Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 3 september 2010

Något mer handfast

Av Larsson - 3 september 2010 04:00


Eftersom nu tekniken lever sitt eget liv så blir det minst sagt, ett sporadiskt bloggande. Jag SKA ta tag i detta - men inte just nu! Nä, nu har jag annat för

mig. Jag är nämligen väldigt upptagen med ännu fler byggprojekt på mitt lilla hemman.


Inte så att det är jag som gör själva jobbet. Nä, det sköter andra om, men eftersom jag lever efter devisen att; Förtroende är bra men kontroll är bättre, så måste jag ju vara med och lägga min lilla näsa i blöt!


Här har min egendesignade hundgård börjat ta form.


Det var en gång en hel altan. Nu är det en altan med hål i. Kan DET ha varit min idé?


Det byggs inte bara nytt, det rivs också. Jodå, så kan det gå när man inte har bygglov...


...och det hade inte de getingar som huserade i detta bo!


Vi trivs galet bra, jag och Grabbarna på nya stället! Vi har trampat upp nya stigar, vi har spanat in nya svampställen och vi har provat nya spårmarker. Jag & Quba har också provat en nya cykelrunda. Att cykla är kul, tycker Quba. Bara inte cykeln är med...


Vi lyssnar ofta på tystnaden också. Framförallt på morgonen. Det är liksom så tyst så...jaa, så tyst att det inte hörs någonting! ;) Men det brukar ordna till sig med det framåt dan för då kommer Byggare Bob med hantlangare och sätter trumhinnorna i gungning. Det hamras och det spikas. Det bankas och det sågas. Och det körs med vinkelslip!


Viiiooomm, viiiiiiiioom...  



Bäst att sätta på hörselkåpor, tycker Gurra


Quba vill också gärna ha hörselkåpor men inte så mycket för att stänga ute otäcka ljud. Nä, han tycker bara det ser fränt ut!


Ymer han ger attan i höselkåpor och lägger sig på behörigt avstånd från allt oväsen och drömmer sig bort. Bort till Landet där hundar får äta så mycket de vill ;)    


    



 
 
Irene

Irene

3 september 2010 08:16

Kära lille Ymer, jag förstår PREXIS hur du känner dig! Du har min fullaste medkänsla.

... å det där hålet, Larsson, det har jag räknat ut vad det ska vara bra för. Det är ju där du ska ha julgranen!

P.S.Quba ser så frän ut att man blir helt förstummad.

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

Larsson

4 september 2010 18:49

En mycket genomtänk och listig gissning, måste jag säga!
Dock helt bortitok!!

 
Ingen bild

A-K

3 september 2010 10:21

Jag åker gärna på glufssemester med Ymer till det där matlandet!

Larsson

4 september 2010 18:45

När åker vi? undrar Ysterkvistaren och hämtar sin Doggie bag

 
Jenny

Jenny

3 september 2010 12:50

Tycker det är Ymer som står för skönheten bland grabbarna, fast det visas iofs inga ansiktsbilder på Byggare Bob ;)

http://www.lydnadsladyn.blogspot.com

Larsson

4 september 2010 18:43

Ha ha ha ha!!

 
Bitte

Bitte

3 september 2010 13:11

Briarden och Valpen häpnar: ite fick dom några hörselkåpor när det hamrades och knackades och bändes på Lillegård. Och inte får dom någon hundgård; tsss, ligga och såsa på ett kontor – hur kul är det! Men fint blir det ju och nu undrar vi bara: kan vi få se bild på gästvåningen också så att vi vet var vi ska bo när vi kommer med flyttgröten?

http://www.dietdog.se/dogblogg

Larsson

4 september 2010 18:41

Alltså...hm...host...gästvåningen den...den...Oj, nu ringde det visst på dörren! Jag återkommer....

 
Ingen bild

Fru uppfödare

3 september 2010 14:21

Vad det ser fint ut!

Larsson

4 september 2010 18:37

Tack! :)

 
Qsinen

Qsinen

3 september 2010 14:50

Men det ju rysligt bra ut! Liten stuga bland gran o tall. Och hundgården ser fin ut. Nu följer vi med stort intresse det där hålet i trädäcket. Vi gissar på bärande stolpar till gästgård!

http://www.dogart.se

Larsson

4 september 2010 18:36

Bra gissning! Men inte helt rätt...

 
Ingen bild

Karin med Y,D och A

3 september 2010 17:22

Tänk att tystnaden kan göra ont i öronen. Det upplevde jag när vi flyttade ut på vår lilla halvö och när jag kom hem från storstadens brus. Tillvänjningen är snabb,tyst och mörkt ska det vara. Snygg hundgård, tycker jag.
Kramar Karin med hundhang.

Larsson

4 september 2010 18:33

Kul att du gillade designen! Var lite orolig att det skulle bli för mycket Ernst och för lite Larsson men jag skippade rosten och då kändes det mera mig ;)

 
Ingen bild

Pia

3 september 2010 19:36

Hej.
Låter som ni är i ert esse, bra! Även om elektroniken strular, hu, det är byte i mitt hus oxå. Ja, jag har inte bett om det alltså, men gör jag inget så får jag intet när det gäller, data, tv o tele så ja MÅSTE

Larsson

4 september 2010 18:26

Japp, mitt i vårt esse är vi! Å du, det där med tekniken -
ta det som en prövning så går det lättare :))

 
Lena

Lena

3 september 2010 21:27

Jaa, visst är det härligt att bo på landet! Jag provade på att bo i stan några år men nej, inte min grej! Underbara bilder som vanligt!
Kram Lena

http://www.kogar.se

Larsson

4 september 2010 18:23

Kul att höra från dig, Lena! Du har så rätt (som vanligt ;) - landet, det är grejer det!

 
Jeanette och Dino

Jeanette och Dino

4 september 2010 18:04

Alltså det där med design det är du bra på , det ser jag det! Funderat på att byta karriär till hundgårdsdesigner? Så kan Ymer vara Förstehundgårdsinspektör! :)

http://jeanettesochdinosblogg.blogspot.com

Larsson

4 september 2010 18:21

Haha, DEN titeln skulle han gilla 

 
Ingen bild

Pia

7 september 2010 17:23

Tala om datastrul...jag trodde inte att jag skrev det jag skrev sist...för det liksom bara försvann?? Tur att det inte blev konstigare, ;-)
Jag är iof extra snurrig nu, det är "mycket som händer". Fnv, "arbetar" jag tre em i veckan på en (håll i dig) revisionsbyrå, bl.a Fast det är inte fel när livet rör på sig, eller hur? Och, kan man spara på den ljuva september dessa dagar eller kan man? Det stämmer somi visan. Allt gott till alla Er i sjumilaskogen! Kram.

Larsson

7 september 2010 21:00

Tänk så bra det vore! Då kunde man ta fram en lagom solig septemberdag sådär framåt november när mörkret ligger som en våt filt över en. Det vore grejer det! :)

Vill höra mer om "jobbet". Jag ringer. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards