



 
 
Ingen bild

A-K

15 februari 2010 20:44

Ohhhh fina priser antar det är en roll i Ymers nästa film!

 
Ingen bild

A-K

15 februari 2010 20:46

Gissning nr ett: Larsson iklädd pälsoverall med svans framåtböjd i en snödriva. (Rätt va?)

 
Lotti

Lotti

15 februari 2010 20:56

VA??? Ska du inte blogga på HELA VECKAN?? Men men men... jag har ju redan gissat vad det är. Det är en fyrbent pälskling. Å nu då?? JAG HAR JU INGEN HUND HEMMA HELLER!!

http://lottiestrin.blogspot.com

 
Ingen bild

A-K

15 februari 2010 22:42

Gissning nr två: Larsson iklädd pälsoverall med fladdrande öronlappar, frenetiskt skakande på huvudet pga alla knasiga gissningar. (Rätt va?)

 
Ingen bild

Emelie

16 februari 2010 01:05

Storsjöodjuret? Dock ett väldigt sött storsjöodjur, enligt vad som kan ses.

 
Ingen bild

Utmanaren

16 februari 2010 10:44

Nää, det är ju en schnutser av stor modell som låtsas att hon är en centrifug.
Right, yes?!

 
Ingen bild

Utmanaren

16 februari 2010 10:54

Träna inför träningen på lördag, ja.....
Hujeda mig.
Känns galet pinsamt att dyka upp hos "tränaren" om lördag nu sisådär 4 månader senare, bara för att visa upp att vi inte kommit ett skvatt längre än sist vi var där.
Undrar om jag kan träna in en godkänd apportering och snyggt fritt följ på tre dagar på en hund som inte kan klarar att lyfta apportbocken från golvet och följa min sida ens i två centimeter...? Hmmmm....

 
Tuna

Tuna

16 februari 2010 14:22

Det där är en typisk centrifug efter det perfekta snödyket, men det kan också vara matten som ojar sig inför veckans alla måsten.

Jag tror för övrigt inte att varken Ymer eller Gusten behöver träna nåt för jag har sett filmerna på Youtube. Där regerar dom ju!

http://tuna.bloggplatsen.se

 
Irene

Irene

16 februari 2010 16:00

Det här, det är ju en snöslunga, det ser ju vem som helst. Isolerad, för att inte frysa sönder.

Och om det inte är det, så är det nog Nessie, odjuret i Loch Ness som äntligen kommit upp på torra land och skakar vattnet ur pälsen.

Och är det inte det, ja då är det nog en nussikedutt. Tror jag alltså.

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

 
Ingen bild

Karin med tre kortbenta

16 februari 2010 22:07

Tror att det är drömhunden , en mix av två västgötar och en schäfer. förklädda till en snöig riesen. När kan jag hämta priset och vad var det i så fall???

 
Jeanette och Dino

Jeanette och Dino

17 februari 2010 05:36

Jag tror att det är en rumpnisse jag! :)

http://jeanettesochdinosblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Qsinen

17 februari 2010 08:35

Men oj! Vilken tur du haft som lyckats fånga en alldeles livs levande Snöbläckfisk, 'Octopuss virvel'! Dom är otroligt sällsynta och nästan omöjliga att fotografera. Men du har verkligen lyckats! Hade du bara haft en liten aning större bländare hade du även fått med dom små trassliga trådarna som är så typiska just runt den där blanka knappen den s.k doftsensorn.
Detta är något du genast bör rapportera till biologiska mångfaldsrådet. Där finns fina priser att vinna Larsson!

 
Britta

Britta

17 februari 2010 14:54

Mycket vanligt förekommande tillstånd hos riesensnuffsler :0)

http://www.oxberget.se

 
Jenny

Jenny

17 februari 2010 18:05

Solig snö och en trearmad, stickelhårig snurrebussa i mitten.

http://www.lydnadsladyn.blogspot.com

 
Kerstin

Kerstin

18 februari 2010 10:49

Verkar absolut vara Sjöodjuret som tvingats upp på landbacken pga bottenfrusen sjö. Kan man gå nära den och vad händer om man får närkontakt?

http://kerstinnilsson.blogspot.com

 
Ingen bild

maarit

18 februari 2010 14:22

Helt klart ett Tibetanskt snömonster, sägs vara Yetis följeslagare.

 
Bitte

Bitte

18 februari 2010 18:07

Ro hit med vinsten!
Jag vet att bilden förställer dig, Larsson!

http://www.dietdog.se/dogblogg

 
Ingen bild

A-K

18 februari 2010 22:39

När blir det prisutdelning? Väntar otåligt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards