Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Larsson - 19 mars 2010 08:42


... den där Fototävlingen som dök upp på min blogg härförleden?


NU är den avgjord! Äntligen!!


Många var bidragen som juryn (läs; jag & mina hjärnceller) hade att välja bland.


Som t ex;

  • Larsson iklädd pälsoverall med svans framåtböjd i en snödriva
  • En fyrbent pälskling
  • En schnutser av stor modell som låtsas att hon är en centrifug.
  • Matten som ojar sig inför veckans alla måsten
  • En nussikedutt (que??)
  • Drömhunden
  • En rumpnisse
  • En alldeles livs levande Snöbläckfisk, 'Octopuss virvel'!
  • En Riesensnuffsler
  • En trearmad, stickelhårig snurrebussa (eh???)
  • Jag vet att bilden förställer dig, Larsson!
  • Ett självporträtt taget med en väldigt dålig kamera

Ja, ni ser själva. Förslagen var både många OCH bra men...problemet är att jag inte kan välja! Jag har stångat min panna blodig (klar överdrift!) men kan inte värdera Nissikedutt mot Trearmad, stickelhårig snurrebussa. Inte heller Självporträtt mot Dålig kamera (även om jag imponeras stort av Bitte som drämde till med "vet" i sitt bidrag!)


Alltså förkunnar juryn härmed att det blev dött lopp!


Fast det låter ju så trist och livlöst så jag väljer att säga att ALLA vann! :)


Vad blir då priset? undrar ni säkert och jag kan ana att ni direkt börjar drömma om bilar, diamanter, resor till fjärran länder osv.


Men se det blir inte TAL om nåt sånt! Nääe, verkligen inte!!


Jag ska istället förära er ett ovärdeligt tips. Ett tips som tidigare bara varit en liten exklusiv skara förunnat att känna till. Vårda det ömt, säger jag bara och vad ni gör, avslöja det ALDRIG för någon annan!!



Så fram med papper & penna eller sätt fingret på PRINT, för här kommer tipset!


 

* * * * * *


 

V I N T I P S

 

 

Först och främst skiljer man mellan röda och vita viner. Lättast genom att skvalpa ut en skvätt av vardera på en vit bordsduk. Det vin som lämnar en gredelin fläck efter sig är ett rödvin. Riktiga kännare kan även på bara smaken avgöra om ett vin är vitt eller rött.

 

De vita vinerna smakar i regel ättika medan de röda smakar stämpelfärg. Man kan alltså genom att suga på en vanlig kontorsstämpel och sedan jämföra smaken med ett vin konstatera om detta är rött eller icke.

 

Till fiskrätter, såsom fiskbullar och matjessill föredrar de flesta vitt vin, medan man till kötträtter såsom falukorv och sylta bör ta ett rött vin.

 

Till vilt bör man välja något vildvin, medan man till grillat och annat vidbränt kött med framgång kan serverar brännvin.

 

* * * * * *







Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards