Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 12 juli 2010

En sista uppdatering

Av Larsson - 12 juli 2010 04:09


Nu galopperar tiden på vill jag lova! Jag packar kartonger i ett rasande tempo men hinner ändå inte riktigt ikapp klockan. Det kan ju iofs bero på att livet inte bara består av kartonger. Nä, man vill ju fördriva tiden med annat också. Som att titta på agility t ex.


I torsdags var jag och tittade på Asko & Anna som tävlade. Låg vid "ringside" och spanade in deras race genom kameraögat.


Ganska snabbt blev jag varse att ska man hinna med att fota ett agilitylopp då får man banne mig ha ett trimmat avtryckarfinger...


annars blir det inte mycket till bilder!


Jäklar så fort han sprang den gode Asko. För att inte tala om hans matte!


Här kommer de i full fart. 


Anna har god kontroll på andningen och Asko han vet precis vart han ska ta vägen. Eller inte...



- Kurvtagning och sen "plattan i mattan"....häng på, Matte! 


- Va? Fel håll??? ...typiskt....


Men Asko repar mod och kastar sig in i slalomet...


...och ut ur detsamma med hööög svansföring!  


Det här var faktiskt första gången jag såg Anna & Asko göra ett tävlingslopp. Kul :) 


Kul var det också att för första gången få träffa liten Immer.


  

Här är han!

Nej, inte han närmast kameran! Det är ju Ymer. Jag menar den som sitter lite "bakanför". Visst ÄR han väl rysligt söt?


Det går ju finfint att balansera upp sig även med en liten rumpstump :)


Att skälla så öronen vek sig, det var den lille redan en mästare på :)


Ögonen, titta på ögonen!!  Åh, man drunknar ju...


Måste bara säga; Bästa Fru Uppfödare - du har gjort det igen! :)



* * * * * * * * * * * *

 

That´s all folks!

 

Nu blir det uppehåll i bloggandet för ett tag framöver. 

Detta eftersom jag & Grabbarna kommer att flytta vår brevlåda till ny adress.


Men vi kommer tillbaka. Om intresse finns, förstås...


Tills dess;

njut av solen och sommaren!! :)







































































 
 
Lotti

Lotti

12 juli 2010 07:13

Men så GULLIGT! Alltihop faktiskt. Asko, som springer åt fel håll. Lille valpen och så Ymer som är så vacker. Vi kommer att sakna dig. Men det ska bli spännande att se det nya huset! Ha en bra flytt. Kram på er!

http://lottiestrin.blogspot.com

 
Jeanette och Dino

Jeanette och Dino

12 juli 2010 08:44

Meeeeen! Liten Immer! ♥♥♥ Vilken sötgöte!
Sedan måste jag tillstå att just vättarnas rumpor är alldeles särskilt söta med sina stubbiga svansar. I LIKE! :)
Däremot gillar jag inte att du ska ha uppehåll i bloggandet, men å andra sidan; den som väntar på något gott... osv... (försöker intala mig själv då jag egentligen inte alls tycker om att just vänta...)
Lycka till med flytten. Jag ser fram emot att få rapport om den och ditt nya boende! :)

http://jeanettesochdinosblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Jenny

12 juli 2010 11:01

Jaaa han är rysligt rysligt söt!! Finfina kort :) Lycka till med brevlådan!

 
Anna

Anna

12 juli 2010 11:34

Ha ha - det är ju tur att man inte får se stilstudie av sig själv på agilitybanan allt för ofta ;) "Blekben och kortben" skulle man kunna kalla oss :D Tur att liten Immer är söt iallafall! Och du ska veta att liten inte bara har skällöron som viker sig - när han springer fladdrar de fritt. Vet inte vad fru Uppfödare har att säga till sitt försvar att ha sålt en muterad storörad fladdermus??

Lycka till nu med flyttandet - sen kommer vi och inspekterar det nya hemmet. Här förväntar vi oss en hejdundrandes inflyttningsfest så småningom!

http://www.freewebs.com/stubbochsvans

 
Ingen bild

A-K

12 juli 2010 12:39

Jaha vad ska jag göra nu på semestern när du gör blogguppehåll? Ta det nu lugnt så gott det går, är ju rädd om dig (och pojkarna såklart)

 
irene

irene

12 juli 2010 15:23

"Om intresse finns förstås...." - jamen herregud, Larsson, nu har du nog packat för många kartonger. Eller packat ner förståndet i en av dem. Det är väl KLART att intresse finns!

Flytta nu lika snabbt som Asko springer, så vi kan få veta hur ni har det.

...och den där Immer... han kan gott flytta hit.

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

 
Ingen bild

Dagny o.

13 juli 2010 19:23

Lycka till med flytten tillbaks till bekanta platser.Hoppas allt går bra. Väntar med spännande glädje på nästa inblogg.Kram Dagny.

 
Qsinen

Qsinen

13 juli 2010 21:04

Vicken liten goding den där Immer. Agilitykarriären ser kanske något oviss men framförallt vinglig ut. Men om jag inte minns fel så var det så det var i början. Just vingligt. När väl styrfarten kommer så ordnar det sig fint i kurvorna också.
Flytta nu lite snabbt och montera in bloggen. Möbleringsråd o andra råd - hela bloggfamiljen sitter o väntar på dina rop i nöden!

http://www.dogart.se

 
Ingen bild

Gunvor

13 juli 2010 21:18

Ser fram emot, att flyttbestyren är avklarade, och att bloggen vaknar till liv igen. Tomt utan!
Om grabbarna hjälper dig packa upp alla kartonger, går det nog som en dans.
Ha en skön sommar trots allt slit med att flytta.

 
Marie & Miqro

Marie & Miqro

14 juli 2010 17:58

Hejsan igen!
Dig ska jag anlita som fotograf när det blir dags för oss att tävla ;) Jättefina bilder! Och jag blir SÅ sugen på att träna agility nu! Har varit lite dålig på det på sista tiden... Men men, än finns tid...
Och du, den där lilla Immer - underbart söt förstås!
Lycka till med din flytt och jag håller med övriga kommentatorer: Flytta snabbt och se till att komma tillbaka till bloggen igen. Du får inte bli borta för länge för då kommer vi att sakna dig.
Hälsa alla grabbarna från oss och kramar till er alla!

http://www.miqro.se

 
Bitte

Bitte

21 juli 2010 15:03

Men skynda dig nu! Kom i ordning så att det blir ordning på våra liv också. Larsson, hur länge ska vi vänta på inbjudan till husvärmningsfesten? Då förstår väl att vi blir alldeles sneda i nackarna av att ligga på papiljotter vatt efter natt efter natt (jag ser redan ut som jag gjorde på 70-talet, Briarden ser ut som en puli och Valpen ser värre ut än vanligt – det här är allvarligt!).

http://www.dietdog.se/dogblogg

 
Ingen bild

Gunvor

7 augusti 2010 08:34

Nämen Larsson. Nu måste du bara börja blogga igen !!!! Livet måste återgå till det vanliga igen. Larsson och fyrbeningarna saknas vid förmiddagens bloggrunda. Håller med Bitte. DET ÄR ALLVARLIGT !!!!!

 
Jeanette och Dino

Jeanette och Dino

12 augusti 2010 16:18

morrmorr mutter mutter, har redan skrivit en kommentar som bloggen inte ville ta så jag gör ett nytt försök. Skam den som ger sig;

Käraste Larsson! Vi saaaaaaknar dig och grabbarna, kan du snäääällllaaa komma tillbaka till syberspace?!

http://jeanettesochdinosblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards