Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 12 april 2010

Åter i vardagen

Av Larsson - 12 april 2010 08:39


Nu börjar det likna lite mer "vanlig" vardag igen. Grabbarna är samlade och Ymer blir mer och mer sitt gamla vanliga jag.


De senaste veckorna har ju minst sagt pendlat mellan oro och nagelbitning. Mellan Fan på väggen och domedagsmusik till tårar. För att nu (förhoppningsvis!) plana ut i ett "Så levde de lyckliga i alla sina dar".

Jaa, man kan inte säga annat än att den jycken, HAN har sinne för dramatik!


Väntar på att veterinär Nina ska ringa så att vi kan bestämma när kastreringen kan ske.

 

Lotti; din idé med avskedskalas med pannkakor å jamåduleva....alltså, den var bra, inte tu tal om annat men....njaae, jag tror ändå jag går på Hovis linje;

Hysch, Hysch, don´t mention the you-know-what-I-mean, just knips, knips...

 

Ett tecken på att Ymer börjar komma i form är att han är träningssugen. Johodå, den lille ystre vätten gjorde igår en räd i ryggsäcken och kom bärandes både på apportbock och spårpinnar. Sööt! :)

Så alldeles självklart blev det lite träning av enklare moment till Ymers stora förtjusning.


Qubanen fick även han gnugga sina geniknölar. Uppletande och fotposition stod på hans program. Plus godissök på altanen. Han har fortfarande en issue med denna altan, speciellt mittendelen är i hans värld en ofantligt farlig plats...


Gurra Aktersnurra tränade läggande under gång så det tjongade i altanen och som belöning för gott jobb fick han leta tennisboll, en syssla som han på senaste tiden blivit helt fascinerad av.


ÄNTLIGEN är det mesta av snön borta så idag blir det skogen. Ljuvligt!! 

 
 
Bitte

Bitte

12 april 2010 11:44

Ymer & Larsson (eller Lasson & Ymer)! Har varit dålig på att stötta men nu tänker jag i alla fall så här: knipsa nötterna, det är väl ingenting. Det är ju bara praktiskt. Och cancer är inte vad det har varit; det finns sofistikerade behandlingsmetoder numera. Dessutom knipsar man förhoppningsvis bort eländet. Det blir bra nu. Och Ymer har ju uppenbarligen bestämt sig för det redan och då, Larsson, är det bara att hänga på. Go Ymer, go!

http://www.dietdog.se/dogblogg

 
Lott

Lott

12 april 2010 15:00

Skaru hålla med hovis? *skakar sorgset på huvudet och lunkar sorgset iväg med sorgset hängande huvud och taskig hållning* Trist...

http://lottiestrin.blogspot.com

 
Ingen bild

Larsson

12 april 2010 16:40

Bitte; Icke! Dina kommentarer har varit guld värda. Bara så du vet!
Har tänkt mycket på dig den senaste tiden (hoppas du har känt det?) Speciellt dagar då man inte visste hur det skulle gå med liten Ymer.

Men nu, nu är vi på banan igen! Och som du säger, Ymer har ju stakat ut vägen så jag hänger på! :)

Lotti; Å nej!! *vad har jag nu ställt till med?!*
Kom tillbaka! Jag gillar ju dig ju! Oxå...
Och din ideér (fast kanske inte den sista då...)
Lotti!...Lottiii!!!....Snälla...

 
Bitte

Bitte

12 april 2010 16:46

Jadå, Larsson, jag har kännt så mycket omtänksamhet, medkänsla och välvilja under den gångna veckan. Utan er alla hade det kanske inte gått.

http://www.dietdog.se/dogblogg

 
Irene

Irene

12 april 2010 19:53

Skogen! Ja det är ni väl värda, allihop. Tänk inte på mig som satt och jobbade inomhus hela dagen i det fina vädret, och som direkt när hon kom hem fick ånga iväg till gammal skröplig far. Gör inte det för all del. Ånej, jag är inte bitter.

Och det ÄR jag itne, jag är så glad för er skull att ni kan träna och skogsmulla och äta pannkakor och ha er!

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

 
Ingen bild

Qsinen

12 april 2010 20:38

Nu känns det rätt bra igen. Action med agenda. Skulle dock vilja medla i kommentarerna och tycker att kanske "kalas" och "pannkakor" kan vara en fin kompromiss. Visst?

 
Lotti

Lotti

12 april 2010 21:21

Tittut ;-) Och jättekram!

http://lottiestrin.blogspot.com

 
Ingen bild

Larsson

12 april 2010 23:36

Bitte; Bra! För här kämpar vi tillsammans. Framåt!

Irene; Jo, nog skogsmullade vi oss idag alltid. Och jag tror bestämt vi hade oss också. Men pannkakor - nix! njet! nada! Bara fika.
(Hörde du Lotti? Fika (som i kaffe), jojo...)

Qsinen; Kalaspannkaka var ordet! :)

Lotti; *skrattar gott*

 
Lotti

Lotti

13 april 2010 09:32

Jag hör. Men vidhåller att fika i skogen är mycket mer naturligt än kaffe i kräkhinken.

http://lottiestrin.blogspot.com

 
Ingen bild

Larsson

13 april 2010 14:25

Lotti; DÄR håller jag med dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards