Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 7 september 2010

Jag kör på...

Av Larsson - 7 september 2010 21:07


När jag nu ändå är i civilisationen där tekniken fungerar klanderfritt så kör jag på.


Märkligt egentligen det där med teknik.


Varför, jag undrar bara VARFÖR fungerar allt sånt mitt i city där man endast är en frimärksbredd ifrån andra människor? Det är ju liksom inga problem att kommunicera helt manuellt. Skulle man mot förmodan vara ensam i sin stadslägenhet räcker det ju att  öppna fönstret och ropa för att få kontakt.


Hemma hos mig lönar det sig föga med öppna-fönstret-och-skrik-metoden. Inte om man vill ha kontakt med mänskligheten iaf...


Nä, det är nog bara att gilla läget och köra på medans det är "drag i linan".


* * * * * *


- Vad säger ni Grabbar, är det inte dags för en inomhusbild från vårt nya hus? undrade jag häromdagen efter att kvällsvarden var uppäten.


- Whatever...suckade Grabbarna och grupperade sig oengagerat framför soffan.


- Men..kom igen då! Ni kan väl åtminstone försöka se lite alerta ut, bönade jag.


- Whatever...stönade Grabbarna och gjorde mödosamt en omgruppering.


Det blev inte bättre än så här, kan jag meddela. Suck....


En som däremot var väldigt engagerad, var Hjalmar. Han åmade och kråmade sig framför kameran som en värsta kändiswannabee.


- Fota nu då,  för här kommer min Guuuud-så-gullig-jag-är-pose!! 



  

- Å här är min Guuud-så-trött-jag-är-pose. Fick du med den??

 

  

- Jaha, och vad är det där då? Din Guuud-så-du-snarkar-pose, kanske.



































     

 
 
Ingen bild

A-K

7 september 2010 22:13

Grabbarna ser lika alerta ut som ditt internet :-) Nu för tiden går det inte att spara dina fina bilder om man nu skulle vilja, beror det också på skogsluften?

Larsson

7 september 2010 23:30

Nej, det är en funktion som bloggadministratören har lagt in.

Är det ngn bild du känner att du inte kan leva utan så hojta till. Eller ännu hellre, maila :)

 
Ingen bild

Gunvor

7 september 2010 22:45

Vad bra att du och grabbarna får lite kontakt med teknikens hjälp. Alla fyrbeningarna ser ut att trivas på sin nya boplats. ps. Hjalmar är en riktig snygging.

Larsson

7 september 2010 23:26

Tänk att det tycker han också. Att han är snygg, alltså ;)

 
Ingen bild

A-K

8 september 2010 08:00

Jag kan inte leva utan ALLA din bilder! Men men jag får väl försöka klara mig då, kanske förnuftigt av den där bloggadmininstratören för vem vet vad ni hamnar på för suspekta sidor annars :-)

Larsson

8 september 2010 18:02

Haha, jag får väl ge ut en fotobok som jag säljer för snuskigt många pengar. Kan jag ju ha råd att bygga en jättetelemast :))

 
Ann-Louise

Ann-Louise

8 september 2010 08:38

Sicka goa grabbar!!!! Visst är det skoj när de inte samarbetar det allra minsta :-).
Tur att du har snyggingen Hjalmar!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Larsson

8 september 2010 17:58

Tänk att där håller Hjalmar med dig! Frågar man honom så anser han sig vara Guds gåva till mänskligheten. Frågar man mig så...nja, kanske bäst man låter bli ;)

 
Bitte

Bitte

8 september 2010 14:59

Ja, du Larsson. Eller rättare: nej, du Larsson. Så här kan vi alltså inte ha det och det finns egentligen bara en lösning, som jag och Briarden och Valpen ser det: du får flytta "hem" igen. Tillbaka. Back from where the road began, eller hur det nu var i Alice i Underlandet. Gör det! Vaddå, trivs du så bra? Ja ja, men VI då!?! Vi behöver vår tillvanda Larsson-dos och kan näppeligen ta hänsyn till tekniskt trubbel.

http://www.dietdog.se/dogblogg

Larsson

8 september 2010 17:52

Nej, snälla - inte tillbaka!! Jag lovar att fixa uppkopplingen. Jodå, om jag så ska bygga egen telemast. Absolut!! Finns säkert nån byggsats. Typ Mekano. lugn bara lugn - me fix!!

 
Ingen bild

Ia

9 september 2010 17:45

Tjusiga spaljeer! Jag har målat fönsterluckor för några år sen på våran sommarstuga, där var också många sidor! I år har maken bytat ut tre fönster och då passar inte luckorna Yes! Det var nämligen tid att måla om dem.

Larsson

10 september 2010 19:44

Se där, vicken tur en del har! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards