Ymer Gusten & Co

Alla inlägg under mars 2010

Av Larsson - 3 mars 2010 17:15


Hem från jobbet i arla morgonstund. Kastade ikull mig för några timmars välförtjänt stridsvila. Upp och ta emot skottarlag II. Köra bilen till den lokala affären och efter det, vidare för att hämta hundarna. Utökade flocken med en sportlovsfirande Mini (hon med örat, ni vet)


Hem för att bli djupt imponerad över skottarlagets insatser. Duka fram lite lunch och brygga kaffe på manuellt vis i min havererade bryggare.


Grabbarnas nya utkiksplats 


Tog ett djupt andetag.


Samlade ihop flocken för lite utevistelse. Försökte trampa stig upp på hygget bakom huset. En gruvligt bra idé, tyckte jag men...ja, hur det nu var så blev det till slut bara en idé...


Trampade istället runt i de nya högarna på altanen. Jyckarna tyckte det var urkul med en alldeles egen puckelpist.


Spanarna i Södra Skogen



Efter lagom mängd frisk luft gick vi in.


Tog två djupa andetag.


Kvalitetsgos för fyra hundar och en katt följt av utfordring av dito djur.

Alla hundar äter upp och genomför sen den obligatoriska kontrollen av varandras skålar.

Gusten släpper en rökare och sen somnar alla i en hög på gästsängen.


Kvar står jag med disken.


* * *

Så där ja! Kökssysslor (Ser ni? Fyrtal i S. Festligt!) är avklarade och nu blir det en snabb kopp innan det är dax för kvällspromenad.


Men först vill jag bara säga;


 Välkommen till Världen! 

lilla

  

"Hörru Den Tredje"

     



Å Hörru, bry dig inte om att din skojfriska pappa tycker att du ska heta Ärva.

Du behöver INTE överta din storasysters kläder. Nääe, du ska få en alldeles egen uppsättning extrarosa kläder. DET ska Tant Larsson se till!!

































































Av Larsson - 2 mars 2010 14:37


Förutom att det på min tomt kommit ytterligare en decimeter snö så missade sopåkaren att tömma min soptunna! GAHH!!


Som om inte det vore nog så har kaffebryggaren havererat.

Går inte ens att laga med silvertejp. PÄRSKANS!!


Var ska det sluta?


Hur mycket elände ska en människa (läs; Larsson) orka med??


Av Larsson - 1 mars 2010 08:34


Tänk så många saker som inte skulle bli gjorda om inte sista minuten fanns. Inte i det Larssonska hemmet iaf.


Fujifilm hade rasande bra extrapriser på framkallning och erbjudandet gällde t o m 28:e feb.

An offer I can´t refuse, tänkte jag och gladde mig att jag hade hela helgen på mig.


Plötsligt upptäcker jag att det som varit en ocean av tid hade krympt till en liten, liten rännil. Istället för att göra first things first hade jag förslösat dyrbar tid genom att umgås med Pensionatsföreståndarinnna, skuttat runt i gummistövlar och glatt mig åt plusgrader och snöslask, tränat hund, promenerat hund, druckit kaffe med kardemummakaka, gosat hund och därimellan varit allmänt slö & slapp.


Så då satt jag där igårkväll, när endast några skälvande minuter återstod av erbjudandet, och påbörjade min beställning. 


Öka Larsson,  det är bråttom!


Skynda att fynda!


FORT!


FORT!!


FORT!!! 



Välja bilder, ladda upp bilder, storleksbestämma, välja antal. Fingrarna for som en ravedansande spindel över tangentbordet.

Och klockan den tickade. Med en rasande fart närmade den sig midnatt.  


SPURTA LARSSON!!!! skrek jag till mig själv och med svetten sprutande och med andhämtning som en blåsbälg, kunde jag till slut trycka på "Beställ" - 3 minuter i midnatt. Flämt!!


Det ska verkligen bli spännande att se resultatet av denna "hetsbeställning" ;)


* * *


Idag ska jag vila ut. Återhämta mig.

Det har jag hört att man bör göra efter kraftig kroppsansträning.


Sen har jag ytterligare två saker på agendan, jobba och invänta besked på att Hörru den Tredje ska se dagens ljus.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards