Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

Ny teknik :)

Av Larsson - 27 augusti 2010 23:21


När nu marknaden är fylld med teknik som ska göra vardagen lättare för mänskligheten så kan man ju inte annat än öppna sin plånbok, betala och känna stor tacksamhet över att man får ta del av detta.

Vilken fröjd att ständigt kunna vara uppkopplad, mobil och anträffbar var tusan man än befinner sig! :)


Så - för att uppfylla önskan av att bara vara ett Klick! från kontakten med den stora världen så släpade jag hem ett stycke laptop med vidhängande mobilt bredband och ett stycke telefon av senaste snitt. Båda komponenterna var av det superduper galet snabba varianten och leverantören talade sig varm för att det skulle fungera överallt. Och då med betoning på Ö.V.E.R.A.L.L.T


Finemang!


Vilken lycka, nu skulle jag kunna blogga, surfa, ringa, messa oavsett om jag satt i soffan eller gick i skogen.


Kärringen Larsson var bara såååååå uppgraderad!!!!!!

 

All hemburen teknik packades upp, instruktioner lästes och installation gjordes enligt konstens alla regler och vad hände?

 

Tja...låt mig uttrycka mig såhär;

Om kartan inte överensstämmer med verkligheten så är det kartan som gäller, heter det ju inom det militära. Så heter det INTE hemma hos Larsson! Nä, hemma hos Larsson är det den krassa verkligheten som råder och den ger blanka fan i vad eventuella leverantörer av snabba mobila bredband säger. Hemma hos Larsson blir bredbandet varken mobilt eller snabbt.


Det hände med andra ord, inte ett smack!!! :(


I nedförsbacke och med hemlängtan, visade det sig att jag som bäst kom upp i 0,02 Mbit.


NOLL KOMMA NOLL TVÅ MBIT!!!!!!!!!!!!!! 


Herregud, en snigel framstår ju som rena Formel 1 i jämförelse.


 


Jävla skitteknik, säger jag bara :(




 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

28 augusti 2010 06:25

ha ha ha =D! Nu muntrade du upp min morgon!!!

(Gick upp vid 06.00 för att STÄDA! Eeee... ja sant. Får gäster och prioriterade inte som jag borde igår. Då får man lida...
Det intressanta är, ser jag nu, att klockan är 06.22 och jag städar ändå inte - jag sitter vid DATORN!!! Suck!)

http://hastochhund.bloggagratis.se

Larsson

28 augusti 2010 18:39

Hallå! Kul att du tittat in :) Men jag blir ju lite orolig över din status...städa kl 06!!! Hoppas det är ngt övergående. Annars får du ringa så vi får prata om det :)

 
Bitte

Bitte

28 augusti 2010 08:24

Just det, Larsson! Tacka vet jag vårdkasar! Möjligen kompletterade med byskvaller och kyrkbacke. Inga mägabitts att bekymra sig för, inga instruktioner att läsa (tag en vårdkase, gör eld, stick). Och förför allt: INGA KODER att stoppa in i sin rynkiga hjärna.

http://w

Larsson

28 augusti 2010 18:35

Där sa du ett sant ord - byskvaller! Jag är en STOR vän av byskvaller. Och ljugarbänk.

 
Kerstin

Kerstin

28 augusti 2010 10:37

Jamen, det är ju som när jag är i sommarstugan. Det går inte att prata i telefonen eller surfa på nätet om man är inne i stugan. Utanför är det gäller det att hitta en punkt och stå stilla där. Hurra gör teknik.

http://kerstinnilsson.blogspot.com

Larsson

28 augusti 2010 18:32

Hm...hurra var kanske inte ordet....snarare &€!?€;"/& !!

 
Irene

Irene

28 augusti 2010 20:56

Jamen, asså, Larsson; "jävla skitteknik"? Är det ALLT du kan komma på att säga? Är det inte lite för snällt? Lite för medgörligt? Lite för, tja, mesigt?

Här gäller det att ryta i, ta i från tårna och peka med hela handen så att meggabyttingarna får fräs under skosulorna!

Och hjälper inte det, tja då får det väl bli Bittes vårdkasar som får gälla?

In the meantime, får jag rekommendera ett glas vin att lugna nerverna med? Ett STORT glas tror jag är behövligt här.

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

Larsson

2 september 2010 20:32

Håller med. "Skitteknik", var kanske lite lamt. Men du känner ju mig, jag är ju så vän, så timid och så försynt att några starkare uttryck har svårt att komma över mina läppar...

Rådet om ett glas vin tycker jag dock låter bra. Men jag håller mig till ett liiitet glas (som jag kan fylla på om det så skulle behövas:)

 
Qsinen

Qsinen

29 augusti 2010 20:50

Oiiii vilken fruktansvärd upplevelse det måste ha varit. Tveksamt huruvida jag skulle överlevt nåt sånt. 0,02mb och fullt normalt!!!!?

http://www.hundlogik.se

Larsson

2 september 2010 20:24

Ja, du förstår - inte lätt att ligga på topp med den hastigheten :(

 
Anna

Anna

3 september 2010 15:33

Har du kollat net1.se? Det funkade bra för min kompis vars nyinskaffade sommarstuga lååångt ute i skogen går under namnet "Radioskugga" - ingen mobiltäckning så långt ögat når... Men facebooka och blogga går numera alldeles utmärkt :)

http://www.freewebs.com/stubbochsvans

Larsson

4 september 2010 18:34

Bra tips! Ska genast kolla.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards