Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

Det skulle ju inte bli så här!

Av Larsson - 27 maj 2010 08:43


Ymer skulle ju leva i mååånga år till. Han och jag skulle ju bli gamla ihop, sitta på hemmet och gunga gungstol och prata om tider som flytt.


Nu blir det inte så.


Ymer blev i måndags blockhalt på höger fram. Stödde överhuvudetaget inte alls på det benet. I tisdags blev det besök på kliniken och röntgen visade en riktigt, riktigt ful pålagring på armbågen. Så ful att vet´s spontanta reaktion blev; Helvete!


Liten Ymer har hanterat sin magkatarr, klarat av urinstenar, kämpat sig genom och förbi cancern men det här, det kan inte ens Ymer bli frisk ifrån.


Hur ÄR det möjligt?


Varför? Varför? Varför?


Varför ska denna lilla hund drabbas av allt detta??? frågar jag mig


Sen gråter jag.


Ymer har fått en injektion kortison rakt i leden, han har fått Cartrophen och Hyaluronsyra (även kallad "tuppkam" eftersom det framställs av tuppkammar) som smärtlindring och faktiskt, idag skuttar han på riktigt bra på alla sina fyra ben.


Och då, mitt i gråten, kommer skrattet och jag och Ymer bestämmer oss för att vi tar en dag i taget. Kan det bli kvalitetsliv (á la Ysterkvist naturligtvis!) då kör vi!!

Jag får organisera om i flocken så att alla får göra det de kan. För göra saker, det vill Ymer. Han vill vara hund med allt vad det innebär och det ska jag se till att han får vara!


Nu ska vi gå ut i solskenet och göra "hundiga" saker och sen ska vi förbereda morgondagen. Då får vi nämligen storfrämmande! Uuuuuuuuuj, så kul det ska bli :)

 
 
Tilda

Tilda

27 maj 2010 09:35

Hoppas ni får en fin tid framöver utan att han märker av sin pålagring.
Fin blogg, mkt intressant att läsa!

http://guldis.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

27 maj 2010 09:57

Usch vad ledsen jag blir - även här fälls det tårar när jag läser vad du skrivit.
Finaste, finaste Ymer!
Men vad tusan, han är en riktig kämpe och du med, så ni kommer förhoppningsvis få många fina dagar tillsammans än.
Kramar om er!

http://www.freewebs.com/stubbochsvans

 
Tuna

Tuna

27 maj 2010 10:58

Ymer, det är inte dumt att bara vara hund heller. Gör hundiga saker och må bra! Puss från Tuna

http://tuna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Utmanaren

27 maj 2010 11:54

Larsson:
It aint over 'til the fat lady sings!!

Ymer! Ont krut förgås inte så lätt, så jag skulle inte bli helt förvånad om du överlever oss alla och får sitta själv där på hemmet och minnas gamla tider! :)

 
Bitte

Bitte

27 maj 2010 12:33

Men Larsson! Men Ymer! Men, åh, vad det gör mig ont. Hjärtat sjunker som en sten och jag önskar så att jag kunde göra något eller säga något eller lindra en smula. Mitt absoluta och fulla deltagande har du naturligtvis. Jag vet ju precis vad du går igenom nu. Larsson, här kommer i alla fall den varmaste kram!

http://www.dietdog.se/dogblogg

 
Ingen bild

Lars P

27 maj 2010 12:47

Detta är ju för bedrövligt ! Stackars Ymer han har väl haft nog med problem men Du skall se att han reder ut detta med för han är en riktig liten kämpe !!

 
Ingen bild

A-K

27 maj 2010 12:53

Men lilla Ymersnutten då, nog för jag nästan är läkare men är det artros eller? Kram på er alla!

 
Ingen bild

Fru uppfödare

27 maj 2010 13:18

Här i Täckhammar är vi så ledsna! Vi vill att alla våra små grå ska må bra, och så blir det så här.
Krama Ymer från oss alla! Vi hoppas innerligt att han kan hänga med länge än!

 
Ingen bild

Karin med Y,D och A

27 maj 2010 13:42

Nu tycker jag att livet är orättvist! INTE YMER IGEN, nu får det vara nog. Jaha, du Lena känns tungt nu förstår jag. Tänker mycket på dig och Ysterkvistarn.
Kramar från oss

 
Qsinen

Qsinen

27 maj 2010 14:18

Ja vad säger man? Det känns bara sååå fel. Orättvist och fel. Sorgen känns ända in i djupaste småland och jag lider med dig. Carpe Diem! Fortsätt och leva med kvalitet! En tankeställare till oss alla om förgängligheten och det stora i att alltid vara närvarande. Goa härliga Ymer. Kramar till hela flocken.

http://www.dogart.se

 
Lotti

Lotti

27 maj 2010 15:32

Nej. Å vad jag ska krama er!

http://lottiestrin.blogspot.com

 
Ingen bild

Pia

27 maj 2010 15:38

Jämmer o elände! Aldrig får man vara riktigt glad...Men, som den kloka kvinna du är, gör du som är bäst. "Tar info, gråter en skvätt, gör upp en ny plan! Egentligen ska vi nog leva så fullt ut varje dag allihopa. Alla goda tankar till Ymer, Dig o resten av gänget. Kram.

 
Irene

Irene

27 maj 2010 16:36

Jag vet överhuvudtaget inte vad jag ska säga; jag är så innerligt ledsen för din och Ymers skull. Lille Ymer... fast jag aldrig träffat honom, så känner jag att det är precis en hund i min smak!

Skickar många varma kramar!

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

 
Jeanette och Dino

Jeanette och Dino

27 maj 2010 16:51

"Hur ÄR det möjligt?"

Ja, Larsson det undrar vi nog alla... Livet ÄR inte rättvist, det kan man ännu en gång konstatera. :(
Jag blir så ledsen för er skull och hoppas, HOPPAS att ni ändå får många hundiga dagar tillsammans. MASSOR MED KRAMAR!!!

http://jeanettesochdinosblogg.blogspot.com

 
Solan

Solan

27 maj 2010 18:22

Så orättvist! Har han inte haft nog ont och besvärligt. Fy,Fy, Fy. Förstår din förtvivlan. Hoppas att det går att få lindring så att ni får ha lite mera kvalitetstid tillsammans.

http://superninja.bloggagratis.se

 
Jeanette

Jeanette

27 maj 2010 18:35

Men usch o fy :-(.. inge kul.
Håller tummar o tassar att han hänger med ett bra tag till o får fortsätta sitt kvalitetsliv med mojjan o brorsorna.

http://www.dizza.se

 
pezze

pezze

27 maj 2010 21:39

men vad fan..
nu får det räcka med all otur med den lille päslbollen nu!!! :S :/ :(
kram på er!!

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gunvor

27 maj 2010 22:35

Känner med dig och Ymer.

 
Kerstin

Kerstin

28 maj 2010 07:42

Hoppas att behandlingen lindrar för både Ymer och dig. Jag håller i alla fall tummarna för att kämpen Ymer ska slippa mer "skit" nu.
Ni får bamsekramar här från småland

http://kerstinnilsson.blogspot.com

 
Ingen bild

Larsson

28 maj 2010 23:00

Tilda; Tack för hälsningen! Alltid lika kul när "nya" läsare skriver en liten rad.

Anna; Där har du helt rätt - han ÄR allt en liten kämpe!

Tuna; Ymer säger; Pussar från fina Tuna - DET är grejer det!

Utmanaren; Tack du min bästa sidekick! Det känns bra att du håller modet uppe för oss två. Kram!

Bitte; Vet du vad gott det känns! Bara vetskapen om att det finns de som förstår, gör att allt blir lättare att hantera. Tack, snälla rara du!

Lars P; Joo, "bedrövligt" är vad det är! Men nu tar vi en dag i taget och riktigt njuter!!

A-K; Tror nästan du är mer än "nästan läkare" ;)
Nog är det artros, alltid. Å det grövsta :(

Fru Uppfödare; Kramen är förmedlad och Ymer blev sååå glad att den var från "gammelmatte".

Karin; Bästa du, dina tankar går absolut fram och då lättar det lite... Tack & kram!

Qsinen; Absolut! Kvalitet får bli ledordet.

Lotti; Det var sååå kul att du hälsade på å kramade lite på alla oss!

Pia; Det är allt bra tur att jag har dig!

Irene; Jaa du, ibland känns ALLT bara för jäkla orättvist. Tack för varma kramar - de gjorde gott!

Jeanette; Tack Jea!! Och nog kommer jag att hoppas - det kan du ge dig attan på!

Solan; Tack snälla du för hälsningen!

Jeanette; Det är inte utan att det känns motigt...

Pezze; Tack!

Gunvor; Tack för din omtanke!

Kerstin; Ja, NU får det faktiskt räcka!!!
Bamsekramarna mottagna men Ymer har en undran;
"Honungen då, var är honungen?? Jag tycker om honung..."

 
Ingen bild

Britta och Eztah

29 maj 2010 10:22

Nej, men så skulle det ju inte ALLS bli...
men som sagt; It ain´t over till it`s over! Man får bara tänka om lite och anpassa lite.Och svära lite och absolut bara leva i nuet!

 
Ingen bild

Jenny utan uppdaterad blogg

29 maj 2010 17:09

Ja jag vet inte alls vad jag ska skriva. Jag vet iaf att jag vill att allt ska ha ett lyckligt slut och att ni får mååånga härliga dagar tillsammans...*snyftar*

 
Ingen bild

Larsson

29 maj 2010 21:51

Britta & Eztah; Så, sååå rätt du har!

Jenny; Och det räcker långt, ska du veta! Kram!

 
Britta

Britta

30 maj 2010 18:27

Här kommer man hem muntert visslande, från en kanontrevlig träningshelg - börjar surfa runt och uppdatera sig på favoritbloggarna - och läser detta!!!
Svalde snabbt visslingen och bara satt med gapande mun och tårade ögon - men Ymer då.....
...men Lena då....
H-ete!!!!
Men som sagt "It ain´t over"......
Och the fat lady ska vara så vänlig att hålla inne med sången ett bra tag till!!!!

http://www.oxberget.se

 
Ingen bild

Larsson

30 maj 2010 22:03

Britta; Ja, låt oss hoppas, låt oss verkligen hoppas att det inte sjungs på lääänge än.

 
Marie & Miqro

Marie & Miqro

5 juni 2010 17:09

NEEEJ!! Usch och fy!! Här har man varit borta LÄNGE från din blogg och går med spänd förväntan in för att läsa vad för skoj ni har hittat på och så får jag läsa det här.... Neeej, jag vill inte... Jag hoppas, som alla andra, att ni får många härliga stunder till tillsammans!!
Massor av kramar från oss

http://www.miqro.se

 
Ingen bild

Larsson

6 juni 2010 11:47

Marie; Tack snälla, snälla du för hälsningen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards