Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 11 september 2010

Larsson avslöjar!

Av Larsson - 11 september 2010 02:42


Nu ska jag avslöja varför man först bygger en altan och sen sågar hål i den. För ni kommer väl ihåg hålet?

(Ni som behöver friska upp ert minnet , läser lämpligen inlägget "Något mer handfast"  innan ni fortsätter)

Ni andra som kan ståta med ett oklanderligt minne, kan fortsätta läsa detta inlägg.


Så till själva avslöjandet...


Jo, Larsson hon sätter sina medmänniskors hälsa i första rummet. Jojomen, sån är hon! Och för att inte de medmänniskor som mot förmodan vill komma och hälsa på i det Larssonska hemmet, ska drabbas av olycka genom att  i villan & vallan trilla ned från altanen, så projekterade Larsson ett staket.



Nå, vad tycks? Blir det inte fränt, så säg? Nu är det ju inte färdigt, det ska ju fixas och målas och så men ni kan väl ana slutresultatet, visst då??? :)


1:e kvalitetskontrollant Ysterkvist fick ligga i för att övervaka att jobbet gjordes enligt plan.


- Hallååå personalen!!! Nu får ni allt köra igång...  


- Å håll ordning på verktygen, det säger jag bara!!


- Hörrudu, har du körkort på den där måttpinnen?


- Det e nog säkrast att jag kollar!


- Inge´fusk nu! Du vet - jag håller koll..... H E L A  T I D E N ! ! !


- Ja, ja - ser ju ganska rätt ut...


- Du, hör upp! Om det här inte blir bra kommer Morsan bli rätt kinkig och DÅ blir det inte roligt! För NÅN av oss!!!! 


- Meeen!!! Sa jag inte att ni skulle hålla rätt på verktygen? VA??


- Read my lips - V.E.R.K.T.Y.G.E.N  ! ! ! ! ! ! ! !


- Nu tar jag rast men brorsan hoppar in och "vickar". Bara så ni vet!!


- Flämt, det DÄR var nästan i värsta laget!! Fösa kor är ju inget i jämförelse med detta....       

    


          


 
 
Ingen bild

Lars P

11 september 2010 09:00

Måste vara jättetrevligt att vara hantverkare hos Dej och ha så mysiga grabbar som håller kollen !!

Larsson

11 september 2010 15:16

Haha, jag vet inte det ja. Får väl se när fakturan kommer om Grabbarnas närvaro uppskattades ;)

 
Ingen bild

A-K

11 september 2010 19:36

Gud så korkad jag är som inte frågade Ymer om han kunde följa med mig och köpa bil igår. Bilen var tipptopp igår och nybesiktigad - idag är en blinkers trasig! Det hade ju aldrig hänt om sötnosförstekvalitetskontrollanten varit med!

Larsson

13 september 2010 16:11

Nä, DET hade aldrig hänt! Att du däremot hade kommit hem med en bil utan bromsar är ju en annan sak. Sötnosekontrollanten tycker nämligen inte om bromsar...

 
Ingen bild

Utmanaren

13 september 2010 09:11

Jag skulle behöva lite avlasting med alla mina projekt här på jobbet. Kan lova trevliga arbetskamrater, bra lön (han får gärna inkomma med löneaspråk självklart) och en jädra massa projekt. Tror du han skulle gilla vattenskadehantering, nyproduktion eller ROT-jobb bäst?

Larsson

13 september 2010 16:06

Haha, kanske kan vara en ide'! Jag leasar ut den tjatiga kontrollanten för en fet summa pengar och kan själv ligga hemma och mumsa praliner :)
Säg, kan du även finna jobb för hans lata kompanjoner, vore det kanon!!

 
Bitte

Bitte

13 september 2010 13:09

Här ser jag en uppenbar risk, faktiskt: FACKET. Men om Ysterkvist blir dragen inför AD behöver han bara ge skall (två korta, ett långt) så kommer vi och drar tillbaka. Sen vill faktiskt Briarden beklaga sig lite: varför är det aldrig några hantverkare som uppskattar att bli flåsade i ansiktet av en briard; är DET demokrati? Hmmm, kanske ett fall för facket, det med? Ska omedelbart ringa Vall- och Bevakningsarbetares Förbund (V.A.FÖR).

http://www.dietdog.se/dogblogg

Larsson

13 september 2010 15:56

Asså Facket, tss...sånt bryr jag mig inte om, sa Ymer. Å nåt dragande till nån domstol blir det inte tal om! Ska jag dit kan jag allt gå själv. Sådeså!!
Du Briarden, det kanske beror på att det inte finns några hantverkare hemma hos dig. Du förstår, såna måste man liksom leja in.

 
Vera

Vera

13 september 2010 14:02

Det är alltid lika trevligt att läsa din blogg. Sitter och småskrattar när jag läser och ser på bilderna och känner igen hur det är att ha västgötaspets! Så nyfikna och ska vara med överallt och kolla så att allt går rätt till! Så charmiga de är!

http://www.pihlspetsenskennel.se/index.htm

Larsson

13 september 2010 15:46

Tack!! Jovisst, jag håller med - vättar är allt ena charmiga djur :)

 
Qsinen

Qsinen

13 september 2010 19:14

Kan tänka att altanbygget blir en dröm av välgjordhet. Vilken tur att den där hundgården inte blivit klar för då hade nog dom där snickartyperna fuskat o fikat alldeles förfärligt. Tycker den blygsamma inspektionen av det pågående arbetet är förträffligt dokumenterad. Bifogat till ROT-blanketten får du säkert extra avdrag. Sk YMER-avdrag.

http://www.dogart.se

Larsson

15 september 2010 21:25

Eller RYT-avdrag! För den som skäller mest, bäst, längst och gällast :))

 
Jeanette och Dino

Jeanette och Dino

13 september 2010 21:05

Ordning och reda på verktygen! Jag tror bestämt att Ymer tittat på "arga snickaren" ;)

http://jeanettesochdinosblogg.blogspot.com

Larsson

15 september 2010 21:22

OM han tittar?! Du anar inte..
Och eftersom det är ett vuxenprogram och vissa "fula ord" kan förekomma så känner jag mig tvingad att sitta med. För att sköta ljudet, alltså. Jag själv har ju ABSOLUT ingen behålling av det programmet...host, host

 
Irene

Irene

13 september 2010 21:22

Alltså, jag tycker nog inte att hantverkarna ser så tacksamma ut över hjälpen som de BORDE vara! Jag ser till och med på en bild hur en sån drulle håller UNDAN kvalitetskontrollanten. Upprörande!!!

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

Larsson

15 september 2010 21:17

"Upprörande" - det var PRECIS vad kontrollanten också tyckte! Han höll en lång, och väldigt ljudlig utläggning om det, faktiskt!!

 
Marie & Miqro

Marie & Miqro

13 september 2010 22:53

Underbara Larsson och underbara Ysterkvistaren!! Ja, Gurra är en duktig vikarie han också! Jag blir så glad av era bilder och fina texter! Tack för att ni finns! Puss på er ;)

http://www.miqro.se

Larsson

15 september 2010 21:15

Tack, tack! :)

 
Bitte

Bitte

13 september 2010 23:01

Inga hantverkare hos mig, utropar Briarden upprört! Men han som knackar bort gamla fogar och smetar dit nya på södergaveln då? Och han som står på ställning och dillar om "vindskivor", menar du att dom bara utger sig för att vara hantverkare – alltså dom har blå byxor med hängslen och bilar med just det, VERKTYG. Tsss, skulle vi inte ha hantverkare i Skåne, menar du. Alltså nu får det nog bli DO också.

http://www.dietdog.se/dogblogg

Larsson

15 september 2010 21:15

"Smetar"?!?! "Vinda skivor"?!?!
Asså...jag tycker mer det låter som en degig bagare med snedställd brödkniv...

 
Ingen bild

Utmanaren

14 september 2010 13:04

Eh, jobbar ju på ett kommunalt bolag så jag tror nog att de lata kompanjonerna du nämner skulle te sig som überflitiga arbetsmyror i jämförelse med vissa av mina tvåbenta kollegor. Ja, du kära tider....

Larsson

15 september 2010 21:08

Hahahahaha :))

 
Ingen bild

Fru uppfödare

14 september 2010 15:00

Tror Du att Ymer kan vara parkeringsvakt på lördag, det vore toppen. Vi ska nämligen försöka pressa in trettiotalet bilar här. Han kan ju få äta med Dig i köket efteråt! :)

Larsson

15 september 2010 21:07

Klart han kan!!!! Å jag kan skriva p-bot å Gurra kan...hmm...jamen, han kan alltid göra nåt! Och vi LOVAR att inte söla ner i köket!!

Ooooh, vad spännande det ska bli att nästan få vara med, att få kolla in er, Nästan Gud och alla andra!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards