Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 17 november 2010

Jag har fått mail ! ! !

Av Larsson - 17 november 2010 20:41


Ja, nu är ju inte det i sig någon sensation. Nä för tusan, en annan har ju både fordringsägare och Nigeriavänner...


Men just det här speciella mailet, kom från bäste Utmanaren och jag kan inte annat än hålla med henne - Varför ha hund....


... när man kan ha.... : en sån här!


Måste ju vara klockrent som nästa "hund". Bara fördelar!
- De äter allt och lite
- De vill inte slåss med alla hundar man möter
- De jagar inte grannens katt. Sen att grannens katt kommer att jaga dom är ett annat problem...
- Man kan ha en pyttepytteliten bil. Får i alla fall plats med minst 25 råttor.
- Man kan ha med sig "hunden" in i klubbstugan när man fikar. Det är ju ingen som ser den under jackan.
- Man behöver inte promenera långpromenader i snöstorm och ösregn. De lär nämligen vägra att gå ut.
- Rastar sig i kattlådan. Inga mer bajspåsar behövs.
- Man behöver inte oroa sig för att uppfödaren kräver MH, HD/AD-status, korningsresultat eller annat
- Ingen kommer att tjata om att man måste tävla och delta på utställningar
- Tar liten plats i sängen.

Så som sagt, var kan man shoppa en gambiansk jättepåsråtta??

 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

17 november 2010 21:19

Superduper praktiskt! En sån vill jag ha hihi...

http://hastochhund.bloggagratis.se

Larsson

17 november 2010 23:15

Nääe Ann-Louise, DET vill du verkligen inte!
Lita på mig, jag vet.

 
Förföljar´n

Förföljar´n

17 november 2010 21:26

En sån vill jag oxå ha! Var köper man dem??? Ska önska mig en sån i julklapp eller födelsedagspresent.

http://www.weird-life.bloggplatsen.se

Larsson

17 november 2010 23:13

Hahaha, ja Tomten har säkert säcken full...

 
Irene

Irene

17 november 2010 21:36

Men är inte risken att man ser lite fjolligt Paris Hilton-aktig ut? Typ att man går omkring med någon slags udda liten chihuahuaaktig vovvesak. En vavva i gnagarkläder alltså.

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

Larsson

17 november 2010 23:12

Helt säkert så! Nej, då är det bättre att se jordnära bonnig ut och dra runt på en eller två vättar. Utan kläder! Ja, på vättarna alltså...

 
Jenny

Jenny

18 november 2010 22:45

En sån vill jag verkligen inte ha!

http://nej, knappt inte alls

Larsson

18 november 2010 22:56

Håller med! Råttor är INTE min cup of thé.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards