Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 16 september 2010

Nä, nu blommar det!

Av Larsson - 16 september 2010 03:15


Kunde inte låta bli att plantera några blomster i mina utekrukor trots att "uteblomsäsongen" snart är över.



Gillar skarpt denna variant av fetblad med sina mörka blad!!


I en plasthink på tomten hittade jag en stackars bortglömd ros. Visade sig vara en "Ingrid Bergman" som jag genast gav ett bättre boende.



Åh se på tusan! Rosen blev så glad att den genast satte två knopp :) 

Hoppas bara de hinner slå ut innan frosten kommer!  


Under tiden jag väntar på att rosen ska slå ut så fördriver jag tiden med;


1. Att plocka svamp

2. Att strosa med hundarna

3. Svampplockning

4. Att promenera med hundarna

5. Att plocka mera svamp (å lite lingon)

6. Hundträning

7. Att plocka...näää, NU skojar jag!! Planerar kök, ska det vara! :) 

8. Att cykla med hunden

9. Att rensa svamp


Dessutom har Quba varit på MH-test. Jodå, han & jag i sällskap av handler tillika 1:e filmare, Marie åkte till Mälarö BK i söndags.



Och....och...ja, sen åkte vi hem ;)





 
 
Bitte

Bitte

16 september 2010 12:55

Strunta i svampen, berätta om MH:et!

http://www.dietdog.se/dogblogg

Larsson

16 september 2010 20:11

Absolut, det ska jag göra. Vilken dag som helst...

 
Ingen bild

Lina & Quben

16 september 2010 14:29

Hurra!
Då blir det filmvisning sen!
Det ska bli så spännande...

Kram Lina

Larsson

16 september 2010 20:10

Ge mig bara lite (läs; MYCKET) tid för redigering så ska det nog så småningom bli filmtajm :)

Kram och pussa bäbis! Å Lukas! Å Quben! Å när du ändå är igång, så pussa Henrik oxå :))

 
Britta

Britta

16 september 2010 16:04

Trevligt att träffa Larsson och Quba i söndags. Han är för söt Qubanen :0)
Och skötte sig väl på MH:t också.

http://www.oxberget.se

Larsson

16 september 2010 20:08

Dito, dito! :) Och grattis till framgångarna på rallylydnadsplanen!

 
Jeanette och Dino

Jeanette och Dino

16 september 2010 18:15

Ja nu ska Jea vara nördig och berätta vad din rödbladiga fetbladsväxt heter; Purple empire. Nu är det några år sedan jag nästan lade trädgårdsintresset på hyllan. Typ när 1:e trädgårdsmästaren ers kungliga Dino äntrade gräsmattan, så jag kan minnas fel. Men jag tror att den heter så och jag ÄLSKAR den och har den på flera ställen i min trädgård.

http://jeanettesochdinosblogg.blogspot.com

Larsson

16 september 2010 20:06

Jea, vad du är duktig! Du slant bara liiite där på slutet - den heter "Purple Emperor" ;)
Och det är en röd kärleksört, Sedum telephium.

(ja vaddå?..jag vill ju oxå vara nördig...)

 
Irene

Irene

16 september 2010 22:02

Nördigt är bra! Sedum är också bra! Kärleksört, det är ju så bra och fint att man blir rent tårögd!

För övrigt är det väl klart att Ingrid Bergman inte ska stå i en sketen PLASTspann!! Tur du ryckte ut som räddaren i nöden och frälste henne från detta öde.

... och du - nu vill vi höra om MH:t!

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

Larsson

17 september 2010 02:11

Självklart ska ni få höra om MH:t! Det är ju alldeles givet för det här är ju ändå en blogg med hundar i fokus. Men...first over to something completely different!!

 
Jeanette och Dino

Jeanette och Dino

17 september 2010 17:56

Härligt med flera nördar, och den där lilla slintningen på slutat var bara för att du skulle få visa dig lite duktigare än mig. ;) (Jag har även vit kärleksört, den är också fin, så även Matronan :))

http://jeanettesochdinosblogg.blogspot.com

Larsson

18 september 2010 15:44

Och Matronen, det måste ju vara du det! :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards