Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 3 juli 2010

Kartonger

Av Larsson - 3 juli 2010 08:58


Kartonger, kartonger. Var jag tittar så står det kartonger. FULLA med saker.

Vem, jag undrar VEM har släpat hit alla dessa ting? Med bestämdhet hävdar jag min oskuld. Det MÅSTE vara någon annan. Grannen kanske. Eller Hjalmar. Jag menar, vem vet vad han hittat på de gånger han haft huset för sig själv...


Nåväl och alltmedan.


Igår fick hundarna i uppdrag att hjälp till. "Nu Grabbar får ni också dra ert strå till stacken! Det är ju faktiskt inte bara jag som ska flytta" sa jag och gav dem varsin kartong.


Quba tog sig an uppgifter direkt men efter lite stånkande och stönanden så hördes ett kvävt rop från hallen...


- Nääe Matte, det GÅR inte! Jag får inte plats hur jag än försöker.  


Och han ska kalla sig brukshund... *himlar med ögonen*


Gusten, han satt länge vid sin kartong. Och tänkte...


- Flytta? Packa??...hur MENAR du nu???

 

Men efter ett tag sken han upp.


- Aha, du menar SÅ!...

 

och sprang in i sovrummet för att minuten efter komma tillbaka med sin...


STRUMPA!


Ja, ja låt han hållas, tänkte jag och fortsatte med mitt.


Strax hör jag honom ropa.


 

- F Ä R D I G ! ! ! 


- Spana in, jag å strumpan är packade! När flyttar vi?

 

Gusten, Gusten - du blev väl som du vart du...


Näste på tur var Ymer. Skönt!, tänkte jag, han kan ju åtminstone detta med att packa.



- I den här kan du packa dina saker, Ymer. Det fixar väl du?

- Är märgben gott??? svarade Ymer och satte fart.


Jag hade precis tejpat igen min trettifjärde kartong när Ymer ger ifrån sig några ivriga kom-å-kolla-skall.


- Sista grejen bara, Morsan...

 

å jag får plats själv oxå!! Jädrar, jag e banne mig världsbäst! Hädanefter ska jag kalla mig...

 

1:e PACKMÄSTARE YSTERKVIST !



Snälla, snälla nån, vem som helst - GIV MIG STYRKA ! ! ! ! ! ! ! !

  

 
 
Ingen bild

Utmanaren

3 juli 2010 10:25

Så bra att du får hjälp! Eller...?
Hur som helst, kaffekorgen är packad, sängen ligger i baksätet och promenadskorna har fått nya sulor, så vi är redo för att rycka in när så behövs! Bara att ge startsignal så åker vi. Vrooom!

 
Ingen bild

Larsson

3 juli 2010 10:41

Utmanaren; Startsignal kommer, var så säker!!!

 
Kerstin

Kerstin

3 juli 2010 14:10

Jamen, det är ju en underbar flytthjälp! Men Hjalmar då? Hur hjälper han till?

http://kerstinnilsson.blogspot.com

 
Ingen bild

LarsP

3 juli 2010 14:34

Har man en sådan kompetent packmästare är det nog inget större problem att flytta !!

 
Ingen bild

Larsson

3 juli 2010 15:55

Kerstin; Hjalmar ja...hmm..sist jag såg honom låg han på rygg i gungsängen.

Lars P; Nog kan han packa alltid den gode Ymer men att bära - DET tycker han att jag kan göra. Han säger att går man upprätt då är det ens lott här i livet... *suckar djupt*

 
Lotti

Lotti

3 juli 2010 18:35

Styrka! Varsego.

Inte för att jag egentligen tror att du behöver mer än du har! För övrigt är det här det absolut roligaste jag har sett på länge! Det är bara... bara... helt UNDERBART!

http://lottiestrin.blogspot.com

 
Ingen bild

Larsson

3 juli 2010 22:19

Lotti; Åh, tack, det var i grevens tid!! Den jag hade var farligt nära sin lägstagräns.

Jo, nog är de duktiga mina gossar. På sitt sätt ;)
Idag har Ymer t ex hjälpt mig att sortera tidningar. Jag begriper inte var han får orken ifrån!? Alla andra (typ Quba, Gusten, Hjalmar) vill helst ligga absolut stilla i skuggan, men inte Ymer!! Ju varmare desto mer "på" blir den lille Kvisten. Men man kan inte annat än bli alldeles jätteglad över hans intresse för arbete :)

 
Ingen bild

A-K

4 juli 2010 08:38

Så fina och duktiga pojkar! Tror du dom kan komma hit och fixa mitt trådlösa bredband också?

 
Ingen bild

Larsson

4 juli 2010 10:12

A-K; Visst kan de det! Men kanske inte på det sätt du hade tänkt dig ;)

 
Irene

Irene

4 juli 2010 11:52

alltså, den där Ymer... kan man göra annat än att älska en sån hund?! Och lille Gusten med sin strumpa... och Quba med sitt packningsbry - man kan inte annat än älska dem också. Och jag tror nog att jag älskar dig också Larsson, som får mgi att skratta så här mycket!

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

 
Ingen bild

Larsson

4 juli 2010 12:52

Men Irene, nu blir ju jag alldeles generad!!! Ja, t o m Grabbarna blir alldeles högröda om kinderna. Tycker mig även se att Hjalmar skiftar i en svag rosa ton :)

 
Ingen bild

A-K

4 juli 2010 13:28

Ja kan man annat än att älska Larsson och alla hennes grabbar?!

 
Ingen bild

Larsson

4 juli 2010 20:05

A-K; Meeen, nu blir jag ju generad. IGEN ! ! !
*skruvar mig och tittar blygt i golvet*

 
Jeanette och Dino

Jeanette och Dino

5 juli 2010 09:15

Och Jea hon håller också med de föregående talarna, med tillägget att;
När jag blir stor då ska jag bli som Larsson.
Jaaarå! Det ska jag minsann. (även om det är läääänge dit! ;))

http://jeanettesochdinosblogg.blogspot.com

 
Maj-Len & västgötaspets

Maj-Len & västgötaspets

5 juli 2010 20:21

Hahaaa...vad jag skrattare igen :D)

http://maimai.vuodatus.net

 
Sharon Donaldson

Sharon Donaldson

6 juli 2010 02:31

I really could have used the Master packer when we did our marathon move, it has taken us 12 months to completely move from the farm to the new house, just think how fast it would have been had I trained my Valls to be expert removal dogs :o)

Love your blog !! and all the great photos
Sharon

http://www.ausled-australia.com

 
Ingen bild

Larsson

6 juli 2010 04:33

Jeanette; HA HA HA HA!!! Du är ju för rolig, Jea :)

Maj-Len; Hej där, kul att du "tittat" förbi!

Sharon; Absolutly! In a blink of an eye... ;)

I´m so glad that you took time to write a greeting all the way from Down Under :)

 
Marie & Miqro

Marie & Miqro

7 juli 2010 09:09

Hallå där Larsson! Det var länge sen, alldeles för länge sen... Men nu är jag här och skrattar. Dina grabbar är helt underbara! Ja, du också som skriver så roligt! Jag tror att grabbarna gjorde så gott de kunde... mer kan man väl inte göra?
Ha en skön sommar! Jag hoppas på att titta in snart igen ;)
Kram till er allihop! Förresten, jag tycker att du kan hälsa Hjalmar att det nu är hans tur att hjälpa till så får vi se vad han svarar...? ;)

http://www.miqro.se

 
Qsinen

Qsinen

7 juli 2010 11:59

Förstår att livet bland kartongerna är ett fullkomligt och konkret tillstånd. Kartonger, viljor, behov, hjälpande tassar; min fantasi drar iväg och skapar rysningar av något onämnbart.
Känner dock att jag drar mitt strå till stacken genom att skicka ett uppmuntrande mejl. Heja, heja, heja!

http://www.dogart.se

 
Ingen bild

Larsson

8 juli 2010 22:29

Marie; Hallå själv, kul att höra från dig!

Du har sååå rätt, mer kan man faktiskt inte begära! ;)

Att fråga Hjalmar om hjälp kommer inte på fråga. Han skulle bara titta nedlåtande på mig med sin I-master-you-slav-blick och sen skulle han inta sin end-of-discussion-pose. Och sånt vill man inte utsätta sig för i onödan!

Må gott, klappa den fyrbente och njut av sommaren!

Qsinen; Känns tryggt och bra att ha dig, bäste Qsin! Att alldeles så där frivilligt komma med hejarop gör en ju bara så...så...påhejad! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards