Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 22 maj 2010

Svartbergsdagar med kungligt besök

Av Larsson - 22 maj 2010 09:15


Två hela dagar med bara hundträning, DET är livet det! :)


Första dagen var det Fröken Nina som höll i lektionerna.  Hon hade MÅNGA tips, råd och ideér som hon delade med sig av. Bl a "Oj...så det vart".

Ett mycket bra tips som vi alla tog till oss ;)


Sen övade vi. Uj, så vi övade! Vi övade:


Halsen uppåt sträck! 


Mun-mot-mun-metoden  


Jonglering med grön pip  


Hämt av grön pip  


Hopp medelst skutt  


samt...


Tunga utåt...häääng!!

 

Efter den hårda träningen var vi tacksamma över att få åka till vandrarhemmet, äta en bit mat samt vila lite.


Och det var DÅ vi fick kungligt besök!!




KUNGEN KOMMER!  


Åhh, så stilig och majestätisk har var!


Nu brydde sig Kungen föga om någon fjäskande undersåte vid namn Larsson. Nääe, verkligen inte! Kungen, han spanade efter något HELT annat. Som en bredbröstad boxertjej...


- Tjena, Kungen här. Och du heter?

 

- Sa du Ambra?  


Nåväl, även om  Kungen inte kände för att ha någon djupare kontakt med tvåbenta beundrarinnor så var man ju över sig glad att han ändå gjorde sig omaket att komma. Och framförallt, att han lät sin matte följa med!!


* * * * * *


Nästa dag var det Magister Kenth som höll i lektionerna. Det bjöds på ännu fler kloka och förnuftiga råd, tips, åsikter och insikter.


Vi tränade bl a:


Svans utåt...sträääck, öronen böj! 


Ehh.....framförgående???


Men Quba då, kanske nån undrar. Skulle inte Quba träna?


Jo, det var ju tänkt så....


Meeeen kom nu Quba, sluta trilskas!! Vi MÅSTE gå på lektionen begriper du väl!!



* * * * * *


Skämt åsido, det var två MYCKET givande dagar! Jag fick med mig mängder av goda tips på hur jag och Quba ska lägga upp den fortsatta träningen, så nu känner man sig ytterligt inspirerad att träna, träna och träna lite till!


Att jag sen fick tillfälle att träffa Kungen och hans matte....ja, det var ju själva pricken över det berömda i;et :))






















 
 
Ingen bild

Jeanette och Dino

22 maj 2010 12:38

Men så bra att även Kjelle fick vara med på bild, och att du inte visade Jea från hennes sämre sida! :)
Det var superkul att träffas!

 
Ingen bild

A-K

22 maj 2010 13:52

Ska ni öva simtag nu Quba och du? Tänkte på en sak, hur ser lille Ymer ut nu för tiden, börjar pälsen komma tillbaka?

 
Ingen bild

Larsson

22 maj 2010 16:04

Jeanette; SUPERKUL var verkligen ordet!!! :)

A-K; Jo, det får nog bli några simlektioner för gode herrn ;)
Och vad gäller Ymer så börjar han så smått bli lite fjunig här och var!

 
Ingen bild

A-K

22 maj 2010 16:53

Har ju liksom inte sett Ymer framifrån på ett tag :-)

 
Jeanette

Jeanette

22 maj 2010 19:45

Inte ett dugg förvånad att ni haft härliga dagar m Svartbergs. Himla trist att det blev som det blev med mitt deltagande, hade varit himla kul att ses igen :-). Nåja... får se om vi kan ses när jag kommer upp av andra anledningar :-)
Kram

http://www.dizza.se

 
Nina

Nina

22 maj 2010 19:59

Där var det! Jag skulle inte givit boxerflickan mer luft, hon blev ju lite heliumballong i slutet... ;)
Superkul att träffa dig, jag ser fram emot nästa gång (helt bestämd på punkten "nästa gång")!

http://www.ninamartin.se

 
Ingen bild

Larsson

22 maj 2010 23:04

Jeanette & Dizza; Ja, vi saknade dig!!! Så himla olyckligt med Morra. Hoppas innerligt att hon är bättre!
Du måste ABSOLUT höra av dig om du tänker dig uppåt mina trakter framledes. Kram!

Nina; Men halloj!! Kul att du "tittar in" :)
Klart det blir en nästa gång. Jag måste ju bara få se hur det fortskrider med heliumballongboxern ;)

 
pezze(jessica)

pezze(jessica)

24 maj 2010 00:35

ahh..
e det du på bilden längst ner av alla fotot i detta inlägget?!!?! :D
om det e du så e det skoj o få se dig så man får en hum över hur du ser ut osv!! :D
god dag på dig säger jag :D

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

 
Bitte

Bitte

24 maj 2010 09:42

Aha, bra där! Nu ser jag ännu mer fram mot min träningsdag i augusti. Och är spänningen olidlig: kommer Kungen att idas dyka upp? (Ett tips, Kungen: Cirkus och Twitter är brudar!).

http://www.dietdog.se/dogblogg

 
Ingen bild

Larsson

24 maj 2010 10:23

Pezze; Goddag själv! :)

Bitte; Olidlig, var ordet. Nästan värre än väntan på Tomten ;)

 
Jeanette och Dino

Jeanette och Dino

24 maj 2010 14:57

kan hända, kan hända... Håller lite svaret så blir allt lite mer spännande.... ;)

http://jeanettesochdinosblogg.blogspot.com

 
Bitte

Bitte

24 maj 2010 15:49

Men med tomten är det ju så att man VET att han kommer om man har varit snäll (det är därför tomten slutade dyka upp när jag var i sjuårsåldern, tror jag). Men Kungen? Tänk om han har något inbokat statsbesök (eller stadsbesök, typ Trosa – han verkar ju vara trostypen)? Eller så räknar han apanaget och glömmer helt sonika bort sina skånska undersåtar. Hemska tanke, nä, jag orkar inte ens fundera på det.

http://www.dietdog.se/dogblogg

 
Ingen bild

Larsson

24 maj 2010 16:40

Bitte; Det förstås...tänkte inte på det.

Det kan också vara så att Kungen inte har hämtat sig efter bröllopsyran utan är bortrest på okänd ort för att vila sig i form. DET vore absolut hemskast av allt!!

 
Ingen bild

Annette

26 maj 2010 22:06

Vill bara säga jätte nyttiga och kul dagar. Ser verkligen fram emot något annat tillfälle! :) och mer grill o vin med mindre mygg!! ha ha..Har gått riktigt bra efter dagarna. Vi ligger i. Ska titta in här ibland!
kram
Annette o Frizbie

 
Ingen bild

Larsson

26 maj 2010 22:57

Annette; Hallå på sig! Ja, det där får vi allt göra om :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards