Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 9 juni 2010

Hjalmar Thö Katt

Av Larsson - 9 juni 2010 20:54


När vi härom veckan hade celebert besök av Lotti, så var det inte bara jag och hundarna som fick present. O nej, o nej! Lille missekisse Hjalmar blev förärad inte bara en utan två! påsar av väldigt exklusiv kattmat.


Nu var inte Hjalmar hemma för att själv ta emot gåvan. Nä, tidigt samma dag mumlade han något om "bråttom...väldigt upptagen...möss...du kan ju alltid hälsa" innan han gled ut genom dörren och försvann i morgondimman. 


Först dagen efter kunde jag överlämna presenten.


- Titta Hjalmar vad snälla Lotti hade med till dig! "Intense beauty" - DET är precis vad du behöver...


- Kul sagt, du matte. Verkligen...jättekul (not!!) Kan du öppna den där påsen någongång eller...?


- Ahhh, luktar riktigt smarrigt! Lite som rostad råtta...


- Glufs, glufs, glufs...


- Mumsimumsimums!


- Slurp, slurp, slurp


- Sörrrrpel!


- Lapa, lapa, lapa


- R A A A A A A A A A A A A P ! ! ! !


- "Intense beauty"  vad det så det hette? Äh, spelar ingen roll. Du vet, sånt där biter inte på mig, jag är ju redan...purr, purr... FULLÄNDAD!!

Men visst...hälsa å tacka, det gick ju att äta iallafall... 































 
 
Lotti

Lotti

9 juni 2010 21:54

HA ha ha ha ha ha ha HAAAAAAA!!! Å guuuud jag dör!!
Och hur i hela fridens namn får han maten att sväva??? *torkar tårarna*
Hälsa tillbaka!

http://lottiestrin.blogspot.com

 
Anna

Anna

9 juni 2010 22:32

Vilken blick han har katten! Helsköna bilder :)

http://www.freewebs.com/stubbochsvans

 
Ingen bild

Larsson

9 juni 2010 22:35

Lotti; Jaha du, hans bordsskick är inte det bästa. Det är väldigt mycket glufs och skvätt och tjofs när han äter :)

 
Ingen bild

Larsson

9 juni 2010 22:38

Anna; Tack! Ja, när det kommer till mat så glimtar det till i "rovdjuret" :)

 
Ingen bild

Jenny uub

9 juni 2010 23:50

Blicken på sista bilden är ju helt grym!! Cool little(?) kitten :)

 
Irene

Irene

10 juni 2010 07:15

Jag tycker mig se på första bilden att Hjalmar lagt beslag på såväl en hundmatskål som en kattmatskål? Men han ser ju ut att vara en Katt med Pondus, så jag gissar att det kanske är han som bestämmer?

Fantastiska bilder!

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

 
Ingen bild

A-K

10 juni 2010 08:43

"Glufs och skvätt och tjofs", är det mitt bordsskick du skriver om Larsson??

 
Ingen bild

Larsson

10 juni 2010 08:45

Jenny; Det är just så Hjalmar vill att omvärlden ska uppfatta honom. Cool, alltså. Men...nä, jag tycker mest att han är omåttligt dryg!

Irene; Det är så han är, väldigt mycket; JAG - JAG - JAG!! :) Och bestämmande...tja, han är som manfolk är mest, bara de TROR att de bestämmer så är allt frid & fröjd. Men vi kvinnor vet ju hur det egentligen ligger till ;)

 
Ingen bild

Larsson

10 juni 2010 08:47

A-K; HahahaHA...äter du oxå Intense Beauty??

 
Ingen bild

A-K

10 juni 2010 08:49

Nej men det skulle nog f-n behövas!!

 
Bitte

Bitte

10 juni 2010 12:10

Hjalmar. Han är så Härligt Manligt Brutal. Han får mig att tänka på alla de där charmtrollen i 18-årsåldern som äter på McDonalds. Dom låter också. Och även dom sänker munnen till matskålen istället för att rör lite på underarmen för att höja maten något över bordsnivå, liksom.

http://www.dietdog.se/dogblogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards