Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Hemma!

Av Larsson - 9 november 2010 22:36


Det finns nog ingen bättre plats än hemma. Hemma där man vet vad pyttipannan innehåller. Hemma där man kan hasa runt i mysbyxor och väl ingångna tofflor. Hemma där man kan skåda skog och lyssna på tystnaden. Ljuvligt! :)


Borta äter man inte gärna pyttipanna, iaf INTE i Malaysia! Borta hasar man inte heller runt i mysiga byxan. Nä, bortom den vett-och-ettikett-gränsen is no-no-land, det vet t o m jag!! Borta lyssnar man heller inte till tystnaden, nej, långt därifrån.


Vad gör man då borta? Jo, man dricker megamaxistora lattekaffe, man äter indiskt och italienskt, man beundrar Petrona Twin Towers både dag- och kvällstid, man går på spa och låter Dr Fish polera fötterna, man åker Hopp on-Hopp off-buss och tittar på staden och man avverkar sju av de tio-i-topp rankade köpcentren som staden kan ståta med. Och när man ändå  är i dessa Mega Malls så passar man också på att shoppa lite :) 


Om allt detta ska jag berätta mera om en annan dag. Då kan det också hända att jag visar en bild. Eller två ;)


* * * * * *


Nu ska jag istället visa lite andra bilder. På hundar.

Va?! Bilder på hundar?? DET var väl ändå en nyhet på den här bloggen...

 

Köpte mig nämligen ett nytt objektiv (yes, teknikfreak is my middle name :) som jag med iver funktionstestade under söndagen.


Vad säger ni, blev det inte en vääääldigt snygg schäfer med detta objektiv?



Och det kommer mera....
















Nästa steg blir att testa om det även duger som vätteobjektiv.


Fortsättning följer alltså :)                      

 
 
Irene

Irene

10 november 2010 07:56

Jaså, du Larsson, du har shoppat nytt objektiv? Är jag avundsjuk? Ånej. Inte det minsta. Inte alls. Sån är minsann inte jag.

.... ok då - kanske lite då. Fast jag tycker ju i och för sig att du är värd en väldig massa objektiv.

Fast det var ju en ryslig tur att du skrev det där sista stycket, för jag skulle just skicka ett ampert inlägg och påtala att detta usla objektiv, det kunde visst inte fånga vättar på bild. Nu inser jag att dessa ord är bäst outtalade, så jag tiger alltså. Tiger. Och väntar.

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

 
Ingen bild

Utmanaren

10 november 2010 09:24

Gillar bild nr 6. Hans blick ner på Ofelia (?) är obetalbar! :-)

 
Anna

Anna

10 november 2010 20:53

Med ett sånt bra objektiv så måste man självklart lyckas fånga vättar på bild - även om de är dubblet så kvicka och snabba än såna däringa schäfrar...
Här finns för övrigt tre fotomodeller om du behöver fler övningsobjekt. För det är bara att inse för matte att både försöka arrangera tre vättar och ta bra bilder på en och samma gång är nästan en omöjlighet. Särskilt som en går under namnet Styrbjörn mellan varven :)

http://www.freewebs.com/stubbochsvans

 
Jenny

Jenny

11 november 2010 11:03

Grymma bilder Larsson! Qubas fejs påminner lite om Bastians brorsa, lika svart!

http://nästan utan blogg

Larsson

12 november 2010 22:58

Han brås på mor sin alltså :)

 
Ingen bild

Grannen

11 november 2010 17:46

Hmm... det där objektivet får du nog ta och lämna tillbaka. Det verkar liksom dubblera och även trippla (säger man så?) motivet på något sätt. Jag ser iallafall fler än en schäfer på flera bilder men det kanske är något fel på min dator? Jag tror iallafall att du har blivit lurad.

Hälsningar Grannen
-som för övrigt inte förstår hur man kan resa runt halva jordklotet enkom för att shoppa och inte yppar ett ord om SOLEN och VÄRMEN!

Larsson

12 november 2010 22:57

Asch då, så tokigt av mig. Klart att det fanns en sol men den gömde sig för det mesta bakom molnen. Och värmen...ja, den var varm. Typ. ;)
Å att jag skulle ha blivit lurad?! Men hallå, vem skulle kunna lura mig??? Jag som är blondin och allt...

 
Bitte

Bitte

12 november 2010 16:24

Ja, det må jag då säga: snyggare schäfur får man leta efter. Och det är helt objektivt (hoppsan!). Men nu undrar man (det är jag och jag är kvinna) vad det är för objektiv. Kan man (jag!) bli upplyst om det, möjligen. Och sen är det bra att du är hemma igen för det är så ängsligt när bloggvännerna sprider sig över världen.

http://www.dietdog.se/dogblogg

Larsson

12 november 2010 22:50

Hahaha du är rolig du, Bitte! :)

Det är ett Nikon 300mm zoom. Kan dessvärre den korrekta typbeteckningen så här på rak arm så där ber jag att få återkomma.

 
Ingen bild

Larsson

12 november 2010 23:24

Irene; Javisst ÄR jag busig som bara sådär springer iväg och shoppar objektiv. Och detta utan tanke på mina kamrater!

Om det kan vara till någon tröst, ännu är det höljt i dunkel om det duger som vätteobjektiv. Kanske bara funkar på schäfer. Eller möjligtvis, tiger....

Utmanaren; Nu blev jag impad att du kände igen henne!! Själv har jag fullt sjå att hålla isär dem och jag ser de ju ändå nästan daglig dax!

Anna; Styrbjörn!! Hahahaha... Ja, ja kärt barn brukar ha många namn men Styrbjörn?!? Jösses....

Övningsobjekt behövs AlLTID så säg bara till när du kommer uppåt Stora Staden (nog för att det var ett bra zoom men ner till L-köping räcker det inte ;)

 
Kerstin

Kerstin

13 november 2010 07:44

Japp, objektivet är ju super, fungerar nog oxå på vättar om inte bättre.
Jenny har helt rätt om Qubas svarta fejs, så likt Bonzo.
Nu hoppas ju jag att det kommer massa vättebilder framöver och om jag fick önksa en julklapp;- så önskar jag en film:)

http://kerstinnilsson.blogspot.com

Larsson

14 november 2010 00:30

Vättebilder kommer det att bli, Ymer ska bara fixa sin frisyr först. Och vad filmen anbelangar...jag lovar att kolla vad Tomten kan ordna ;)

 
Anna

Anna

13 november 2010 22:15

Räcker det inte ens om du står på en kulle? :)
Styrbjörn - det var min kompis Johanna med russlarna som kläckte. Han fixar och styr en hel del - alltså Styrbjörn ;)

http://www.freewebs.com/stubbochsvans

Larsson

14 november 2010 00:26

Nääe, inte ens då.

Hon verkar klurig hon, din kompis! :)

 
Qsinen

Qsinen

14 november 2010 17:47

Tredje bilden från slutet är min absoluta favorit!
Vem, vad o vilka.....? Äsch schåna där scheffrar allischammans...

http://www.dogart.se

Larsson

14 november 2010 19:34

Precis så...schäfrar och åter schäfrar. Och vem kan hålla reda på vem som är vem, de är ju så lika. Fast Quba - honom känner man ju igen. I ALLA lägen! ;)

 
Ann-Louise

Ann-Louise

14 november 2010 22:36

Supersnygga bilder på supersnygga vovvar!!!!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Larsson

14 november 2010 23:34

Ja, tänk ändå vad ett nytt objektiv kan göra ;)

 
Ingen bild

Larsson

15 november 2010 06:08

Till Bitte (och till andra som kanske undrar);

Det nya objektivet som nu finns i min ägo lyssnar till följande:
AF-S NIKKOR 55-300 mm 1:4,5 - 5,6 G ED

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards