Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Larsson - 6 juni 2010 21:25


Gurra pömsig...


Gurra nanna tudden...z z z z....     

Av Larsson - 6 juni 2010 10:41


Detta med att hitta ett nytt boende är ingen enkel sak. Särskilt inte, när man som jag, har liiite speciella krav.


Nu är jag ändå tacksam över de förslag som ni skickat. Jodå, absolut väldigt tacksam men...


...Överstbyn - Herregud, kan väl inte bo där det är snö i juni!!!


...Åboda/Järle - att bo i lekstuga på tomten bredvid...njaee, tveksamt. Fast jobbet som bäversafariledare - DET låter ju lockande! ;)


...Logarn - känns inte så välisolerat. Lite dragigt, liksom. 


Och en jordkällare utanför Uppsala, även om den är stor och tydligen fylld med både öl och vin, känns lite för mycket "mullvad" liksom.



Nej, det jag letar efter är ett 1-planshus (helst utan källare, det blir så kusligt då...)

som...


ligger centralt men inte "mitt i byn"

ligger avskilt men inte ensligt (man vill ju att besökande ska hitta)

är rymligt men inte gigantiskt

är modernt med bara lite renoveringsbehov 

har stor tomt med träningsvänlig gräsmatta och många träd

har gångavstånd till skogen

har en liten gullig sjö i närheten

har el, vatten & avlopp

har grymt låga driftskostnader

har trivsamma grannar (på behörigt avstånd förstås...)


och sist men inte minst -


som inte kostar nästan några pengar alls!


Och det ska jag säga er gott folk, det dräller inte precis av sådana hus!!


Men jag har ett tänkbart objekt på gång.


"Renoveringschans" stod det i annonsen.


 (klicka för större bild)


Vad tror ni, ska jag ta chansen? 






Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards