Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 4 april 2010

Av Larsson - 4 april 2010 22:41


Lille Gusten Gullefjun..


rullar sig...    


i snösorbén och...  


förvandlas...  


helt oförklarligt till...  


den galne GURRA GRODSLUKAREN ! ! !



Vid alla glödheta, jag vill ha tillbaka min Aktersnurra! NUUUUU!!!!!

*hulk, hulk - snyft, snyft*






















































Av Larsson - 4 april 2010 10:06


I Ymers sjukjournal skriver jag idag: Temp kl 08.30 söndag - 38.0

 

Alltså är han inne på sin andra feberfria dag. Bra, bra, bra!!! :)


Igår var han så pass pigg att vi tackade ja till att besöka vännerna A & P för att äta påskmiddag. Ymer finner en glädje att hälsa på hos folk. Full av förväntan stod han bakom deras ytterdörr och när den väl öppnades, så skuttade han in med pigga steg.


- Morsning, nu blev ni allt glada att jag kom va´? Kolla, jag har rakat mig! Vad ska ni äta?


"Han kom som ett yrväder en aprilafton..." skulle man kunna säga :))


När Ymer väl var installerad så tog jag Quba för en rundvandring på ägorna. Där fanns stor altan, liten altan, vedbod, traktorgarage, vagnslider och många andra ting. Och ALLT var i Qubas ögon direkt livsfarligt!! Inte ens det moraliska stödet från Gusten (som helt plötsligt framstod som rena Stålmannen!) kunde övertyga Qubanen om att det inte innebar ond, bråd död att vistas i närheten av dessa ting.

 

Kära värld, vad ska det bli av denna hund??

 

Väl inomhus föll den "lille" schefurn ihop på köksgolvet. Alldeles utmattad!


 


När man blir bjuden på middag så har man ju med sig present till värdfolket.

(Jodå, vissa kapitel i Vett & Etikett har även jag läst ;)

Och är det påsk så är ju ett godisfyllt påskägg ett måste. Vin är ju heller aldrig fel och vad kunde passa bättre denna gång än att ta med en flaska...


    


Nu avstod jag vinet (måste ju tänka på Ymer) men maten, lammstek med krämig potatisgratäng, den avstod jag INTE!  


Tack A & P för en UTSÖKT middag och en mycket trivsam påskaftonskväll!

 

PS. Hundhåren behöver vi inte ha tillbaka. Nej, de får ni! Vi har så det räcker...DS

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards