Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

Premiärdopp

Av Larsson - 19 maj 2010 10:34


Nu har Grabbarna tagit sitt första dopp för säsongen. Ja, inte Ymer då. Han får allt vänta med badandet några dagar till.


- Sisten i är en badkruka!!!  


...sa Quba och kastade sig, utan betänkligheter, ut...

 

i vattnet med ett S P L A S C H ! ! !


Det skulle han nog inte ha gjort. Nej, han skulle ha tänkt efter före. Då hade han kommit på att det krävs en viktig färdighet när man befinner sig i sjön.


Man måste kunna simma!


Och det, det kan inte Quba!!


- Lugn Morsan, det går ju bra ändå.



- Kolla bara! Jag drunknar ju...

  


...nästan inte alls!! 



- Det blev bara väldigt... 



väldigt...  


blött i öronen, liksom!  


Vi avslutade badäventyret med att plaska i strandkanten. Kändes lugnare så ;)


- Yes, min boll !!

 


- Näääeee! Vad hände? Den sjönk ju...  



-  Blurp, blurp, bubbel, bubbel...

 


- Snart...snörvel...har...blubblubb...jag...blurp, blurp...den!

 

Jameeen, jösses....


Ja ja, han var trots allt vid gott mod och får han bara några lektioner i simskolan så ska nog det här ordna sig. Se bara på Gusten!




Som en säl glider han ut i böljan...  



och simmar med kraftfulla tag. 



Du är allt en riktig Baddare du, Gurra :) 

  






















































































 
 
Ingen bild

Utmanaren

19 maj 2010 14:29

Qubanen som ut som en galen grizzly på två av bilderna! :-)

Skickar över en simring så han inte drunknar, den "lille" pöjken!
Ska ändå själv till butiken och införskaffa lämpliga simdynor, flytvästar mm till JonJon. Plus nån medicin som tar bort vattenskräcken först...

 
Ingen bild

Larsson

19 maj 2010 15:08

Utmanaren; En liten simring är nog precis vad Qubanen behöver :)

 
Irene

Irene

19 maj 2010 19:24

Inte för att jag vill verka tvivlande, det är ju ändå dina hundar och du som vet bäst och sådär... men är du SÄKER på att det är Quba på bilderna?? Det ser mer ut som Storsjöodjuret. Eller Nessie kanske?

Nästa fråga är ju; hur blöt blev den som inte badade (= fotografen) när Storsjöodjuret skakade sig? Ganska blöt, skulle jag tro.

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

 
Lott

Lott

19 maj 2010 20:22

Helt underbara bilder på två badpojkar!

http://lottiestrin.blogspot.com

 
Ingen bild

Larsson

19 maj 2010 21:08

Irene; Den tanken slog mig också. Att jag fått Storsjöodjuret på bild, alltså. Men sen kom jag på att det odjuret bor ju i en helt annan sjö :)

För att inte bli blöt var jag tvungen att skjuta från höften och sen ta skydd. Kände mig som en riktig Papparazzi :)

Lotti; Visst ÄR de stiliga! sa hon som inte kunde låta bli lite skryt ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards