Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 18 november 2010

Nääe, inte nu igen!

Av Larsson - 18 november 2010 01:18



  



Herregud så trött jag är på tekniska installationer. Speciellt min dator :(

Nu har den tjurat ihop igen. Vägrar att starta, står bara och tuggar luft när jag försöker komma åt alla de där superviktiga programmen jag har därinne. Scheisse!


Jag har försökt att pilla ut programmen. Med kniv. Ungefär som man petar  slantarna ur spargrisen, ni vet. Men har det fungerat? Knappast.


Nä, den j-kla datorn kniper som den värsta mussla och vägrar att släppa ifrån sig så mycket som en sketen .exefil. Men guuu förbannat!! (som man skulle ha sagt om man härstammade från Norra Norden)


P g a ovanstående kommer bilderna här på bloggen se lite annorlunda ut än vanligt. Bl a kommer den uppmärksamme läsaren notera att de saknar ramar. Vilket mitt estetiska sinne kommer att må rysligt dåligt av.


Men, vad gör jag inte för er läsare, inte ska väl ni berövas rätten till bilder på Grabbarna Grus och annat i deras omgivning, bara för att min dator bestämmer sig för att lägga sig ner och dö ihjäl.

Näpperligen!


Förhoppningsvis är detta tillstånd övergående. Ja, inte för datorn då, den is no more, om jag säger så. Nä, förhoppningen är att jag kan få in motsvarande program i min nya, väldigt driftsäkra (??) laptop och då, då är ordningen återställd.


Till dess blir det till att stå ut med lite oordning.


   

 

Mors Lilla Dator

 

Melodi: Mors lilla Olle

Mors lilla dator åt skogen gick,
mitt i programmet sade det klick
svart bidde skärmen och minnet försvann,
den informationen kan ingen få fram.

Brummeli-brum vad brummar där?
Det sprakar och gnistrar, ett jordfel det är!
Blixtar blå från burken det slå,
synd att jag här nu ensam stå.

Hyscheli-hysch vad prasslar här?
fram väller pappret ur printern där!
Den har fått nippran av tecken så små,
jag tror att jag snart hemåt skall gå.



Textförfattare okänd (iaf för mig...)

 
 

Larsson

18 november 2010 15:40

Nej, snarare utmattningsdepression kombinerat med dåliga arvsanlag ;)

 
Ingen bild

Lars P

18 november 2010 16:12

Prova med dynamit !!!

Larsson

18 november 2010 22:58

Bra idé! Jag apterar en truppmina 12 och sen Ajöss! med den datorn. Och alla vidhängande problem :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards