Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 16 mars 2010

Ymer är glad....

Av Larsson - 16 mars 2010 09:02


  



...han har nämligen aldrig tidigare fått paket. Jo, julklappar och så men inte paket som kommit med posten. Så igår blev det lite av kalas här hemma.


Vi öppnade paket...


- Mitt, MITT, bara M I T T ! ! ! stimmade Ymer och slöt sina giriga käftar över bullen som låg i paketet.


och läste kort. ...


- Du Ymer, på kortet här står att bullen är till mig! Påsen med kex är till dig...


- Mums, mums...Jasså...mums, mums...lite sent nu....


Vi bänkade oss i gästsängen och läste boken och mumsade kex. Gurra var glad (även om han tyckte att boken var liiite läskig) Quba var också glad (för han gillar kex!) men gladast var nog Ymer!


- Tänk du Morsan, ett paket. Ett paket BAAARA till mig! sa Ymer och slickade kärleksfull på Krya-på-dig-kortet.


* * *

Tack snälla, snälla A-K!

Du vet du, hur man muntrar upp

en liten vätte & hans flock :)






 
 
Ingen bild

Utmanaren

16 mars 2010 13:26

Mmmm,Ymer förtjänar faktiskt det där paketet mer än någonsin....
Vi har pratat lite här hemma och jag har försökt få Jon att förstå att grått inte är gott, men han ser ofattbart oförstående ut.
Ska till nästa gång köpa en rå grå köttkorv som han kan snaska på istället....

 
Jeanette och Dino

Jeanette och Dino

16 mars 2010 14:51

Det var en bok med!!! också. :)

http://jeanettesochdinosblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Larsson

16 mars 2010 18:04

Jeanette; Jaa! Man skulle ju nästan kunna tro att du är lite synsk :)

Utmanaren; Du kan ju rulla den över mitt golv först. Så den blir liten mer naturtrogen... ;)

 
Ingen bild

Qsinen

16 mars 2010 21:20

Länge leve snigelposten! Mejl är ju väldigt roligt men P A K E T !!! Jag förstår precis hur Ymer kände det, alla djupt engagerade mejlhälsningar till trots. Dom bleknar liksom bort och blir som på låtsas i paketskuggan.
Hur ska vi kunna toppa detta? Tufft blir det...

 
Marie & Miqro

Marie & Miqro

16 mars 2010 23:01

Men, vad underbart! Vad roligt med boken också :)
Det där var du väl värd, käre Ymer! Och nog gjorde du helt rätt i att sno åt dig bullen fort som attan, det tycker jag nog ;)

http://www.miqro.se

 
Ingen bild

Larsson

17 mars 2010 07:47

Qsinen; Just så! Överraskningspaket som kommer med brevbäraren finns det INGET som slår! :)

Marie; Ibland är han svår att stoppa, den lille gossen. Men jag fick faktiskt smaka ett kex så alldeles girig är han inte :)

 
Irene

Irene

17 mars 2010 08:11

Det där tycks vara ett utmärkande drag hos en liten vätte, att de går genom livet gnolandes "allt är mitt, bara mitt, endast mitt-mitt-mitt-mitt-mitt! Trlalala!"

Lite som Attila, hunnerhövdingen, erövrar skamlöst allt och sprider skräck omkring sig. I alla fall skräck i den som försöker hävda att bullen, den var nog min.

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

 
Ingen bild

Larsson

17 mars 2010 09:32

Irene; Ja, medan schäfern snällt väntar på ett "Varsågod" så verkar vätten resonera;
"Det gäller att vara om sig och kring sig för att få nåt på sig och i sig"
och agerar DIREKT och BESTÄMT och FULLSTÄNDIGT oförstående inför ord som; be om lov, dela med sig, artig, generös osv

 
Ingen bild

A-K

17 mars 2010 12:43

Jag håller med Gusten att boken var lite läskig, stackars Morris som fick dropp i tassen med endast vatten. Snyft!
Funderar på vilken typ av bullar som lämpar sig bäst att skicka per post, frysta eller färska?

 
Bitte

Bitte

17 mars 2010 13:09

Vill bara påpeka att jag också mått ganska risigt. Ont i huvudet (men inte i tassen), feber, ballongbomull i huvudet, hostat flera gånger. Har jag fått något paket? (Jo, från Jea och Kungen, för flera veckor sedan – de är alltså undantagna) Olika falla sannerligen ödets lotter.

http://www.dietdog.se/dogblogg

 
Ingen bild

Larsson

17 mars 2010 16:44

Bitte; Stackars, stackars dig!! Jaa, livet är fullt av fallna ödeslotter..

 
Ingen bild

Larsson

17 mars 2010 16:46

A-K; Ett alternativ skulle ju vara att man skickar ännu inte gräddade bullar. Bara som ett alternativ alltså....

 
Ingen bild

A-K

17 mars 2010 17:02

Det var smart tänkt av dig, att jag inte tänkte på det! Hoppas inte Ymer bet sönder några tänder för bullen måste ha varit lite torr när den nådde er? Hmm låt se, köpte bullen i onsdags, postade i torsdags, ja men det är ju bara fem dar. Värre om det vore fem veckor typ :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards