Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Willes Lövstory

Av Larsson - 29 april 2010 22:52


Den här filmen får ni bara inte missa! Den är helt enkelt underbar!!

Å inte bara filmen, titeln är ju bara så genial :)






 
 
Lotti

Lotti

29 april 2010 23:10

Nämen en sån söt :)

http://lottiestrin.blogspot.com

 
Bitte

Bitte

30 april 2010 00:03

Just det, collies kan!

http://www.dietdog.se/dogblogg

 
Jeanette och Dino

Jeanette och Dino

30 april 2010 07:53

♥♥♥ :)

Är det någon som har ifrågasatt det då Bitte? Eller ville du bara låta sådär viktig och allvetande som bara du kan?! ;)

http://jeanettesochdinosblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

A-K

30 april 2010 12:48

Ser fram emot en Löööövstory med dina grabbar!

 
Ingen bild

Britta och Eztah

30 april 2010 15:17

Ja visst är han suverän, Wille!!

 
Hovslagaren

Hovslagaren

30 april 2010 18:52

Hur fasen har personen fått Wille att hoppa på trädet? Imponerande! Klicker?

http://www.hovfixaren.blogspot.com

 
Ingen bild

Larsson

30 april 2010 22:28

Hovslagaren; Japp! Det är liksom ingen hejd på vad man kan lära en hund genom att använda klicker :)
Pröva, vettja. Emil kan ju t ex lära sig att sko (sig) ;)

 
Marie & Miqro

Marie & Miqro

30 april 2010 22:33

Åh, vilken mysig film!! Helt underbar!!
Jag blir så sugen på att spela in en film jag också men jag har för taskig fantasi.... undrar om man kan få hjälp med sånt på nåt vis..... *flirtar och blinkar till alla som är bra på sånt*

http://www.miqro.se

 
pezze

pezze

30 april 2010 23:08

ler sött när jag ser detta lilla filmklippen... duktig hund o duktigt filmat oxå :)

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Hovslagaren

1 maj 2010 00:42

Emil är inklickad och har lärt sig släcka lampan i köket, backa, snurra spela död mm. Har även haft som mål att lära honom hämta nycklarna men det slutar alltid med att han fattar att han ska lyfta dem i munnen för att få klicket. När jag sedan ökat kraven något och väntat med att klicka tröttnat han då han inte har en aning om vad jag vill och han försöker inte ens då.
Men i agilityn har vi haft nytta av en inklickad musmatta!

 
Ingen bild

Utmanaren

1 maj 2010 09:51

Eloge till hund, manusförfattare, filmare, redigerare, klippare, ja alla inblandade!
Helt suverän!!! :-)

Larsson: Fick just en idé, och du ingår i den.
Pallra dig hit å det snaraste, för nu fick jag ett inspirationsstim!

 
Irene

Irene

1 maj 2010 11:12

Själv funderar jag ihärdigt på om man kan klicka in maken att baka bullar till en, men jag undrar om det inte är FÖR övermäktigt? Ska man börja med att klicka in om han tittar på en jästpaket, måntro? Och orkar man shapa hela vägen fram till fluffiga kanelbullar?

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

 
Qsinen

Qsinen

1 maj 2010 15:06

Vilken underbar story!
Music, tempo och idé. Helt enkelt brilliant.

http://www.dogart.se

 
Ingen bild

Larsson

1 maj 2010 17:11

Marie; Inte har du dålig fantasi! Nix, pix!! Men ibland behöver fantasin lite hjälp på traven för den kan nämligen vara lite lat av sig ;)

Kolla på film(snuttar) (You Tube är en ALDRIG sinande källa) då får man inspiration. Sen tar man lite här å lite där å så kryddar man på egna ideér och sen...ja, sen är det klart! :)

Pezze; Ja, den är kanonbra!

Hovslagaren; Jamendåså!!! Då kan ju Emil nästan detta med "trädhopp". Fattas bara lite träning ;)
Du tar musmattan och sätter mot stammen (lågt till att börja med) Emil går dit och sätter tass =klick!
Sen steg för steg sätter du musmattan högre å högre. Samtidigt kan du också göra musmattan mindre och mindre. När Emil är säker - "döp" trixet. Voila! du har en hund som hoppar mot träd. Plättlätt :)
Glöm inte att säga till när det blir dax för filmförevisning!

Utmanaren; Åkhej, jag kommer!!

Irene; Hmmm...ja, bullbak är ju en komplex syssla. Lite osäker på om jästen är "förstafokus". Kanske bör man titta på vilka förkunskaper som krävs för att utföra sysslan. Alltså, den där Maken, vad kan han sen tidigare?

Qsinen; Jag gillar verkligen att man gjort den i formatet "Gammal svartvit" :)

 
Ingen bild

Anna och Wille

4 maj 2010 08:12

Hej!
Jag och Wille vill bara tacka för alla fina kommentarer vi får för filmen. Är jätteglad att vår film ses av fler personer än min familj. Det är jag och mina två söner som gjort manus och filmat. Redigeringen gör jag med programmet Pinnacle Studio.
Wille är en ivrig liten sheltie, på fem år, som gör nästan vad som helst för en smaskig godisbit. Och visst är klickers ett utmärkt redskap vid inlärning.
Att lära Wille "Paxa trädet" som vi kallar det var faktiskt en av de lättaste saker jag lärt honom. Jag pekade på ett träd. Sedan är Wille en sådan hund som provar alla möjliga saker i ett rasande tempo för att få sin belöning. Trädet tog han snabbt då det inte fanns så mycket annat att välja på i omgivningen :)

Med vänliga hälsningar
Anna och Wille

 
Ingen bild

Sofia & Viva

4 maj 2010 14:13

Anna & Wille är jätte duktiga! Härlig film. Ni får säkert snart se mer av både Wille och matte och hela Freestyle laget Team Heart of gold;)

 
Ingen bild

Larsson

4 maj 2010 16:02

Hej Anna! Kul att du tog dig tid att skriva en hälsning. Filmen är som sagt, kanonbra! och nu väntar jag (och mååånga med mig!) ivrigt på att få se mer. För visst har du fler manus på lager?

Hälsa nu Wille att är man hundarnas motsvarighet till Brad Pitt, då MÅSTE man bara ställa upp i fler filmer! :)

Sofia; Det ser vi verkligen fram emot. Team Heart of Gold - det kan ju bara bli en vinnare! :)

 
Ingen bild

Anna och Wille

5 maj 2010 21:34

Team Heart of Gold är redan vinnare =)
Vi är ett superlag med många duktiga hundar och mattar. Viva, Savannah, Eztah, Sirius, Meya och Wille = guldlaget. På lördag har vi vår första stora uppvisning i Täby. Kanske kan det bli en liten film av detta. Vi får väl se... ;)

Wille som motsvarighetens Brad Pitt? Ja, det var ju verkligen ingen dålig jämförelse. Tänker inte tala om det för Wille då han har så lätt för att bli mallig :D


 
Ingen bild

Larsson

5 maj 2010 23:36

Anna & Wille; Tycker visst att Wille ska få veta! Han har ALL rätt att vara lite mallig :)

Lycka till på lördag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards