Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 14 april 2010

Inte bara

Av Larsson - 14 april 2010 20:33


Jag är inte bara hundägare, jag är postlådeinnehavare också och idag låg det i nämnda låda ett brev. Ett brev adresserat till mig. Och Ymer.


Jag förstod direkt att avsändaren till detta personliga brev inte var a) skatteverket, b) försäkringsbolaget eller c) barnavårdsmyndigheten (eftersom den inte ens existerar!) utan att det här rörde sig om något helt annat.


Med ivriga fingrar sprättades kuvertet.


Kortet till mig lästes av mig.  Kortet till Ymer lästes också av mig (här ger jag er läsare möjlighet att själva lista ut varför...) men snaxen som bifogats, de fick Ymer mumsa på alldeles själv! :)


Alltså, Postverkets gamla slogan att "Ett brev betyder så mycket"   - DEN är i högsta grad sann!


**********

 

Tack snälla, snälla, snälla Irene!

Av sån vänlighet, sån omtanke blir man glad. Varm och glad ända in i hjärteroten!

 

 Ymer låter hälsa att Huliganen, han känns som en rekordelig grabb! :) 


En stor & varm kram från oss båda!

 
 
Lotti

Lotti

14 april 2010 22:53

Hon är en hyvens kvinna!

http://lottiestrin.blogspot.com

 
Ingen bild

Jeanette och Kung Dino

15 april 2010 06:47

ja visst är det roligt med "riktiga" brev!
Och snart kanske Larssonskan tittat tillräckligt på tv för att det åtminstone ska dimpa ned en pekbok i lådan?

 
Ingen bild

A-K

15 april 2010 09:03

Du kanske skulle skaffa en riktigt stooor postlåda det verkar ju bara ösa in beundrarbrev!

 
Irene

Irene

15 april 2010 09:15

Alltså, jag övervägde att skicka med kanelbullar till dig - men kom på att de nog bara hamnat i det ymerska gapet, så det blidde inga. Kan ha berott lite på att jag inte bakat några heller... men Hovslagaren verkar ju vara en fena på att baka fluffiga bullar, så vi kanske kan flörta lite med honom? (Lotti, jag menar ju alltså flörta, som i ett högst oskyldigt och plantoniskt ögonblink, herregud, man är väl ingen snusktant heller?!).

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

 
Lott

Lott

15 april 2010 16:50

Svar till "Hyvens kvinna": Alltså faktum är att jag tror det har bättre effekt om NI flörtar med hovis. Och jag, ja jag är nöjd bara det blir bullar. Snusk eller ej liksom!

http://lottiestrin.blogspot.com

 
Lott

Lott

15 april 2010 16:51

Jo, en sak bara! Ni kanske för säkerhets skull skulle garda upp med lösögonfransar. Eller åtminstone ögonskugga. Man vill ju inte riskera att bli bullös...

Bra!

http://lottiestrin.blogspot.com

 
Ingen bild

Larsson

15 april 2010 20:27

Alltså, jag trodde det handlade om postlådor. Och dess storlek! Å nu har vi helt plötsligt hamnat bland lösfransar och hysteriskt blinkande !!!
Hur gick det till kan man undra?
För mig, är steget däremellan VÄLDIGT långt!


Fast...när jag tänker efter, vad gör man inte för fluffiga nybakta kanelbullar ;)

 
Lotti

Lotti

15 april 2010 20:34

Hur det går till? Tja alltså, började inte den här fikadiskussionen i en kräkhink??

http://lottiestrin.blogspot.com

 
Ingen bild

Larsson

15 april 2010 22:18

Lotti; Hinken ja, den hade jag förträngt. Och från kräkhink till flirt - det är ju ta mig tusan ett sjumilakliv!!

Är det ingen som har en röd tråd som vi kan hålla i?

 
Jenny

Jenny

15 april 2010 23:24

Krasslig Ymer får krya-på-sig-hälsningar och matten glada tillrop. Ymer är den röda tråden.

http://www.lydnadsladyn.blogspot.com

 
Jenny Ekonom

Jenny Ekonom

15 april 2010 23:26

En sak till, din blogg är värd 111 099 kr. Du kanske kunde ploicka ut lite där om kassan är skral. För dom pengarna bara finns väl på bloggkontot, eller? Isf kan du ta ledigt från Saltgruvan ett par veckor ju, bara en tanke alltså!

http://www.lydnadsladyn.blogspot.com

 
Ingen bild

Larsson

16 april 2010 09:30

Jenny; Tack för att du redde ut den här härvan! Klart att det är Ymer som är tråden! :)

"Lyxfällan" vad är det mot "Jenny Ekonom"?! Den där Charlie hade ALDRIG kommit på en sån smart lösning! Naturligtvis, jag bjuder ut bloggen till högstbjudande och kassakistan kommer att svämma över!

No more gröt, säger jag bara!
Jenny, du är ett GENI!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards