Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2010

Kennelträff

Av Larsson - 7 oktober 2010 03:28


Häromleden var det kallat till kennelträff på Chipsmakers Kennel i Julita. Och är man kallad, ja då kommer man. Trots att det just den dagen var ett hiskeligt regnande :(


Här ett par tappra vid "ringside"


    

Och i ringen en tapper kennelinnehavare!


  

Trots regnet så minglades det för glatta livet


Och vättar av alla varianter...


...visade upp sig.


Tack bästa Fru Uppfödare för en trevlig dag!

 

Å du ska se, på 2011 års träff då kommer solen åter att lysa över oss :)

 
 
Ingen bild

Fru uppfödare

7 oktober 2010 11:47

Vilka fina bilder! Tänk vad tappra Ni var allihop!
Det är ju det jag säger, det är inte att leka med att inneha en Chipsmakare, det krävs en viss sorts folk för det. Folk med mod och kurage som inte bangar för lite väta och blåst och lera och skäll och lång väg att åka och ......... uppepå alltihop en crazy kennelägare. TACK Lena och grabbarna för att Ni kom, alltid lika roligt att se Er! Och TACK för de fina bilderna!

Larsson

7 oktober 2010 19:48

Ja, det blev några bilder iaf. Trots vädret...

Och nu har jag lärt mig att ska man vara en proffsig mingelfotograf då måste man i sin tillbehörsväska ha ett speciellt litet kameraparaply ;)

 
Ingen bild

Karin med Y,D och A

7 oktober 2010 12:52

Eftersom jag är en egotrippad person så måste jag kommentera den första bilden på Anna och mig (det är jag som är tanten). Min frisyr som jag kostade på mig innan träffen, ett antal hundralappar, de pengarna kunde jag lika gärna ha kastat i sjön. Såg betydligt bättre ut (alltså frisyren)tidigt på morgonen än sena kvällen. Annars en trevlig kennelträff. Kul att se så många västgötar och roligt att så många exteriörbeskrevs.

Larsson

7 oktober 2010 19:34

"Otack är världens lön" Jodå, så ÄR det allt...
Men jag tyckte det vara kul att träffa dig ändå. Trots avsaknad av frisyr :)

 
Jeanette och Dino

Jeanette och Dino

7 oktober 2010 15:05

Alltså. Regnade det lera på kennelträffen? Jag tycker bestämt att det ser ut så på vissa av de tappra deltagarna... ;)

http://jeanettesochdinosblogg.blogspot.com

Larsson

7 oktober 2010 19:32

Javisst är det lite märkligt, lera högt upp på jackan. Och då är personen lycklig innehavare av en vätte som inte mäter så många cm över marken. Inte ens om den står på bakbenen. Knepigt...

 
Anna

Anna

7 oktober 2010 21:44

Ha ha vad vi ser entusiastiska ut, Karin och jag ;) Och lerig blir man om man har tre vättar med sig i släptåg... Man får hoppas att gräsmattan hunnit återhämta sig lagom till nästa år :)

http://www.freewebs.com/stubbochsvans

Larsson

7 oktober 2010 23:15

Ja, det riktig sprudlar entusiasm om er ;)

Har nu gräsmattan inte läkt tills dess får vi väl hålla till i skogen. Jag kan gladerligen härbärgera ett knippe vättar i min skog :)

 
Ingen bild

Utmanaren

8 oktober 2010 09:08

Det bästa med regn och rusk är att kaffet smakar så mycket godare än vid sol! :)

Sen vill jag kraftigt protestera mot Karins beskrivning av sig själv: "Tanten"!
Vad är det för dumheter?! Ser bara två engagerade fräscha vätteentusiaster i sina bästa regnkläder. Så det så!
Bam hälsar till dig med låååånga slemsträngar!

Larsson

11 oktober 2010 19:25

Bra rutet, bästa Utmanare!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards