Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Dagsform

Av Larsson - 28 mars 2010 14:21


Ingen förbättring i sikte. Snarare tvärtom... :(


På plussidan:

  • Han gör ifrån sig som han ska
  • Han dricker

På minussidan:

  • Han rör sig än långsammare
  • Mat är inte av intresse
  • Viss temperaturförhöjning

Nä, har är absolut ingen Ysterkvist just nu. Tror t o m han passerat stadiet Dysterkvist...


Han har inte ens skällt de senaste dagarna och då förstår ni ju själva,  en Ymer som inte drar iväg en gäll harang ett par gånger per dag - DET är ingen frisk Ymer.


Åh, så man önskar att man med en enkel handpåläggning kunde göra att det onda försvann! Men den gåvan har jag inte. Jag får sätta min tilltro till Jeanette och hennes besvärjelser (så Jea, läs för bövelen, läs!!) och till att veterinär i morgon kan

komma på var felet sitter.


^^^^^^

Tack snälla för alla krya-på-hälsningar!

Vi suger åt oss som läskpapper av all energi & positivt tänkande :)

^^^^^^^

 

 

fortsättning följer...

 
 
Ingen bild

A-K

28 mars 2010 15:18

Krya på dig lilla Ymersnutten!

 
Anna

Anna

28 mars 2010 17:15

Stackars Ymer! Krama den tappra vätten från mig och hoppas hoppas att han blir frisk och yster så fort som möjligt!

http://www.freewebs.com/stubbochsvans

 
pezze

pezze

28 mars 2010 20:17

åhh.. hoppas han blir kry snabbt!!!! :S
du får ge honom en lite puss från en okänd blogg-brutta!!!

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

 
Jeanette och Kung Dino

Jeanette och Kung Dino

28 mars 2010 20:40

STACKARS YMER YSTER
HAN KÄNNS LITE DYSTER

MEN NU SKA DET ONDA FIXAS
MED MAGI SÅ SKA DET TRIXAS

HOKUS POKUS, AVRA KADAVRA
VAD KAN DET ONDA VARA?

-VAD ÄN DET MÅ VARA
SÅ FÖRSVINN NU BARA!

HÄCK VÄCK, LINGON SÄCK
SIMSALABIM, DET ONDA SKA VÄCK!!!

/HäxJea

http://jeanettesochdinosblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Solan

28 mars 2010 20:52

Nä så tråkigt,hoppas charmtrollet Ymer blir bra igen och kan roa oss med sina trick.

 
Lotti

Lotti

28 mars 2010 23:06

Liiiiilla Ymer gullesnutt... :(

http://lottiestrin.blogspot.com

 
Jeanette och Kung Dino

Jeanette och Kung Dino

29 mars 2010 08:16

Abrakadabra det onda ska botas
Simsalabim bort ska det kokas!

Ned i min gryta
Jag ska nu bryta

En kvist av en lönn
Tio bär av en Rönn

En krokodiltår
Två spindellår

Två strån från kungens päls
Nu ska du se, det går som på räls

Vatten hälls nu på detta
Kitteln jag över elden ska sätta

Koka och puttra i timmarna tre
Snart är han frisk ska ni få se

Abrakadabra det onda ska botas
Simsalabim bort ska det kokas!

Hokus pokus fillijockus!!!

/HäxJea som nu även tagit fram kitteln

http://jeanettesochdinosblogg.blogspot.com

 
Irene

Irene

29 mars 2010 08:43

En vätte som inte skäller?! Nej det känns verkligen som en ledsen och trött liten vätte. Vi hoppas att det Larssonska hemmet snart ska genljuda av Ymerska ljudexplosioner igen!

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

 
Ingen bild

Utmanaren

29 mars 2010 09:45

Yme-Pyme!
Här kommer de allra varmaste och bästa krya-på-dig-hälsningen med tillhörande klappar, pussar och slickningar från oss!
Jon hälsar att han tycker jättesynd om dig och att han tycker du är en jättecool kille, fast han sa annat härom veckan...
Även om Jon är lite dum och ungtuppig för tillfället (förhoppningsvis HÖGST tillfälligt!) så är han i själ och hjärta en snäll kille.

Yme, vi skickar alla energier och handpåläggningar vi kan uppbringa!!

// Linköpings-maffian J och muffenweisrarna

 
Kerstin

Kerstin

29 mars 2010 10:45

Jag ska nog oxå skicka iväg några besväjelser på min väg till Blåkulla. Tvi tvi nu ska sjukan bort!

http://kerstinnilsson.blogspot.com

 
Bitte

Bitte

29 mars 2010 14:59

Det här är sorgliga nyheter, nu när jag äntligen stapplat mig tillbaka till min plats i tillvaron igen. Oroligt och eländigt. För inget är så oroande som när ens, vanligtvis piggelina, kompisar hänger med huvudet och vilar svansen. Flickorna Fluff hälsar till Ymer och önskar god och snabb bättring. Deras förvirrade matte tar sig i kragen och skickar mildaste joller och vänligt blås i nacken!

http://www.dietdog.se/dogblogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards