Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 9 mars 2010

Av Larsson - 9 mars 2010 15:21


Ymer är ledsen över sin onda tass. Den gör ont!


- Du Morsan, det gör så ont så jag måste nog ligga i soffan. Å zappa på TV´n. Å äta kex. Annars blir jag nog ALDRIG bra... sa Ymer och hängde med huvudet.


- Lilla, lilla du, sa jag och hängde också med huvudet. Men mera för att rent fysiskt nå ner till honom.


Nu vill jag bara säga till er läsare att jag ÄR inte en vek själ. Jag HAR inte svag karaktär. Nej, verkligen inte!!

Det hela handlar ENBART om att skynda på läkningsprocessen. Sådeså!!


- Sådär, nu har jag slagit på TV´n. Känns det bra så, Ymer?


- Det är fint, ha du tassen i högläge, då läker den snabbare.


- Duktig Gosse, försök äta ett kex ska du se att du mår bättre...


- Lilla, lilla Ymer...är det nåt mer du vill ha? Glass kanske...


- Inte det, bara mera kex. Jamenvisst!


- Du är duktig du som kan äta så många kex! Vill du ha lite mjölk till kexen?

                 
























































Av Larsson - 9 mars 2010 09:21


Ja, det var det igår. Då fick jag blommor. Egentligen inte för att jag var kvinna kanske. Nä, det var nog mera för att avgick som ordförande i Samfällighetsföreningen. Men kul ändå att få blommor just denna dag :)


På promenaden tillika träningsstunden,  mötte vi en promenerande kvinna. Hundarna samlades ihop i en hög för att hon skulle kunna passera ostört. - Hej, hej, sa den obekanta kvinnan för så gör man där jag bor. Hälsar på obekanta, alltså.


På återvägen mötte jag samma kvinna igen. Utmärkt störning, tänkte jag och satte upp Quba för ett Sitt/Stanna. Lämnade honom och....höll andan.


Kvinna kom....Kvinna passerade, TÄTT INTILL!.... Quba satt kvar!!


HURRA för kvinnliga fotgängare och HURRA för kvinnoägd schäfer :)


På em bjöd jag in mig själv till kvinnlig Granne för kaffe med dopp. Trevligt!


På kvällen kom Pensionatsföreståndarinna över för lite fika. Bilderna från Fujifilm hade kommit och dessa måste naturligtvis skärskådas. Och på kvinnors vis blev det många:

Meen va´fin!

Naaa...

Såå  vacker!

Snyggt!!

Nämen tulle liten...

och

Herre Gud så jag ser UT!!!

 

Enda smolket i denna kvinnodagsbägare var Ymer och hans framtass. Ett skärsår som resulterar i haltande gång. Trist :(



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards