Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2010

Den där uppgraderingen....

Av Larsson - 26 augusti 2010 03:15


...den kan ni glömma.


Äh, det blev ju så byngligt. Å krångligt. Å jobbigt. Det blev väldigt mycket "överkurs" helt enkelt. Så nu kommer den här bloggen se ut som den alltid har gjort. Sådeså!!


Nu över till något helt annat, nämligen min flytt. Numer bor jag och Grabbarna & Hjalmar i en liten stuga vid skogens rand. Och nu när jag hunnit sortera mina tillhörigheter i fluffighetsordning, så måste jag säga att vi trivs alldeles förträffligt. Väldigt mycket förträffligt trivs vi. Varje dag!! :)


Det har varit liiite jäktigt den här sista månaden. Det har byggts altan, det har avverkats. Det har grävts djupa, djupa gropar och det har levererats grus i stora lass. Rör har kopplats och toalett har installerats.

Nu har ju inte jag gjort allt det här själv, nej, nej! Jag har bara fungerat som kontrollövervakningsdokumenteringsinstans, vilket varit nog så jobbigt ;)


Jag slänger in lite bilder för den som är intresserad.

 

 

Quba fick en egen VM-boll. Den höll i 0,47 sekunder.


Motorsågsmannen gjorde så att...


...granarna föll som furor!


Ysterkvist vill få er att tro att det är han och han allena, som dragit ihop allt ris.

  


Nån som är intresserad av lite kroppsarbete? Den här högen ska helst vara huggen före jul.


Jösses, här ser han ju ut som en riktigt modig schäfer :)  


Denna bild föreställer en hög med bräder (om nu nån undrar, menar jag)


Martin Timell, släng dig i väggen!! 

I min blogg förvandlas en brädhög till en altan bara genom att scrolla lite.



Så var det dax för herr Grävare att äntra scenen.


Då satte sig Gossarna i säkerhet bakom myggnätet.


Det var nog tur för den "skopföringen" var inte att leka med!!


Här läggs grunden för jyckarnas rastgård.


- Hörrödududu med maskinen, nu kan du ta rast för nu ska jag provpinka här!!


Själv har jag gjort dito i denna :)  


                    




 
 
Irene

Irene

26 augusti 2010 08:09

Äh, skit i uppgraderingen - varför ändra när det redan är så bra?

För övrigt så tror jag VISST att det är Ysterkvisten som släpat ihop allt riset. Det hörs ju på namnet - heter man Kvist så är man en hejare på ris. Självklart!

Å sen så vill jag bara ha sagt att jag såg VISST att det var en brädhög. Kalla mig Hawkeye.

Men det där med att hugga ved... alltså jag vet inte... jag är nog bättre på att hugga i sten tror jag.

Bra att du är tillbaka vid gammal god vigör!

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

Larsson

26 augusti 2010 19:39

Hallå du Hököga! :)

Nog är vigören gammal allt men så värsta god är den nog inte. Ryggen är krum, benen har dragit ihop sig av kramp och nacken drar åt det stelopererade hållet. Jag är nog inte helt olik en huvudfoting, faktiskt. Hoppas Massören kan ställa allt till rätta om lördag.

Fast...när jag tänker efter - kanske inte så tokigt att se ut som en huvudfoting. Slipper jag ju köpa byxor och kjolar och sånt.

 
Ingen bild

Gunvor

26 augusti 2010 10:32

Men Larsson. Din blogg behöver ingen uppgradering. Jag blir glad av uppdateringar. Vill gärna följa dina och grabbarnas öden och äventyr.
Konstig bräda längst upp på lasset. Ser mer ut som grötslev till tomtens julgröt!

Larsson

26 augusti 2010 19:20

Du är skarpögd du, Gunvor! :)
Visst är det en slev. Jag vill ju vara beredd när julen väl kommer. Kan ju inte riskera att Tomten måste äta sin gröt med fingrarna ;)

 
Bitte

Bitte

26 augusti 2010 10:51

Men bra jobbat, Larsson! Och nu hoppas vi på lite ordning och reda i bloggeriet. Ja, och kanske även en bild på Hjalmar i de nya envirååångerna.

http://www.dietdog.se/dogblogg

Larsson

26 augusti 2010 19:15

Jag får väl bygga ett gömsle och lägga mig på pass. Allt för er läsare :)

 
Ingen bild

A-K

26 augusti 2010 15:02

Äntligen fick man se nya villan, snacka om att flytta från adress Södra Skogen till Mitt i Skogen :-) Trevligt att få se grabbarna igen!!

Larsson

26 augusti 2010 19:11

Jodu, här pratar vi Mitt i Mittersta Storskogen :)

 
Irene

Irene

26 augusti 2010 19:32

Men, men, va?!??? Jag har ju också lämnat en kommentar? Är jag mobbad eller har bloggen käkat upp den OCKSÅ?

I alla fall vill jag bara ha sagt, Ysterkvist, du kan få komma hit och jobba, närsomhelst. Du är allt en riktig liten hjälpreda du!

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

Larsson

26 augusti 2010 19:46

Nej, nej bästa Irene, inte mobbas dina kommentarer. Inte heller har jag nån glupsk blogg som sväljer valda delar av kommentarerna. Nej, det är bara jag som har lite ringrostiga fingrar :)

Ymer låter hälsa att han visst kan åta sig något uppdrag i ditt hushåll men han varnar för att han är rätt dyr i drift. Det räcker liksom inte med Frolicar om han ska jobba!

- Jag vill ha kakor, korv, rostbiff, kattmat, kaffe (med "grönmjölk"), morötter, blåbär och mycket, mycket mer! hälsar Ymer med salivsträng i mungipan

 
Marie & Miqro

Marie & Miqro

27 augusti 2010 01:05

Vi är mest fascinerade över den där brädhögen som med bara en scrollning blev en altan.... HUR gick det till? För övrigt håller vi med om att det är underbart och härligt att ha er tillbaka! (och så ska vi bara se till att få fart på vår egen blogg igen också *ops*)
Hälsningar och kramar till er alla från oss alla!

http://www.miqro.se

Larsson

27 augusti 2010 02:07

Visst ÄR det magiskt!!! ;)

Kram!

 
Ingen bild

Utmanaren

27 augusti 2010 16:32

Tyckte nog att förvandlinen från sågade trästammar vagnen till sågade brädor på en bock oxå var rätt så bra jobbat. ;)
Jösses, så produktiva och flitiga ni är där uppe i skogen (är det nån skog kvar...?)! Imponerande!!

Larsson

27 augusti 2010 19:34

Johodå, inget kalhygge här inte. Måste ju spara lite för insynens skull ;)

 
Ingen bild

Jesper

30 augusti 2010 19:21

Jag kan ställa upp på "kroppsarbetet". Men - jag vill ha betalt :)

Larsson

2 september 2010 20:22

Jasså, på det viset. Är det ok om du får betalt i vedklabbar? ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards